MotoNews.pl
  

Problem ze skrzynia w scoupe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po dlugiej nieobecnosci
Pojawil sie u mnie w scoupe maly problem ze skrzynia biegow.
otoz zaczela mi sie badzo ciezko "wbijac" jedynka.
czasami musze pare razy probowac, by wszedl bieg.
problem istnieje tylko przy ruszaniu spod światel, przy redukcji wszystko ok.
problem zaczal s ie nagle z dnia na dzien 3-4 tygodnie temu, wczesniej wszystko super smigalo.
Jak myslicie,skrzynia do wymiany?

,a drugie pytanie to czy jesli juz dojdzie do najgorszej opcji, czy mozna wsadzic skrzynie z scoupe gt do zwyklego?
moze auto by "cos"jeszcze zyskalo.
  
 
raczej by jeszcze stracilo, bo 5 w sqp gt jest dluzsza
wyglada na synchronizatory no bo co innego.
zmien, olej moze pomoze,
i co kupisz nowa skrzynke a na jej dzialanie i tak nie masz gwarancji,
przypadaloby sie wymienic sprzeglo od razu, nas allegro sa teraz za 200 z groszami tanio ....
  
 
Dzieki za odpowiedz. pytalem z ciekawosci, bo pojechalem niedawno do seerwisu japonczykow i jak powiedzieli mi cene za wymiane synchronizatora/ów to prawie padlem na ziemie...
1100-1200zl ("bo trzeba wymontowac, rozkrecic, wymienic i pewnie jeszze pare innych elementow byloby do wymiany"-ich slowa... )

dlatego chcialem sie tutaj zapytac... :/ a moze to poprostu od niskiej temperatury i byle do cieplej wiosny co?
no chyba, ze skrzynia moze niedoczekac...

pytanie jest krotkie, czy mozna z tym jezdzic i jest szansa ze sie nie pogorszy, czy naprawa to kwestia np miesiaca-dwoch?




[ wiadomość edytowana przez: SICNeSS dnia 2007-01-15 20:55:07 ]
  
 
no ewentualnie kupic, inna skrzynie, wybrac najlepsze elementy i zrobic jedna, ale to raczej u znajomego moglbys zrobic
droga to zabawa jest
z tym sie poprostu jezdzi i tyle,
a byles pod furka zobaczyc, moze ci pociekl olej ?

[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-01-15 21:02:45 ]
  
 
Żeby nie pogorszyćchociaż sprawdź stan oleju. Jak brakuje to dolej.
  
 
A u mnie cos rzęzi jak jade i dodaje gazu czy hamuje silnikiem i tez nie wiem co to jest.

pewnie cos sie sypie. olej ma swiezo wymieniony i nie wiem co jest biegi wchodza idealnie tylko wydaje dziwne odglosy.

moze ktos wie co to moze byc ??

[ wiadomość edytowana przez: Przemcio-n dnia 2007-01-21 15:59:00 ]
  
 
Ehh glupi scoupe gluupiiii
Juz powoli brak mi do niego sił.
Wsiadam przed chwila do niego, odpalam , chce wrzucic jedynke i ... niemoge.qrde co jest.chce wrzucic dwojke- to samo. jedyny bieg jaki wchodzi to wsteczny i tez z duzym zgrzytem. Gasze silnik i biegi wchodza dobrze. odpalam ponownie, gazuje, sprzeglo z calej sily do samej podlogi i z oporem, ale jednak sie udalo wbic jedynke.niespuszczajac nogi ze sprzegla latam z 1 na 2 i inne biegi i po paru sekundach juz wmiare jest ok , ale po ponownym wcisniecu sprzegla problem powraca w mniejszym lub wiekszym stopniu. z trudem przejechalem kawalek i po okolo godzince znow chce odpalic i tym razem maksymalnie nacisniete sprzeglo niepomoglo, drążek na luzie jakby byl przyspawany.podczas proby wbicia wstecznego , skrzynia zachowywala sie tak jakby sprzeglo niezadzialalo i slychac bylo ogromne zgrzyty. pare chwil z pedalem sprzegla i jakos sie udalo dojechac do domu.

Panowie, jak myslicie- co jest grane? sprzeglo do wymiany? czy moze skrzynia? oj "gt115pssss"wykrakales

druga sprawa ,jaki olej wlac do skrzyni (skad wiedziec jaki jestobecnie) ? ile kosztuje?

czy mozna dolać go,a także wymienić sprzegło bez podnoszenia silnika?

