MotoNews.pl
  

Acropolis i Monte Carlo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie czy Fiat 125 monte carlo i acropolis były tak samo malowane i różniły sie tylko silnikami i napisem, czy były jeszcze jakies inne różnice??
  
 
Były inaczej malowane. Dokładnie nie pamiętam, ale MonteCarlo zdaje się był pomarańczowy z czarną maską i czarnym paskiem wzdłuż auta. Acropolis był biały, a dół auta był czerwony. To tyle co z głowy pamiętam.


Ok. Chciało mi się poszukać na dysku:

Monte Carlo


Acropolis


[ wiadomość edytowana przez: Slinger dnia 2003-10-27 23:01:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: Slinger dnia 2003-10-27 23:02:24 ]
  
 
"W obu autach wnętrza były identyczne: w lewym rogu, na tablicy rozdzielczej znajdował się okrągły obrotomierz, a klasyczną kierownicę zastąpiła rajdowa, pokryta skórą, o trzech stalowych szprychach. Wszystko inne było takie samo, jak w autach seryjnych. Z zewnątrz wyróżniały się biegnącym wzdłuż nadwozia czarnym pasem szerokości ok. 80 mm otoczonym białą obwódką z białym napisem w tylnej części: Monte Carlo 1600 lub Akropolis 1800. "
A na jednej ze stron było coś takiego ... Hmm wiec jak to w końcu jest ?? :
  
 
Auta byly identyczne, chociaz trudno dokladnie powiedziec jakie tzn sporo jest zdjec ktore nie sa jednoznaczne- np wnetrze z czarna nakladka deski, licznikiem do 180 i nielamana kolumna kierownicy, chociaz na zewnatrz widac wyraznie czarna plastikowa atrape wiec model '74. Czarne maski mialy rajdowki, innej szerokosci byl tez pasek wzdluz nadwozia (moim zdaniem ciemnoniebieski, zdaniem Korka0czarny), o ile dobrze wiem malowanie w barwy narodowe zastabilo kolor bahama-yellow w ktorymstam roku. Sporo informacji mozesz znalezc w tygodniku motor, rocznik '97.
  
 
a ja mam fajny screenshot z jakiegoś filmu o dzwonach na którym ma fajne halogeny wbudowane w atrapę i nie ma paska

  
 
Cytat:
Sporo informacji mozesz znalezc w tygodniku motor, rocznik '97.


A czy ten nr jest dostępny gdzieś w necie on-line ? lub czy na jakiejś www są skany ?
  
 
rifresz!

ostatnio w v-max byl reportaz o fiatexie budowanym na wzor tych maszyn. ale sam wlasciciel przyznal, ze technicznie nie jest to i nie miala byc wierna kopia.
tak czy inaczej zapraszam na fotki klik klik
  
 
A Akopol był w jakim nadwoziu, MRa jak Monte, czy tylko klasyk??
  
 
jak ktoś wpadnie na pomysł budowy 100% akropolisa bądź monte, to posiadam na zbyciu orginalną kiere do tego auta kompletną z nabą i klaksonem
  
 
MC. Masz jakies zdjecia jej? wyslij mi na majla Pliiiiska I ile za nią chcesz
  
 
monte sie same między sobą rożniły zależnie od rocznika - w 1972 było pmarańczowe (chyba L61) monte carlo z wyżylowanym silnikiem 115c, czarna maska i srebrna atrapa, ogolnie byla to wersja znana jako rally
potem (1973 i 1974) byly juz MC i akropole w bahama yellow z wloskimi silnikami, czarna atrapa i deska, alufelgi itp
poza tym byla ciagle pomaranczowa wersja rally ze 115c.
a od 1975 fabryczne wersje rajdowe byly bialoczerwone - rally, MC i akropol
tak wynika z masy materiałów, które na temat tych aut pochlonąłem


[ wiadomość edytowana przez: jacek_s125 dnia 2004-12-10 21:55:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: jacek_s125 dnia 2004-12-10 21:55:25 ]
  
 
a co wiecie na temat 125 w wersji "Bartoś"
podobno 1,6 z polonezji , i takie tam ...
  
 
tak off topic ale jakby kogoś interesowało mam krótkie filmiki z beczki na karowej monte carlo, poldoneza 126p i Escorta Omleta. W pon się odezwe
  
 
to ja poprosze o fotki tej kiery i fotki(nie ze strony F&F biało-czerwonego monte
(mardf@wp.pl)
  
 
Cytat:
a od 1975 fabryczne wersje rajdowe byly bialoczerwone - rally, MC i akropol
tak wynika z masy materiałów, które na temat tych aut pochlonąłem



To złe materiały czytałeś, bo Akropol nie miał homologacji i w rajdach nie startował.
  
 
W GT clasic jest o fiatonie akropolis. moge zeskanowac wieczorem ylko niemam serwera wiec jak ktos urzyczy to mu przesle i niech wrzuci tutaj.
  
 
Ten z GT to chyba stał obok Acropolisa Przecież gośc tam ma chyba 2.0 wsadzone, więc to chyba nie o to chodzi ...
  
 
wogóle to że ma acropolis to tak jak mój eks malec był klasykiem:d
  
 
akropolis miał homologacje , żeby ją uzyskac wyprodukowano 500 sztuk cywilnych 1,8 DOHC ...i startował w rajdach
Jeśli to nie prawda , to ja nie chce wiedziec , to taka ładna historyjka
  
 
Ten z gt to podejrzewam ze nawet nie stal kolo acropolisa czy monte carlo. To malowanie jego, bagaznik z pasem, wola o pomste do nieba. On jest taki acropolis jak moj jest MR


[ wiadomość edytowana przez: stasiu dnia 2004-12-11 18:09:37 ]