Witam wszystkich klubowiczów! Porsze o porady.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od niedawna jestem posiadaczem Escorta 1,3 (gaźnik) z 1993 roku. Kupiłem go od dziadka kumpla. Przebieg tego auta to 77 000 km (jest to 100% pewne). Autko było garażowane. Od jakiś 5 lat nie robiło więcej niż 5 kkm rocznie. Samochód miał wymieniane sprzęgło. Poza tym nic w nim nie było naprawiane. Z czynności eksploatacyjnych to z tego co się orientuję wymieniono tylko olej (następna wymiana po 86 kkm według kartonika pod maską) i akumulator. Stąd moje pytanie jakie NIEZBĘDNE czynności polecacie wykonać? Ze swojej strony dodam, że filtr powietrza planuję wymienić w najbliższym czasie.

Autko na dzień dzisiejszy chodzi dobrze, osobiście wymieniałem w nim cewkę zapłonową
(pękła obudowa i nie palił 1 cylinder), przełącznik zespolony i wycieraczki.

Jedynym problemem z jakim się borykam to kłopot z zapalaniem na zimnym silniku. Już przy małym mrozie auto gaśnie po zapaleniu (pełne ssanie, zero gazu). Sytuację ratuje wciśnięcie gazu i odczekanie około 30s, aż silnik się rozgrzeje. Jeśli jednak gaz zostanie wciśnięty zbyt intensywnie auto również gaśnie. Czy winny tej sytuacji może być zużyty filtr powietrza, czy problem raczej tkwi złym składzie mieszanki na ssaniu?

Pozostało mi zadać ostatnie pytanie dotyczące spalania. Czy spalanie w silniku gaźnikowym jest zawsze proporcjonalne do siły z jaką wciskamy pedał gazu. Czy jadąc np. 60 km/h na V lepiej jest dodać gazu np. o 50%, czy zredukować do IV.

Pozdrawiam Michael
  
 
jezeli masz mozliwosc kontaku ze sprzedajacym i jest on wiarygony to napewno zapytaj sie czy był wymienany rozrzad!!
wszystkie płyny
obejrzec hamulce, zawieszenie, filtr paliwa, powietrza albo poprotstu popytaj sie o te czesci kiedy co było wymieniane. Jak cos sobie przypomne to dopisze

ja kupiłem miesiac temu escort z 1998 z 80000 tys i miałem stłucze przez to ze szczeki hamulcowe były juz ostro zjechane a jedeo koło to chyba w ogole nie hamowało bo szczeka nie była na swoim miejscu wiec radze ci tez to sprawdzic
  
 
Cytat:
2007-01-13 10:32:31, michal1987 pisze:
jezeli masz mozliwosc kontaku ze sprzedajacym i jest on wiarygony to napewno zapytaj sie czy był wymienany rozrzad!!


Coś mi się mocno wydaje że ten silnik na łańcuch na rozrządzie a nie pasek
  
 
Silniczek rzeczywiście na 100% ma łańcuch.

Niestety w dalszym ciągu pozostaje problem z zapalaniem (zapala i gaśnie po kilku sekundach na zimnym silniku). Ze swojej strony mogę tylko dodać, że przez pierwsze minuty od odpalenia podczas jazdy na mrozie auto zachowuje się jakby miało za mało ssania (problemy z przyspieszaniem itp.) mimo iż jest maksymalnie wyciągnięte.
Po max. 3 minutach wszystko wraca do normy, autko wkręca się bez problemu na wysokie obroty, nie gaśnie itp.

Dzisiaj wziąłem się za mini przegląd samochodu i stwierdziłem dość niepokojącą rzecz. Mianowicie w silniku zamontowano złe świece. Zamiast AGFS 22CM1 znajdowały się ISKRY SFE65PRS (odpowiednik AGPS 22C). Czy może to mieć wpływ na problemy przy zapalaniu? Ewentualnie jakie inne konsekwencje może mieć ta zamiana?

Z ciekawości pomierzyłem rezystancję kabli WN wynosiła ona od 9,5 kom do 12,5 kom. Według normy oporność nie powinna przekraczać 30kom wiec chyba wszystko z nimi jest ok.

Cewka była wymieniana na używaną, jednak z wyglądu była w dobrym stanie. Niestety zapomniałem zmierzyć jej rezystancji.

Na koniec to co dla mnie jest najciekawsze po ponad godzinnym poszukiwaniu filtra paliwa stwierdziłem, że go w tym autku po prostu nie ma. Szukałem najpierw za silnikiem, potem w akcie desperacji koło baku. Czy w tej wersji rzeczywiście nie ma być filtra paliwa (gaźnik 1.3 93r.)

Bardzo proszę o pomoc i poradę!
  
 
filt powinien byc koło baku, dobrze by było ustawic zawory w tym silniku, gdyz w 1,3 kontroluje sie luzy co 10 tys, zmienic wszelkie płyny jak pisza koledzy i filtry, rozrząd jak juz ktos napisał jest na łancuchu (o ile to OHV) bo 1,3 CVH miało na pasku. czysciłes dysze gaznika?
  
 
Z tego co popatrzyłem do książki to filtr paliwa jest w 1.3 z jednopunktowym wtryskiem.. Pisze ze w silniku gaznikowym takiego filtru nie ma..
  
 
Filtra na 99,9% nie mam w aucie. Stąd moje pytanie czy powinien być. Kiedyś przez przypadek natknąłem się na forum na fotki gdzie powinien być filtr i niestety w moim przypadku go nie ma. Zastanawiam się tylko czy kiedykolwiek był. Jedyną rzeczą koło baku przypominającą filtr był zawór odpowietrzający.

Zapomniałem na wstępie dodać, że drugą czynnością po wymianie cewki było wyregulowanie zaworów i wymiana uszczelki pod pokrywą.

Gaźnika na razie nawet nie dotykałem. Jeśli ktoś ma jakiś opis regulacji i czyszczenia byłbym wdzięczny model to „Weber” manualne ssanie 93r.
  
 
Moze coś takiego:

Code:
	http://rapidshare.com/files/12571693/Ga__378_nik_Weber_TLDM_-_essi_1.3_po_91r..doc.html

  
 
yyy... jakie Porsze ?

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Na początku wielkie dzięki za opis Webera. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś inne proszę również o wstawienie linków (wiedzy na temat tak skomplikowanego elementu, przynajmniej dla mnie, nigdy za dużo).
Skoro rzeczywiście filtru paliwa nie ma w tym modelu pozostają mi tylko świece, a w ostateczności gaźnik. Katalizator raczej wykluczam, ponieważ po minimalnym rozgrzaniu autko chodzi niemalże idealnie.
Jeśli według Was mogą być jakieś inne przyczyny problemów z porannym zapalaniem proszę o ich przedstawienie.
Dodam jeszcze, że złego paliwa raczej nie zatankowałem, bo zaraz po kupnie samochodu udałem się na BP i nabrałem do pełna.

PS. Ile dawaliście za pomiar kompresji??