Juz brak mi sił do mojego sqpa. tyle pracy i pieniedzy w niego juz wlozylem, a on tego nie docenia
ale o tym zaloze nowy temat,jak tylko zrobie jakaś ladna sesyjke.
Pozdrawiam
i czekam na porady
  
 
1) wyglada mi abrdziej na problem z zewnetrznym mechanizmem sprzegła (linka lub hydraulika) - jak linka to dła regulacja, kłopoty z linką lub dźwigniami (ale raczej tylko to pierwsze), Hydraulika to ... brak płynu, kłopot z pompą lub wysprzeglikiem.

2) Olej ja np leje syntetyka mobila 75W90 ile kosztuje ... niepamietam chyba koło 50zł za 1l (wchodzą chyba 2l).
Życzę siły, wytrwania bo do tych wózków jest to potrzebne - ale mimo wszystko daja wiele radosci, z jazdy i pokonywania trudnosci

Pozdrawiam.
Misio
  
 
oj "gt115pssss"wykrakales druga sprawa ,jaki olej wlac do skrzyni (skad wiedziec jaki jestobecnie) ? ile kosztuje? czy mozna dolać go,a także wymienić sprzegło bez podnoszenia silnika? Juz brak mi sił do mojego sqpa. tyle pracy i pieniedzy w niego juz wlozylem, a on tego nie docenia

ja -troche glupio sie to czyta , wiesz....
jakby nie patrzec to dzial techniczny
do tej pory nie wiemy ile masz oleju w skrzyni??
wyglada to na jakies mechaniczne dolegliwosci, ale wlasnie raczej chyba nie linka , ani hydraulika
sam raczej oprucz wymiany oleju nic nie zrobisz
silnika nie ruszasz wcale, raczej polos

ps. a szczerze to tak wlasnie z nimi jest
zrobisz silnik padnie turbo,albo skrzynia
i powoli powoli stajesz sie posiadazcem nowego auta
traca przy tym $$$$



[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-01-22 09:01:53 ]
  
 
Cytat:
2007-01-21 21:13:07, SICNeSS pisze:
chce wrzucic jedynke i ... niemoge.qrde co jest.chce wrzucic dwojke- to samo. jedyny bieg jaki wchodzi to wsteczny i tez z duzym zgrzytem. Gasze silnik i biegi wchodza dobrze. odpalam ponownie, gazuje, sprzeglo z calej sily do samej podlogi i z oporem, ale jednak sie udalo wbic jedynke.niespuszczajac nogi ze sprzegla latam z 1 na 2 i inne biegi i po paru sekundach juz wmiare jest ok , ale po ponownym wcisniecu sprzegla problem powraca w mniejszym lub wiekszym stopniu.


Jeśli hydraulikę masz OK to sprawdź cięgna od drążka zmiany biegów. U mnie linka się kiedyś rozwarstwiła (300 km od domu) i została mi tylko piątka .
Zajechałem jakoś na cpn kupiłem opaskę zaciskową i do roboty. 20 minut męczarni i załatwione. To było rok temu i jeszcze tam nie zaglądałem.
Ale jeśli nie to to pozostaje wymiana sprzęgła. U mnie padło w najmniej spodziewanym momencie. Jak rozebrałem to sam się przeraziłem. Opis jak wyciągnąc skrzynię masz na forum. Pisałem to dla Misia.
  
 
tak ale jak ciegno wyskoczy to wogle nie da sie wbic biegu
przynajmiej ja tak mialem w saxo,
trzeba bylo podnosic wlazic pod auto wczepiac, i jechac dalej do nastepnego wypadniecia

a sicness bieg moze wrzucic raz gorzej raz lepiej
  
 
Cytat:
2007-01-22 12:05:36, gt115pssss pisze:
tak ale jak ciegno wyskoczy to wogle nie da sie wbic biegu przynajmiej ja tak mialem w saxo, trzeba bylo podnosic wlazic pod auto wczepiac, i jechac dalej do nastepnego wypadniecia a sicness bieg moze wrzucic raz gorzej raz lepiej


