MotoNews.pl
6 Dmuchawa - skaczące obroty (170749/45) - NT
  

Dmuchawa - skaczące obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam następujący problem. Gdy na biegu jałowym włącze dmuchawe słychać cyknięcie w skrzynce bezpieczników i w tym samym momencie obroty skaczą tak do 1200-1300 i zaraz wracają do 900, dzieje się takco chwile co ok 10 sekund.

Miał może ktoś podobny problem lub zna ktoś przyczynę?
  
 
Mnie to wyglada na regulator napiecia, a dzieje sie tak jak wlaczysz jakis inny odbiornik ?
  
 
Cytat:
2007-01-05 15:39:19, Inferno pisze:
Mnie to wyglada na regulator napiecia, a dzieje sie tak jak wlaczysz jakis inny odbiornik ?



Nie, tylko przy dmuchawie. Gdy dmuchawa jest wyłonczona to wszystko ok. silniczek równo pracuje
  
 
Czyli jak wlaczysz np. swiatla to nie, hmm... ciekawy przypadek, moze w takim razie sprobuj na poczatek przeczyscic styki w przekazniku i bezpieczniku jezeli maja slabe przejscie to moze zwiekszac sie pobor pradu
  
 
Cytat:
2007-01-05 15:46:19, Inferno pisze:
Czyli jak wlaczysz np. swiatla to nie, hmm... ciekawy przypadek, moze w takim razie sprobuj na poczatek przeczyscic styki w przekazniku i bezpieczniku jezeli maja slabe przejscie to moze zwiekszac sie pobor pradu



Oki, dzięki za rade spróbuje z tymi stykami i dam znać co i jak
  
 
No i po problemie. Wymieniłem bezpiecznik od wentylatora i cykanie ustało obroty też już nie skaczą
  
 
No i niestety zbyt długo się nienacieszyłem po dwóch dniach znowu to samo przerywa, obroty skaczą, no i to cykanie

Może ktoś pomorze?
  
 
zimny lut ??????
cykanie i zmiana obrotów silnika - domyślam sie ma wpływ na obroty dmuchawy ?
reasumujac u mnie ( zakładamy że wsio sprawne)
jak będę się "bawił" włącznikiem dmuchawy tzn od 0do3do0do3 ........0do3do0do3....
to będzie to samo
- proponuje sprawdzić może wyłącznik ? ew....
czy objawy są np na 3cim 2gim 1szym położeniu ?
  
 
Cytat:
2007-01-07 19:18:00, le-mar pisze:
zimny lut ?????? cykanie i zmiana obrotów silnika - domyślam sie ma wpływ na obroty dmuchawy ? reasumujac u mnie ( zakładamy że wsio sprawne) jak będę się "bawił" włącznikiem dmuchawy tzn od 0do3do0do3 ........0do3do0do3.... to będzie to samo - proponuje sprawdzić może wyłącznik ? ew.... czy objawy są np na 3cim 2gim 1szym położeniu ?




Sorry nie wyjaśniłem do końca. Jeżeli włoncze dmuchawe to co jakieś 10 sekund słychać cyknięcie ze skrzynki bezpieczników i w tym samym momenie jeżeli silnik pracuje na biegu jałowym obroty skaczą do ok 1200 -1300 i wracają do 900. Natomiast podczas jazdy również słychać cykanie z tym że w momencie cyknięcia silnik przerywa tak jakby go dławiło
  
 
jesli dławi silnik , podczas jazdy to moze byz słaba masa - i przy tej okazji obrywa sie czemus co ma wpływ na silnik np pompa wtryskowa itp ( sory) ale ja sie nie znam .... wiem tylko , ze silnik elektryczny o bezpośrednim rozruchu pobiera 3krotny znamionowy prąd
  
 
Dzięki za rade, sprawdze jutro mase i zobaczymy.
  
 
Cytat:
2007-01-05 15:46:19, Inferno pisze:
... jezeli maja slabe przejscie to moze zwiekszac sie pobor pradu



No nie. Dokładnie odwrotnie, zmniejszaś się.
  
 
Cytat:
2007-01-07 20:44:02, CKsrv pisze:
No nie. Dokładnie odwrotnie, zmniejszaś się.


co ty stary ?????
jak wiekszy opór (zły styk) to niby co ???? spadek napięcia - efekt wzrost !!!!!!! prądu (fizyka klasa 6 prawo ohma)