| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2007-01-14 19:02:25 tzn co jak wciskasz pedął hamulca to on stawia opór czy jak? |
lwiatko opel omega B bartoszyce | 2007-01-14 20:30:10 wlasnie nie moge wcisnac pedalu bo czuje opor jak troche ujade jest lepiej |
WojtGda auto z piz.. na masc ... Gdańsk | 2007-01-14 21:46:19 rozpedz autko troszkę i wdepnij na chama hamulec i powinno puścić...
chyba ze rano bez sniadania wychodzisz i nie masz siły wciskac hamulca... ![]() |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2007-01-14 21:49:18 Cusik z podcisnieniem sie udzialo.Albo przewod albo serwo sie upsulo.No ale dokladniejszy opis by pomogl. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2007-01-15 08:10:39 Hehehehe no chyba tak ma byc? Żebyś czuł opór przy naciskaniu hamulca. To chyba normalne.
ps. A tak na serio to brak Ci wspomagania siły hamowania, tak jak napisał Senator. |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-01-17 10:32:27 Tak, u mnie akurat jest tak samo. Pedał hamulca jest b.twardy, ale już podczas odpalenia opór spada dosyć szybko, mniej wiecej do 3/4 wcześniejszego połozenia i jest "miękki". Tak samo miałem w katettcie.
Po prostu tak powinno być. Gorzej jak po długim postoju pedał jest miękki (bez odpalania) i wchodzi dalej - zapowietrzony układ hamulcowy
Może być tak, że tłoczki w zaciskach wolno wracają do "stanu spoczynku", powodując późniejsze naprężenie hamulca. Natomiast (tak mi się wydaje), gdy są całkowicie sprawne i wracają po "reakcji" bardzo szybko na "swoje miejsce", to nawet po wielu godzinach jest w serwie jeszcze podciśnienie, dzięki czemu, przed odpaleniem można jeszcze zatrzymać się... stojąc pod górkę
Szczególnie zauważalne jest to zimą, przy dużych mrozach (2005). Takie max. usztywnienie się hamulca przez noc, spowodowało u mnie zakleszczenie się czujnika stopu .
Wkrótce rozbieram zaciski i robię przy hamulcach, czyszcząc je i konserwując, tak żeby nie było z nimi problemów, a tym bardziej z "zawieszaniem" się tłoczków - w Kadettcie było to b. skuteczne oraz zmniejszało zużycie tarcz, bębnów, klocków i szczęk. Przy okazji uwaga - nie "wciskać" żadnych smarów pod gumowe osłony tłoczków i prowadnice zacisków, tylko kupić specjalny smar do tłoczków (drogi jak cholera). W benzyniaku podciśnienie "pobierane" jest z cylindra, natomiast w dieslu przez vacum pompę, w 2,5 td umiejscowioną przed wałkiem rozrządu. Niesprawna vacum pompa w dieslu powoduje okresowy lub ciągły brak hamulców przy dużych prędkościach (przy niewielkich - do 80km/h może działać, ale to jest oznaka że vacuma pada). [ wiadomość edytowana przez: Beny_2_5_TDS dnia 2007-01-17 11:02:31 ] |