| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Luzak skarzysko kam | 2003-07-08 19:29:09 posiadam rozebrany silnik 20 DOHC zanim zaczne skladac chcialbym z niego wiecej wyciagnac.co moge zrobic?z gory dziekowa |
Marjusz F&F Wolny Słuchacz :) 80' 2.0 i T3 WrocłaW | 2003-07-08 19:58:13 Możesz "zrobić" np.: tłoki, korbowody, głowice, zawory i wałki.
Tylko napisz jak byś chciał aby ten silnik się "zachowywał"? |
![]() Yakitaki autonogas Boat City | 2003-07-08 20:24:51 Zdobądź słynną książkę Guya Crofta ,,Modyfying and Tuning...'', tam będziesz miał wszystko =)
K.Y. |
Luzak skarzysko kam | 2003-07-08 21:08:17 chcialbym wiecej koni zeby mial lepsze przyspieszenie
ps gdzie zdobyc takom ksiazke? |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-07-08 21:21:27 ksiązke mozesz kupic u Guya Crofta na Guy Croft
Zeby miał więcej koni i większe przyspieszenie trzeba sie troche postarać, nie ma takiego hop siup. Nie ma złotego środka, choć do DOHC myśle, że takim środekim są bocznossące gaźniki ktore mogą podobno dać 25% przyrostu mocy Co jeszcze: - wałki - oddać do jakiegoś tunera ( heinrich, chojnacki, świątek, godula itd. ) - głowica - obrobka zaworów ssacych i wydechowych, planowanie głowicy, polerowanie kanałów ssacych i wydechowych - tłoki i korby - odchudzanie, wyważanie, polerowanie, wywazenie wszystkiego - kolo zamachowe z walem - wywazenie na początek polecam machnąc troche głowicę |
Luzak skarzysko kam | 2003-07-08 21:28:04 glowica juz machnieta zawory i gniazda zregenerowane kolektor dolotowy wypolerowany filtr stozkowy
|
Luzak skarzysko kam | 2003-07-08 22:30:37 jak to osiagnac? |
nevada555 Civic Type-R Gdańsk | 2003-07-08 22:46:30 pakuj superchargera... na przyspieszeniu obetniesz ok. 4 sekundy... |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-07-08 23:16:12 na starym forum f&f ktos ma do sprzedania kolektor rurowy abartha Jak zrobiłes głowice to moze jakies weberki DCOE ? Trudno poradzic...napisz ile pieniedzy chcialbys przeznaczyc, a my postaramy sie cos pomoc |
Marjusz F&F Wolny Słuchacz :) 80' 2.0 i T3 WrocłaW | 2003-07-09 01:50:13
Modyfikacja i 30% wzrostu mocy to wydatek ok 1500zeli u Pana Heinricha z Wrocławia. Moment i inne parametry silnika również się poprawiają. Wszystko zależy jakie masz wymagania co do pracy silnika. Pewnie wersja turystyczno-sportowa by Ci wystarczyła. Można zrobić jakiegoś Hardcora na dół, czy góre, ale w jakim celu - no chyba, że gdzieś startujesz lub masz zamiar. Dotarły do mnie informacje, że pan Heinrich robi jakieś nowe wałki na tzw. "ulice", starty spod świateł itp. |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-07-09 14:01:56
Ile bys chcial miec kucy? U mnie poprzeczka jest na razie na 150 bez doładowania. Jak uda mi sie to osiagnac to bede szczesliwy i moze sprobuje cos jeszcze.
Moze jakas konkretna wartosc ktos by zaproponowal 1mm, 2 mm, a moze splanowac idealnie silnik i glowice i bez uszczelki wsadzic?? Da rade cos takiego zrobic?? |
Luzak skarzysko kam | 2003-07-09 19:11:40 niewiem ile niespieszy sie moge nawet i 2 lata to robic ale jak wyjade to konkretnie .rozumiecie.postawilem chce zrobic wszystko.a kasa stopniowo krok za krokiem najpierw silnik.
