MotoNews.pl
  

Problem z hamulcami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich bardzo serdecznie !

Jestem użytkownikiem Toyoty Avensis silnik D4D rok 2002. przebieg 206 tys. km.
Mam problem z hamulcami: otóż w trakcie jazdy na luzie, zazwyczaj w korku, po 3 - 4 krotnym wciśnięciu hamulca - hamulec robi się twardy i brak jest wspomagania siły hamowania, dodatkowo na tablicy wskaźników zapala się symbol załączonego hamulca ręcznego. Po dodaniu gazu hamulce na krótko wracają do stanu normalnego.
Znajomy mechanik stwierdził, że prawdopodobmie kończy się wakum pompa.
Czy opisane przeze mnie objawy są typowe dla problemu wakum pompy ?
Czy pompę taką można zregenerować ?
Gdzie ewentualnie szukać pompy używanej ?

pozdrawiam

Grzegorz
  
 
Hmmm

Sprawdź na postoju z włączonym silnikiem ile razy musisz wdusić pedał hamulca z całej siły tak powiedzmy ze częstotliwością kilka razy na sekunde aby wyraźnie stwardniał. To że twardnieje to normalka ale żeby spotykało Cię to w czasie normalnej jazdy to już nienormalne
Tak, może być odpowiedzialna za to wakupompa. Masz tą pompę napędzaną paskiem (alternatora) czy bezpośrednio od wałka rozrządu?
Ta pierwsza jest regenerowalna, druga nie wiem.

Pozdrawiam
  
 
Jezeli naciskasz 4 razy po sobie,a silnik jest na biegu jalowym to jest to absolutnie normalne zjawisko w Awensisie ,i zapala sie kontrolka informujaca ze wlasnie wypompowales cale podcisnienie i nie masz hamulcow.W kazdym dieslu to wystepuje tylko ze nie zaswieca sie kontrolka.Domyslam sie ze chciales sobie pochamowac pulsacyjnie,ale majac ABS to bez sensu.Kiedys tak zrobilem w Fiescie D bez ABS i malo sie nie zabilem.
Tak czy owak sprawdz szczelnosc ukladu wakupompa-serwo...Na pracujacym silniku wcisnij hamulec zgas motor,i obserwuj czy pedal nie stwardnieje i nie podejdzie do gory pod stopa.Zdaje sie ze tam sie wymienialo na gwarancji przewod podcisnienia pompa-serwo na jakis zmodyfikowany z oslonka termiczna z aluminium.
pozdro
  
 
Ja też sie kiedyś troche przeraziłem
  
 
Witam
Dziękuję za informacje.
Sprawdziłem przy wciśniętym hamulcu i po wyłączeniu silnika nie ma żadnej różnicy - hamulec nie twardnieje.
Co do informacji, że jest to normalne dla disli po kilkukrotnym naciśnięciu hamulca też to słyszałem z tym, że u mnie problem ten pojawił się nagle, w trakcie normalnej jazdy w korku. Nie robiłem żadnej próby z hamowaniem pulsacyjnym i nie zmieniłem stylu jazdy - stąd mój wniosej, że coś jednak zaczyna się psuć.

Jeśli to wakum pompa to poradźcie gdzie szukać używanej, próbowałem w kilku miejscach ale nic nie znalazłem.

pozdrawiam
  
 
Nie ma jak maluch mozna jechac, zgasic silnik i dalej hamuje....
  
 
Ja znam inny test:
Na zgaszonym silniku podpompować pare razy hamulec i przytrzymać wciśniety. Odpalić silnik - pedał musi troche wpaść.

Nie można zregenerowac tej pompy?

pzdr
  
 
Plyn hamulcowy zmieniasz jak ustawa przewiduje?
  
 
Ale ta kontrolka jednoznacznie wskazuje ze brak podcisnienia pompa lub serwo.
  
 
Płyn hamulcowy wymieniam zgodnie z zaleceniami.
Ostatnia wymiana czerwiec br.

Nigdzie nie mogę znaleźć używanej

Gdzie szukać !!!??
  
 
Finał problemy.

Przy okazji wymiany głowicy wymieniona została też wakum pompa. Załozona została pompa uzywana. Jak na razie wszystko OK. Będę rozkręcał uszkodzoną i może uda się ustalić dlaczego padła !

Pozdrawiam