HELP :) Jakie objawy zatankowani gownianego gazu??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,zrobilem mala traske 120km wracajac do domu na miescie dotankowalem do pelna (tak polowe zbiornika) gazu. Odwiozlem kumpla i podjechalem pod dom.Po 3 godzinkachpojechalem na miasto i auto na LPG kuleje ,ze trzesie calym samochodem,ale jadac jest chyba ok,dojezdzajac do krzyzowki z puszczonym gazem czuje jak zaczyna trzasc.
Moze to byc wina gazu??Czy cos sie stalo innego?? Swiece wykrecilem i wszystkie wygladaja tak samo.
  
 
Nowe fakty : - chociaz wcale nie jest mi do smiechu
ekonomizer na LPG zaniza o ok 4 litry w porownaniu do PB - jade np 120 i w czasie jazdy przelacze na PB.
Mam wrazenie,ze ma lekkiego mula na LPG,czasami np po przejechaniu 10km na trasie przez dluzsza chwile chodzi na wolnych ok.
Moze zapchaly sie filtry gazu??
  
 
Cytat:
2007-01-14 00:52:18, Seba pisze:
Nowe fakty : - chociaz wcale nie jest mi do smiechu ekonomizer na LPG zaniza o ok 4 litry w porownaniu do PB - jade np 120 i w czasie jazdy przelacze na PB. Mam wrazenie,ze ma lekkiego mula na LPG,czasami np po przejechaniu 10km na trasie przez dluzsza chwile chodzi na wolnych ok. Moze zapchaly sie filtry gazu??



Gazownik u którego zakładałem gaz opowiedział mi że raz jego syn wlał gaz na jakieś małej stacji to Lexus mu z głupiał ,szarpał, mulił na szczęście wlał tylko za 20 zł (bo tyle miał ).
  
 
Cytat:
2007-01-14 00:59:23, lukasino pisze:
Gazownik u którego zakładałem gaz opowiedział mi że raz jego syn wlał gaz na jakieś małej stacji to Lexus mu z głupiał ,szarpał, mulił na szczęście wlał tylko za 20 zł (bo tyle miał ).



Wiec moze to tylko wina gazu... oby
  
 
nie bede od razu napawał optymizmem ale gaz gazowi równy jak 100 km które da sie w odstępstwach od normy mniej na zbiorniku gównianego produktu przejechać
  
 
Tak sobie w nocy myslalem i objaw jest taki sam jakby na zimnym silniku przelaczyc na gaz (mam ustawione od 20stopni - teraz przy niskich temperaturach przejechanie pierwszego kilometra na LPG skutkowalo wlasnie bardzo nie rownymi obrotami wolnymi i takim molkiem ) ,ale teraz mu odbilo i jest tak bez wzgledu na temperature silnika.
  
 
Cytat:
2007-01-14 11:54:04, Seba pisze:
Tak sobie w nocy myslalem i objaw jest taki sam jakby na zimnym silniku przelaczyc na gaz (mam ustawione od 20stopni - teraz przy niskich temperaturach przejechanie pierwszego kilometra na LPG skutkowalo wlasnie bardzo nie rownymi obrotami wolnymi i takim molkiem ) ,ale teraz mu odbilo i jest tak bez wzgledu na temperature silnika.



parownik moze padl..
  
 
Tak ja niżej kolega napisał....że może parownik padł....
objawamizużycia parownika są:
1. większe spalanie
2. mulenie się,szrpanie, dławienie
3. nierówna praca na wolnych obrotach
4. raz jeździ dobrze raz nie
5. po regulacji jest chwile dobrze ale po jakimś czasie znów to samo się dzieje........
6. reduktory średnio wytrzymują 3-5 lat

więc jeżeli coś z tych rzeczy się dzieje to może być to reduktor.
ale oczywiście od filtru i regulacji trzeba zacząć bo jest to sprawa podstawowa...
  
 
Instalka to sekwencja ma 4 miesiace i z 4 tys przejechane ...
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:08:44, Seba pisze:
Instalka to sekwencja ma 4 miesiace i z 4 tys przejechane ...



znam merca co po wyjechaniu z salonu stracil kolo..
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:11:39, retrospect pisze:
znam merca co po wyjechaniu z salonu stracil kolo..