|
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2003-07-09 19:23:28
kombinujesz. A nie prszyszlo Ci do glowy, ze w DOHC fiat stosowal tloki o tej samej srednuicy ale roznych ksztaltach denek (wypukle w 1,8 i 1,6)? po co planowac glowice (jednoczesnie pozbawiajac sie mozliwosci wlozenia wiekszych zaworow, np z Ritmo 130) jesli mozna zwiekszyc stopien sprezania stosujac inne tloki? |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-07-09 22:57:13
I te wypukłe niby lepsze? A odległość od osi sworznia do denka tłoka jest taka sama we wszystkich? Jesli jest inna lub nawet jesli te tłoki są wypukłe to nie wyklucza to wiekszych zaworów? Z reszta moge chyba choc troche zdjąć z głowicy nie pozbywając sie mozliwosci wstawienia wiekszych zaworów? A te zawory z Ritmo 130 są o ile większe? Czy ten silnik różni sie od mojego (132) tylko wielkością zaworów czy ma tez moze inne walki np.? Nie myslalem zbytnio nad robieniem głowicy bo czaje sie na 16V bo ta sama daje chyba od razu 140, trudno taką zdobyć? Teraz bede rozbierał silnik (zdecydowalem sie na kapitalny za ostatnie pieniądze Czy można wstawić jakieś większe tłoki - pasują od czegoś? Tulejowanie nie jest moim marzeniem [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-07-10 01:08:58 ] |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2003-07-10 10:28:42 Pytasz czy wypukle tloki sa lepsze. Dla mnie jest pytanie nieco dziwne. W jakim celu chcesz planowac glowice (uciekajac sie nawet do montazu bez uszczelki?)
W dohc w zaleznosci od pojemnosci stosowano tloki o roznym ksztalcie denek. Mialy one ta sama srednice (84mm) i wszystko procz denka bylo identyczne (oczywiscie wypukle tloki podobnie jak plaskie posiadaly frezy podzaworowe). Seryjne zawory ssace w DOHC maja srednice 43,5mm. W ritmo 130 stosowano zawory o srednicy 45mm. Nie zapominaj ze zawory sa w ukladzie V i zebranie glownicy spowoduje zblizenie sie krawedzi gniazda zaworu do jej plaszczyzny (a i tak gniazdo zaworu jest bardzo blisko tej plaszczyzny). Nie wiem czy wowczas zmiesni Ci sie gniazdo od Ritmo, ktore jest przeciez nieco wieksze. Silnik od ritmo 130 mial kilka innych czeczy- np chlodnice oleju, dwa poziome gazniki solexa i nieco inny osprzet 9montowany byl poprzecznie). Glowica 16V to nie takie hop siup, masz odwrotnie kolektory (ssacy z prawej, wydech z lewej), poozatym silnik wymaga wowczas kilku przerobek (rozmawialem z czlowiekiem kttory cos takiego zrobil- mowil, zedenka tlokow byly napawane i frezowane pod 4 zawory, komp od wtrysku przeprogramowany, bo zalewal silnik co bylo przyczyyna jego zatarcia tuz po wstawieniu itd. Pozatym to nie sama glowica daje 140 koni bo zauwaz ze ten silnik znacznie roznicl sie od seryjnego 8V dohc- inne tloki, wielopunktowy wtrysk, inny stopien sprezania. Wieksze tloki- jasne, Barry ma 3 nadwymiarowe z goryc, na trzeci szlif. |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-07-10 13:43:02
Ale miałem na mysli czy są lepsze od splanowanej głowicy. Skoro te wypukłe tłoki mają frezy pod zawory to czy jak założe wieksze zawory od R 130 to te frezy beda wystarczajaco duze czy juz bedzie jakies ryzyko?
Znalazlem ten post, musze sie rozejrzec za 4-tym bo z trzema to troche lipa. Jesli jeszcze je ma to moze sie dogadamy. Tylko czy bede w stanie znalezc gdzies 4-ty (Szkoda ze on ma plaskie :/ ) [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-07-28 02:50:43 ] |
DJ_Szuni Wójtowo | 2003-07-25 21:45:16 Człowieku,
Załącz silnik od punta do tego turbosprężarkę i Nos Ok. 180km MOC |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-07-25 21:47:07
daj sobie spokój chłopczyku..w kazdym poscie bedziesz to samo pisal bez zadnych konkretow to lepiej nic nie pisz. |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-07-28 00:49:05 Szuni, dzieki za info, nie sądziłem że taki mały silnik zmieści sie do Kanta Widać ze technicznych przedmiotów to w podstawówce nie masz. Moze ty lepiej chłopcze nie pisz nic na razie (chyba ze masz cos mądrego do sprzedania, w co wątpie) tylko poczytaj sobie wszystkie dyskusje na tym i innych forach, przejrzyj dokładnie stronę Fiat & Furious oraz inne o podobnej tematyce i wtedy, jak juz bedziesz mial jakies pojecie o mechanice. A 180-konny silniczek 1.2 (?) to mozesz starszym kolegom z bloku montowac jesli maja juz w co go wstawic i maja prawko. Albo ojcu kosiarke doładuj i daj strzała +125KM. BTW - nie tylko Punto jest napędzane silnikiem spalinowym, istnieja też inne auta z wiekszymi jednostkami... A jesli czytałeś temat od początku (co powinienes zrobic) to moze zauważyłeś, ze autor pytał o modyfikacje silnika 2.0 DOHC a nie o alternatywy dla niego [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-07-28 02:57:47 ] |