Geometria w escorcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hello!

Jakie elementy geometrii można regulować w escorcie MK7?
  
 
zbieżność
  
 
only? czyli nie mam nawet po co jechać na pełną geometrią?
  
 
mozesz tylko ustawic zbieznosc bo kat pochylenia kola jest ustawiony fabrycznie
  
 
Cytat:
2006-04-12 18:35:57, kubik pisze:
only? czyli nie mam nawet po co jechać na pełną geometrią?

możesz i warto. Przynajmniej bedziesz wiedział czy wszystko jest ok.

Pozatym jest mozliwośc regulacji katów, ale to juz trzeba wiedziec jak i czym to zrobic. Duże doswiadczenie mile widziane.
  
 
Jak często wypadało by sprawdzać/ustawiać zbierzność? Wiadomo, że po wymianie sworzni, końcówek drążków ale czy poza tymi czynnościami zbierzność może się rozregulować np. na WIELKICH POLSKICH DZIURACH ?
Planuję zakup nowych oponek i pewnie lepiej było by ustawić zbierzność coby ich nie popsuć ale jeżeli zimowe oponki nie są pościnane to może geometria jest ok i nie ma co kaski wydawać ? Co o tym sądzicie ? Ustawiana była chyba rok temu......
  
 
Oooo ja sie wypowiem bo w zeszlym tygodniu ustawialem zbieznosc (40 pln transgor Rybnik).
Wymienilem kola (felgi alumki i opony nowe... wymienilem gumy stabilizatora oraz tulejki przednie na wahaczach (wyciagany byl drazek stabilizacyjny) i mialem krzywo kierownice. Autko jechalo prosto etc ale... aby wlasnie nie poscinac oponek pojechalem na zbieznosc, byla rozregulowana! teraz kierownica w 100% prosto i jedzie sie extra prosto (jak zawsze).
To tyle!
  
 
Ja również 2 tyg temu założyłem aluski i wsaidłem aby sie przejechac to o mało sie nie roz....łem. Auta nie idzie opanować na drodze. Byłem na geometrii. Ziutek powiedział mi że tuleja na wahaczu. Pojechałem do mechanika a ten powiedział że jeszcze sworzeń. Wszystko wymieniłem i dalej lipa. Na zbieżności stwierdzili że dalej tuleja na wahaczu. Pytam : - Ale jak??? Była przeciez wymieniana!! No to wale do innego warsztatu na zbieżność. A tam dalej to samo. Ziutek mówi że tuleja. Stwierdzam że chyba tuleje sa za miękkie. Dzisiaj ciąg dalszy wymiany tulei i kolejne koszta. A w dodadku nie wiem czy problem zniknie. Dosłownie dramat. Jak nie pomoże to chyba spale tego escorta.
  
 
Cytat:
2006-04-13 08:50:37, norx pisze:
Ja również 2 tyg temu założyłem aluski i wsaidłem aby sie przejechac to o mało sie nie roz....łem. Auta nie idzie opanować na drodze. Byłem na geometrii. Ziutek powiedział mi że tuleja na wahaczu. Pojechałem do mechanika a ten powiedział że jeszcze sworzeń. Wszystko wymieniłem i dalej lipa. Na zbieżności stwierdzili że dalej tuleja na wahaczu. Pytam : - Ale jak??? Była przeciez wymieniana!! No to wale do innego warsztatu na zbieżność. A tam dalej to samo. Ziutek mówi że tuleja. Stwierdzam że chyba tuleje sa za miękkie. Dzisiaj ciąg dalszy wymiany tulei i kolejne koszta. A w dodadku nie wiem czy problem zniknie. Dosłownie dramat. Jak nie pomoże to chyba spale tego escorta.



standartowe pytanie - założyłeś oryginalną tuleję?
  
 
geometrie warto robić raz w roku albo po dużej dziurze.
  
 
Heh ;D.....tych dziur było parę........ ....ale czy naprawdę wpadnięcie do dziury może spowodować rozkręcenie zbieżności? może bardziej coś ugiąć.....
  
 
jak ja pojechalem na zbieznosc bo autem sie nie dalo jechac to powiedzieli ze nie da rady bo auto za niskie. lipa, musialem sam sobie pomierzyc. jest teraz o niebo lepiej choc nie wiem czy czasem oponki nie przytnie i jak tu miec auto na glebie
  
 
Cytat:
2006-04-13 09:25:04, slawas1 pisze:
standartowe pytanie - założyłeś oryginalną tuleję?



Niestety nie.
  
 
Cytat:
2006-04-13 13:19:40, norx pisze:
Niestety nie.




na 99% problem właśnie na tym polega
  
 
Cytat:
2006-04-13 12:40:13, ICEMANIK pisze:
powiedzieli ze nie da rady bo auto za niskie.



kiepski warsztat
Ja mam tez auto na minusie (i to sporo ) ale nie mam klopotow....no prawie bo mam juz "swoj" warsztat gdzie w kacie leza dwie deski zebym mogl na podnosnik wjechac
  
 
Mi tez robia bez problemu - jedynym problemem sa 17" kola - przyzady sa do max 16" .Trzeba zimowki zakladac
  
 
tyle czasu zwlekałem z geometrią, aż w końcu zrobiłem i nie żałuję, auto śmiga o niebo lepiej i nie ucieka na boki, na satcji diagnostycznej geometria + zbieżność + gratisowy przegląd zawieszenia - 50zł

warto było
  
 
Cytat:
2006-12-09 08:17:15, Biedrona pisze:
tyle czasu zwlekałem z geometrią, aż w końcu zrobiłem i nie żałuję, auto śmiga o niebo lepiej i nie ucieka na boki, na satcji diagnostycznej geometria + zbieżność + gratisowy przegląd zawieszenia - 50zł warto było



Witam, gdzie jest tak tanio??
Pozdrawiam
  
 
Na 100% twoj problem zezbierznościa idzie od tulei. Wymien obie od razu na orginal bo ile mozna wyciagacz wahacze. Znudzi ci sie albo kasa ci sie skonczy na mechaników
  
 
Cytat:
2006-04-13 11:01:27, Andrew pisze:
Heh ;D.....tych dziur było parę........ ....ale czy naprawdę wpadnięcie do dziury może spowodować rozkręcenie zbieżności? może bardziej coś ugiąć.....



Jak najbardziej. Z pół roku temu wjechałem w taką dziurę na trasie, tak zaje**ło, że myślałem, że mi szyba z przodu wyleci Zatrzymałem się, żeby sprawdzić czy jeszcze koło na miejscu jest. Na szczęście było, ale dalszą część drogi musiałem mieć o jakieś 10-15 stopni przekręconą kierownicę, żeby jechać prosto. Na drugi dzień pojechałem do warsztatu i na szczęście nic się nie pogięło, tylko zbieżność poszła. Kwestia 2-3 mm i już auto jedzie w bok.