MotoNews.pl
  

Poduszki powietrzne toyoty- czy ktos slyszal o problemach?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poduszki powietrzne Toyocie avensis nie otworzyly sie mimo iz samochod doznal powaznych uszkodzen (strona boczna kierowcy i przod) w takim stopniu, iz praktycznie nie nadaje sie juz do naprawy. Oczywiscie poduszki i czujniki byly na miejscu. Przegladajac strony internetowe zwlaszcza zagraniczne dochodze do wniosku, ze jest to typowy problem toyoty. Ponoc poduszki powinny sie otwierac juz przy 25 km/h, choc niektorzy technicy mowia iz musi zostac uderzony odpowiedni obszar co mnie jako laikowi wydaje sie raczej dziwne... Czy slyszeli Panstwo moze o podobnych przypadkach w Polsce i co mozna z takim fantem zrobic? Toyota przoduje w rankingach bezpieczenstwa. Na jakiej podstawie???? Przeciez tu chodzi o zycie...
  
 
Cytat:
2007-01-19 04:34:54, bromba1 pisze:
Ponoc poduszki powinny sie otwierac juz przy 25 km/h, choc niektorzy technicy mowia iz musi zostac uderzony odpowiedni obszar co mnie jako laikowi wydaje sie raczej dziwne..



Zazwyczaj poduszki otwierają się przy prędkości 25km/h przy zderzeniu czołowym.
"Poduszki powinny otworzyć się zawsze" - to duze nieporozumienie. Proszę poczytać sobie informacje obojętnie jakiego producenta jak działają poduszki powietrzne tzn że jest wiele czujników, system czasu rzeczywistego z gwarancją odpowiedzi w zadanym czasie (powiedzmy komputer) i jego zadaniem jest analiza przeciążeń którym poddanny jest samochód w czasie wypadku i "zdecydowanie" czy poduszki mają sie otworzyć a jeśli tak to które..
Wadliwym systemem nazwałbym raczej to co się działo kiedys w fordach - poduszki potrafiły otworzyć się na postoju...

Pzdr
  
 
Dzieki za odpowiedz. Tym niemniej widzac stan pojazdu (Przod i bok kompletnie wgniecione) wydaje mi sie ze poduszki powinny sie otworzyc- samochod wpadl w poslizg, zjechal na przeciwlegly pas i zderzyl sie z nadjezdzajacym pojazdem...Pasy na szczescie trzymaly bo byloby kiepsko...
  
 
Kierowca lub pasażer doznali uszkodzeń karku? Jesli nie to wszystko ok
  
 
Niewazna jest predkosc lecz moment opoznienia jaki zarejestruje czujnik uderzenia. Czujniki uderzenia maja konstrukcje bezwladnikowa tzn ze na skutek naglego wychamowania pojazdu bezwladnik w czujniku odksztzlca element piezo ktory zamienia wartosc opuznienia na impuls elektryczny.Czujniki sa kierunkowe tzn ze czyjniki przednie dzialaja gdy samochod uderzy przodem a boczne gdy zostanie uderzony z boku.Jezeli dostanie ze skosu to z sumy rownolegloboku moze sie okazac ze zniszczenia sa mocne jednak ani opoznienie dzialajace na czlowieka w przod ani w bok nie osiagnie wartosci krytycznej do odpalenia poduszki czy kurtyny.Dostac w dziob poduszka to zadna przyjemnosc wiec lepiej jezeli zostanie odpalona wtedy gdy ratuje zycie ,kiedy to obita geba jest nieistotna,niz mialaby wyskakiwac z byle przyczyny,robiac wiecej szkody niz pozytku.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Przy dachowaniu z 80km/h moze nie zadzialac zadna poduszka gdy samochod w nic nie uderzy,pomimo ze dach zostanie polamany wraz ze slupkami

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Rozumiem...
Pozostaja dwa pytania:
Czy mozna sprawdzic czy sensor zadziala i wydal polecenie odpalenia podyszek te jednak z jakichs przyczyn nie odpalily?
Czy naprawde nikt nie slyszal o podobnych przypadkach w Polsce lub na terenie EU?
  
 
Komputer wydaje polecenie w postaci impulsu 25V w spiralke grzejna splonki poduszki co zostaje zapamietane jako pamiec zdarzenia i jest niekasowalne testerem od 2005 r w gore.Jezeli mamy watpliwosci ,mozna odpalic poduszke recznie podajac 12V na splonke. czujniki uderzenia przodem sa przecietnie 3 szt. 2 na podluznicach i 1 w komputerze SRS,tak ze malo prawdopodobne zeby wszystkie 3 nie zadzialaly.
Nie slyszalem o takim przypadku.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer