Lovato parownik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam w mojej ładzianie parownik lovato. Od pewnego czasu moja ladna zaczela wiecej palic, niewiem dokladnie ile na tym parowniku jest zrobione kilometrow bo nie mialem go od nowosci. Ale wracajac do pytania. Moja łada zaczeła wiecej łykać gazu, z 9,5 litra po miescie do okolo 11,5. Czy to moze byc wina parownika? czy regeneracja cos pomoze? I czy samemu mozna zregenerowac parownik? a jak nie to ile takie cos kosztuje?
  
 
Możeby najpierw spróbować wyregulować, a jak nie to Klikaj tu.
  
 
Cytat:
2007-01-12 21:40:08, Danek pisze:
Możeby najpierw spróbować wyregulować, a jak nie to Klikaj tu.



Może juz na zime zmienili skład lpg i dlatego wiecej pali
  
 
Fakt może być i tak jak pisze Rosck. Analiza spalin prawdę Ci powie .
  
 
Weider, a może termostat nie jest na 100 % sprawny???
  
 
a co ma do gazu termostat?? Wiem tylko ze pompa wody mi powoli siada To na alanizatorze spalin wszystko wykarze czy parownik sie konczy czy nie?? ja zawsze mialem recznie gaz ustawiany bez analizatora, ale ostatnio tez coraz ciezej ta srubka wyregulowac
  
 
Ano ma i to całkiem nie mało..... szukaczka
  
 
ale jesli auto normalnie lapie temperature to chyba wporzadku termostat jest. Niewiem czy nie trzeba zregenerowac tego parownika bo kiedys to mi zawsze odpalal a teraz nawet jak niema mrozu ale jest tak w nocy ze2 stopnie to rano ma problemy z odpaleniem. Czym rozni sie lovato pneumatik od elektrik?? czy jakos tak
  
 
Szukaczka, szukaczka, szukaczka.
Sprawdź czy parownik jest tak samo rozgrzany jak silnik, jeśli nie to trzeba sprawdzić drożność układu obiegu cieczy. Niedogrzany parownik, zwłaszcza trochę przechodzony może być powodem wyższego spalania i kłopotów z odpalaniem na LPG.
  
 
parownik jest gorący
  
 
Analiza spalin pokaże czy mieszanka jest prawidłowo wyregulowana i czy instalacja dobrze pracuje w całym zakresie obrotów. Jak parownik ma membrany na wykończeniu to bardzo trudno jest go wyregulować, jest niestabilny (po wyregulowaniu po dłuższym lub krótszym czasie znowu trzeba regulować bo się rozjeżdża), nie reaguje na obroty liniowo itp. itd.
  
 
to ja tak mam bez analizatora. Jesli przykladowo ustawie go ze obroty maja 900 przejade troche i juz spadaja i ma 800-700 i tak sie wacha. I wogule ciezko go wyregulowac tą srubka bo albo odrazu go dusi albo nie da sie tak wyregulowac jak powinno. A niewiem ile ten parownik ma przebiegu bo go uzywany kupilem ale ja na nim zrobilem z 18tys
  
 
No to zajrzyj do niego. Jak to zrobić to podałem Ci link.
  
 
a jeszcze jedno pytanko mam, czy brudny filtr powietrza tez moze wplynac na wieksze spalanie gazu??
  
 
Owszem, bo: w I generacji ma za bogato, ale silnik jest dławiony zapchanym filtrem i mocniej "ciskasz", w II generacji mimo, że komp gazowy ustala mieszankę prawidłowo to jest jej stosunkowo mniej i znowu dajesz buta bo autko nie idzie jak trzeba. W obu przypadkach spalanie idzie w górę.
  
 
witam, wymieniłem filtr powietrza, dokręciłem pokrywe powietrza wraz z mikserem do gaźnika bo było luźne i moje auto zaś normalnie pali. Pozdrawiam i dzieki za pomoc