Ekonomiczna jazda a moment obrotowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Toyota Starlet 1.3Xli 12V:

moc maksymalna to 75KM przy 6000 obrotów
101 Nm przy 4800 obrotów.

Jak oceniacie elastyczność? Powiniennem jeździć w granicach 5000 obrotów?
Podobno wtedy spalanie jest najbardziej opytmalne...

wyczytałem to na tej stronie:

http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8370795,wiadomosc.html?ticaid=130e6
  
 
Mało prawdopodobne aby przy 5000 obrotów silnik był najekonomiczniejszy

Po prostu miedzy 4800 - 6000 twój silnik najdynamiczniej przyspiesza

Zawsze od obrotów przy których występuje max momentu do obrotów przy których silnik ma max mocy auto najlepiej przyspiesza



Ja to tak rozumiem ale mogę się mylić

Krytyka mile widziana
  
 
Silniki osiagaja najwieksza moc i moment przy wspolczynniku nadmiaru powietrza lambda 0.8-0.9 tzn mieszanka bogata jazda nieekonomiczna nie mylic z odczytem sondy lambda ktora akurat w tym wypadku odpowiada 0.9V- 1 V
Ekonomie i niskie zuzycie paliwa zas uzyskujemy przy wspolczynniku lambda 1.2-1.3 co jest wyrazone napieciowo w sondzie lambda 0.0-0.2v
Wspolczynnik nadmiaru powietrza jest technicznym parametrem okreslajacym taki nadmiar powietrza ktory pozwala na spalanie calkowite.to tyle z mechaniki
W praktyce charakterystyka wzbogacania mieszanki jest taka ze jazda z silnikiem benzynowym do 4000 nwk nawet dynamiczna pozwala na w miare niskie zuzycie natomiast przekroczenie magicznego pulapu 4000 powoduje gwaltowny wzrost zuzycia.Widac to wyraznie w pojazdach z kompem pokladowym
  
 
Cytat:
2007-01-19 00:33:39, Bigelektron pisze:
[...]przekroczenie magicznego pulapu 4000 powoduje gwaltowny wzrost zuzycia.Widac to wyraznie w pojazdach z kompem pokladowym



I czuć momentalnie jak plecy mocniej przylegają do oparcia
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-01-17 16:11:10, gulonus pisze:
Powiniennem jeździć w granicach 5000 obrotów? Podobno wtedy spalanie jest najbardziej opytmalne...



No spokojnie wychodzisz ponad dyche na setke, u mnie teraz pali na odcinkach12km stop, 8godzin postoju i 12km i stop z 2-3 osobami na pokladzie rowno 8.5L/100km.
Troche duzo ale zwazajac na fakt ze polowe trasy nagrzewam silnik..
Jazda w calym przedziale obrotowym, ale najwiecej ok. 3000

jazda na odcinku 600km z predk. 3100obr/m dala 6.5L/100km