No zgoda,wszystko moze sie zdazyc - jutro do gazowcow go zaprowadze i niech robia - tylko nie chce naciac sie na koszty jesli cos nie z mojej winy a instalka ma 2 lata gwarancji.
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:08:44, Seba pisze:
Instalka to sekwencja ma 4 miesiace i z 4 tys przejechane ...



jeżeli sekwencja to całkiem inna sprawa............
najlepiej by było jakbyś wyjeździł jakoś ten gaz....zatankował nowego i powinnobyć ok
jeżeli nie da rady to do gazownika musiałbyś się udać na regulacje---
tylko że on ci wyreguluje to na tym syfiastym gazie, zatankujesz dobrego i pewnie znowu do niego będziesz musiał pojechać bo będą inne wartości wtrysków....
a czasem nawet wizyta u gazownika nic nie da bo przy sekwencji gaz sterowany jest przez komputer benzynowy na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych....
komputer LPG jest po to aby przeliczył te czasy(dodał ciut- bo gazu potrzeba więcej, bo ma inne właściwości) i gazownik może jedynie sztucznie mu pozmieniać wartości na mapie wtrysku(oczywiście tylko na Gazie)
to tyle.... w razie czego to pisz
conieco znam się na tym
  
 
Jesli masz zatankowany paskudny gaz to podjedz na stacje shella i dolej dobrego gazu.Shell ma najlepszy gaz na rynku.

Przy okazji.Mam pytanie z innej beczki.
Czy w silniku 1,8 16V zeta (wielopunktowy wtrysk) nie jest wskazane uzywanie odciecia pompy paliwa podczas pracy silnika na LPG???
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:21:17, furmankf pisze:
[ciach]

Czy w silniku 1,8 16V zeta (wielopunktowy wtrysk) nie jest wskazane uzywanie odciecia pompy paliwa podczas pracy silnika na LPG???



w zadnym nie jest wskazane. temat poruszony na forum wielokrotnie
  
 
Tylko,ze na tej stacji tankuje od zawsze i nigdy nie mialem problemu ... ale moze akurat - ORLEN
Wiec mowisz,ze to jednak faktycznie gaz moze dac takie objawy??


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2007-01-14 12:23:38 ]
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:22:25, retrospect pisze:
w zadnym nie jest wskazane. temat poruszony na forum wielokrotnie


a ja powiem że w każdym
temat rzeka, ile ludzi tyle opinii.....
Najlepiej sam sie zastanów przeanalizxuj i zrób jak uważasz.
Ja mam odcięcie i jestem z tego zadowolony.
Negatywnych objawów brak, same pozytywy :]

P.S.
Jak ktoś mi poda sensowny argument przeciwko odcięciu to je zlikwiduje.
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:35:40, polityk pisze:
P.S. Jak ktoś mi poda sensowny argument przeciwko odcięciu to je zlikwiduje.


nie ma takich....
same plusy
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:21:17, furmankf pisze:
Jesli masz zatankowany paskudny gaz to podjedz na stacje shella i dolej dobrego gazu.Shell ma najlepszy gaz na rynku. Przy okazji.Mam pytanie z innej beczki. Czy w silniku 1,8 16V zeta (wielopunktowy wtrysk) nie jest wskazane uzywanie odciecia pompy paliwa podczas pracy silnika na LPG???



ten najlepszy twoim zdaniem gaz z Shella pochodzi z Orlenu
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:35:40, polityk pisze:
a ja powiem że w każdym temat rzeka, ile ludzi tyle opinii..... Najlepiej sam sie zastanów przeanalizxuj i zrób jak uważasz. Ja mam odcięcie i jestem z tego zadowolony. Negatywnych objawów brak, same pozytywy :] P.S. Jak ktoś mi poda sensowny argument przeciwko odcięciu to je zlikwiduje.


Sensowny argument jest taki, że podczas pracy silnika na gazie paliwo ma chłodzić wtryskiwacze paliwa - tak wiem, one wtedy nie pracują, ale pozostają na nich resztki niespalonego paliwa, które się rozgrzewa i może doprowadzić do ich przegrzania i w konsekwencji uszkodzenia. Oczywiście wszystko zależy od konkretnych wtryskiwaczy - jedne są odporne na przegrzanie (pytanie tylko ile to wytrzymają) - inne nie. Tyle.
  
 
a u mnie kiedys jeden wtryskiwacz gazu padl. i tez trzeslo silnikiem.

to tez moze byc powod.

co do stacji
ja tez tankowalem na shellu, zajechalem do gazownikow a oni powiedzieli ze jakis gowniany gaz mam w baku. powiedzial mi tylko statoil.

co do odciecia paliwa
czy odciecie moze/powinno byc w kazdej instalacji czy tez tylko w starszych, a moze tylko w nowszych.

u mnie pompa chodzi chyba non stop ale Pb mam zawsze powyzej rezerwy, choc dla mnie to marnowanie pradu.
a jesli mialbym odciecie Pb podczas jazdy na gazie i komp przelaczyl by na Pb( np jesli skonczy sie gaz) to silnikowi nie zabraknie paliwa na moment? powiedzmy rpm = 3000.
prosze o stosowny komentarz.