Toyota Corolla E9 - Silnik trzęsie i spadek obrotów!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i pomóżcie.

Dzisiaj w mojej Toyce ( 1990 1.3 na wtrysku) zaczeło się coś niedobrego dziać.Silnik trzęsie tak jakby nie palił jeden gar , obroty
na rozgrzanym silniku spadły do 600.W czasie jazdy auto wchodzi na obroty ale bardzo słabo przyspiesza. Słychać takie pykanie a nie równomierną pracę silnika.Pasek rozrządu wymieniałem 3 lata temu ale zrobiłem na nim 15 tys. tak samo świece mają 3 lata, co prawda to nie Denso tylko JC.

Pomocy.

Pozdrawiam.
  
 
Żeby dużo nie kombinować...
Wykręć świece i oglądnij w jakim są stanie. Jeżeli któryś cylinder nie pali świeca będzie się różnić od pozostałych. Jak zrobisz to chwilę po odpaleniu silnika to możesz nawet po ich temperaturze poznać która nie gada.
Pozdro.
  
 
Witaj.

dzisiaj tego nie zrobie bo auto stoi pod blokiem i jest ciemno ale jutro podjadę do jakiegoś warsztatu i poproszę o sprawdzenie.

Mogły paść po 3 latach ?
  
 
Szczerze mówiąc wszystko mogło paść po 3 latach
Jak widać mało jeździsz. Jak to ostatnio wyglądało ? Często jeździłeś czy stała dłużej ?
Czy zaraz po odpaleniu na zimno też nią telepie i kuleje czy dopiero po rozgrzaniu ? Bo jak objaw jest od samego startu to proponuję nie jechać na razie do warsztatu tylko jutro odpalić ją na chwilę, poczekać aż kolektor wydechowy będzie dobrze ciepły, ale jeszcze możliwy do dotknięcia, wykręcić szybko świece i oglądnąć.
Jak to sprawa elektryczna to jedna ze świec powinna być mokra od benzyny, a z cylindra ewidentnie będzie czuć smród paliwa. Na gorącym silniku możesz tego nie zauważyć bo benzyna zdąży odparować zanim wykręcisz świece.
Równie dobrze może być mokra jeszcze od płynu chłodniczego. Nie zauważyłeś czy nie wali więcej pary z rury wydechowej po rozgrzaniu niż zwykle ?
Mógł się zawór powiesić i nie pali bez kompresji... przyczyn może być kilka. Zacznijmy od najprostszych.
Ja w każdym razie mam bardzo niemiłe wspomnienia jak mi przestała palić na jeden cylinder
Pozdro.
  
 
Jeżdżę codziennie ale nie daleko bo do pracy to około 6 km

a po odpaleniu na zimno to na ssaniu nie telepie bo wchodzi na 2300 do 2400 dopiero jak się ciut rozgrzeje to słyszę jak pracuje silnik w czasie jazdy gdy chcę przyspieszyć tzn. objaw głośniejszej pracy silnika w kabinie i jaby na 2 cylindrach.
  
 
acha i jeszcze jedno do tej pory na rozgrzanym silniku miałem 800 obr/min a teraz 500 do 600 i oczywiście trzęsawka.
  
 
Witam.

Dzisiaj byłem u mechanika i okazało się że to świeca na pierwszym cylindrze ( dzięki Perzan ) czyli świece do wymiany.
Do tej pory są to NGK ale słyszałem że Denso są lepsze.

Może wiecie jakie do 1.3 SR wtrysk 90r.

Pozdrawiam.

  
 
Zapytaj w JC, mają katalogi
U mnie Denso dłużej wytrzymują niż NGK.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-01-27 17:29:49, chory pisze:
Witam. Dzisiaj byłem u mechanika i okazało się że to świeca na pierwszym cylindrze ( dzięki Perzan ) czyli świece do wymiany. Do tej pory są to NGK ale słyszałem że Denso są lepsze. Może wiecie jakie do 1.3 SR wtrysk 90r. Pozdrawiam.



fajnie że znalazłeś już przyczynę takiego stanu rzeczy. Wymieniałam ostatnio świece i kupiłam oryginały Toyoty ale w książkach jak najbardziej Denso polecają
  
 
Czas na Denso.


Pozdrawiam wszystkich.