Francuzy mają biegi na sztywnych cięgnach(pręt + główka tzw.jabłko) - przynajmniej tak miałem w AXie a to praktycznie to samo co Saxo. A nasze hultaje mają linki stalowe w pancerzu. U mnie dokładnie pancerz oddzielił się od metalowej końcówki(zacisku) tuż przy skrzyni. Bez tego linka chodzi ale niedokładnie bo pancerz jest nie jest sztywny i może chodzić razem z linką. Może to powodować, że bieg raz wskoczy, 5 razy nie.
Myślę, że nie zaszkodzi sprawdzić - to nie kosztuje.
Może być również tak, że hydraulika niby Ok ale nie do końca - nie cieknie, ale pompa lub siłownik jeśli są zużyte nie ma siły wysprzęglić. Zdarza się to niezwykle rzadko ale jednak.
Chociaż najprawdopodobniejszy wydaje się scenariusz tarcza + docisk + łożysko - niestety.
  
 
Cytat:
2007-01-22 12:18:29, BartBartez pisze:
Francuzy mają biegi na sztywnych cięgnach(pręt + główka tzw.jabłko) - przynajmniej tak miałem w AXie a to praktycznie to samo co Saxo. A nasze hultaje mają linki stalowe w pancerzu. U mnie dokładnie pancerz oddzielił się od metalowej końcówki(zacisku) tuż przy skrzyni. Bez tego linka chodzi ale niedokładnie bo pancerz jest nie jest sztywny i może chodzić razem z linką. Może to powodować, że bieg raz wskoczy, 5 razy nie. Myślę, że nie zaszkodzi sprawdzić - to nie kosztuje. Może być również tak, że hydraulika niby Ok ale nie do końca - nie cieknie, ale pompa lub siłownik jeśli są zużyte nie ma siły wysprzęglić. Zdarza się to niezwykle rzadko ale jednak. Chociaż najprawdopodobniejszy wydaje się scenariusz tarcza + docisk + łożysko - niestety.


dokladnie tak samo jest w saxo
nie wiem czemu ale
nie pomyslalem troche piszac swoj post z saxo
bo przez caly czas mialem w glowie3 widok spod saxo

a przeciez przeczytalem ze my mamy linki otym to ja wogle nie wiedzialem



[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-01-22 14:54:24 ]
  
 
Dziekuje Wam wszystkim za porady i pomoc.
Postanowilem dzis pojechac do znajomych mechanikow.
przejazd 15km byl prawdziwa meczarnia.jechalem chyba z 30 min.
problem ze skrzynia tak bardzo sie powiekszyl,ze momentami stalem nawet 5 minut by wbic jedynkena swiatlach.

Okazalo sie, ze naszczescie zabrakło tylko płynu w sprzęgle.
Kolesie odpowietrzyli uklad, dolali Hydrolu i autko po 5 minutach dziala jak dawnej, a nawet jeszcze lepiej,bo juz nawet niema zgrzytow przy wbijaniu wstecznego


dzieki jeszcze raz i Pozdrawiam
SiCi
  
 
Cytat:
2007-01-23 00:16:40, SICNeSS pisze:
Dziekuje Wam wszystkim za porady i pomoc. Postanowilem dzis pojechac do znajomych mechanikow. przejazd 15km byl prawdziwa meczarnia.jechalem chyba z 30 min. problem ze skrzynia tak bardzo sie powiekszyl,ze momentami stalem nawet 5 minut by wbic jedynkena swiatlach. Okazalo sie, ze naszczescie zabrakło tylko płynu w sprzęgle. Kolesie odpowietrzyli uklad, dolali Hydrolu i autko po 5 minutach dziala jak dawnej, a nawet jeszcze lepiej,bo juz nawet niema zgrzytow przy wbijaniu wstecznego dzieki jeszcze raz i Pozdrawiam SiCi


No właśnie - jak zwykle jakaś pierdoła. Man nadzieje, że wlali R3 a nie DOT-4. Bo DOT-4 zżera gumki w naszych pompach sprzęgła. Sam przeżyłem to przykre doświadczenie więc lepiej to sprawdź.
  
 
zaskakujace

nie spodziewalbym sie takiego efektu nigdy
ladna z ciebie gapa Sicness miales szczescie
ile miales plynu
a ile mniej wiecej dolali ?
na przyszlosc zebysmy wiedzieli kiedy dolac jak juz jest na krawedzi

ps bartbartez nawet masz fikusne felgi na swoim , mam podobne takie wzory sa ok.



[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-01-23 11:38:26 ]