Kierunek przep³ywu p³ynu w nagrzewnicy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Jaki jest kierunek przep³ywu w rurce nagrzewnicy na górze? Pytam bo jest troche zimno w aucie a gazownia jest podpieta w³a¶nie na górze, temperatura jest ok 90 szybko siê zagrzewa termostat nowy jakie¶ sugestie jak bym musia³ to przerobiæ to gdzie wpi±æ oma A 2.0
  
 
Nie odpowiem Ci na to pytanie, tylko potwierdzê ¿e we wszystkich autach które mia³em , po za³ozeniu gazu zrobi³o siê zimno.

Nie wiem o co chodzi ale taka jest prawda.
  
 
Sewreyn - a z ¶rodkowego leci zimne czy ciep³e, je¶li zimne tak jak by³o u mnie to jest to do zrobienia bardzo prosto, ale jest trochê rozbierania. Kana³ nadmuchu jest podzielony na po³owe i leci bezpo¶rednio zimne na ¶rodek, trzeba za¶lepiæ t± czê¶æ bêdzie bajka. Ja teraz mam sa³ne w samochodzie a tak to powietrze sch³adza³o uk³ad i lecia³o letnie.

[ wiadomo¶æ edytowana przez: harison dnia 2007-01-28 17:01:47 ]
  
 
jakie¶ inne sugestie jak jest z dop³ywem i odp³ywem je¶li mam na dop³ywie parownik to bedzie zimno w ¶rodku je¶li na odp³ywie to nie ma znaczenia nagrzewnica dostanie pierwsza gor±cy p³yn tylko który jest który dolny czy górny jes dop³ywem
  
 
górny to doplyw,ale je¶li dasz najpierw na nagrzewnicê a pó¼niej na parownik to d³u¿ej bêdzie siê nagrzewa³ parownik i pó¼niej automat bêdzie prze³±cza³ na gaz. Mo¿na te¿ po³±czyæ równolegle nagrzewnicê z parownikiem wtedy ciep³y p³yn bêdzie rozdzielany równocze¶nie na oba te urz±dzenia,jest to skuteczniejsze.
  
 
Powinno byc nagrzewnica>prarownik. Nagrzewnica pierwsza, i jest ciep³o nawet. Równolegle to nie ma co kombinowaæ, bo mniejszy opór stawia parownik i 80% p³ynu przez niego przelatuje. Mia³em równolegle i tak w³a¶nie by³o. Mo¿e gdyby pokombinowac z ró¿nymi ¶rednicamy wyj¶æ z trójnika, ale po co. Szeregowo w omedze A jest dobrze.

Cytat:
Kana³ nadmuchu jest podzielony na po³owe i leci bezpo¶rednio zimne na sirodek, trzeba za¶lepiæ t± czê¶æi bêdzie bajka.


bardzo ciekawe jest to co piszesz. Rozja¶nij temat prosze. Juz dawno mysla³em o takiej modyfikacji ale nie wiedzia³em jak sie za to zabraæ.

Teraz z ¶rodkowego te¿ leci ciep³e?


pozdrawiam
  
 
Ja mam te¿ równolegle wpiêty parownik, i do póki nie za¶lepi³em czê¶ci kana³u nadmuchu to do -7 by³o zno¶nie, ale poni¿ej to ju¿ zimno. G³owi³em siê dlaczego leci tam zimne, wiêc wyci±gn±³em ca³e sterowanie na zewn±trz, okaza³o siê, ¿e wlot powietrza z dmuchawy podzielony jest na po³owê. Czê¶æ idzie na nagrzewnice a czê¶æ bezpo¶rednio na ¶rodkowy nawiew. Za¶lepi³em górn± czê¶æ wlotu i teraz ca³o¶æ powietrza idzie przez nagrzewnice, i nie jest sch³adzane przez zimne powietrze które dostaje siê do ¶rodka. Jak pisa³em ja wyj±³em wszystko na zewn±trz, ale mo¿na to zrobiæ od strony podszybia wyjmuj±c nadmuch. Pojawi siê tam prostok±tny wlot podzielony na po³owê, wystarczy za¶lepiæ górn± czê¶æ i bêdzie ok. Oczywi¶cie mowa o wersji bez klimy. U mnie pomog³o teraz mam tropiki i nie straszne mi mrozy, du¿o szybciej oko³o 1,5min. po odpaleni zaczyna lecieæ cieplutkie powietrze
  
 
Przecie¿ kratki na ¶rodku da siê zatkaæ tym pokrêt³em to nie leci zimne nimi, co ma wspólnego jakie¶ zatykanie, no chyba ¿e zamykaj±c dop³yw zimnego do po³owy nie wystudza tak nagrzewnicy ale te¿ daje po³owê mniej powietrza czyli wolniej leci z kratek
Druga sprawa dalej mam problem pod³aczeniem, z pompy s± wyjscia które jest od pobierania wody z uk³adu a która podaje j± do nagrzewnicy itp czyli wyjscie wejscie. prosze o foto lub co¶
  
 
Cytat:
Szeregowo w omedze A jest dobrze.

Przy takim wpiêciu nagrzewnica musi byæ 100% sprawna, bo bêdzie parownik niedogrzany i spalanie w górê
  
 
Przecie¿ kratki na ¶rodku da siê zatkaæ tym pokrêt³em to nie leci zimne nimi, co ma wspólnego jakie¶ zatykanie, no chyba ¿e zamykaj±c dop³yw zimnego do po³owy nie wystudza tak nagrzewnicy ale te¿ daje po³owê mniej powietrza czyli wolniej leci z kratek

A wla¶nie ¿e ma, bo powietrze leci przez nagrzewnice a nie prosto z dworku do nawiewu i nie zmniejsza to wcale ilo¶ci strumienia podawanego, a tak po³owa idzie na nagrzewnice a reszta zimna do kabiny. Oczywi¶cie mo¿na zamkn±æ kratki, ale w³a¶nie mnie to denerwowalo i zastanawialo czemu tam leci zimne a nie cieple, dla tego tak zrobi³em i cieszê siê cieplem.Wstawi³ bym ci zdjêcia ale niestety nie wiem jak tu to zrobiæ
  
 
Cytat:
2007-01-27 15:25:06, seweryn80 pisze:
Druga sprawa dalej mam problem pod³aczeniem, z pompy s± wyjscia które jest od pobierania wody z uk³adu a która podaje j± do nagrzewnicy itp czyli wyjscie wejscie. prosze o foto lub co¶



odpal autko , zagrzej je , w³±cz nadmuch ciep³ego powietrza do ¶rodka na full , odczekaj chwilê i porównaj d³oni± temperaturê obu wê¿y wchodz±cych do nagrzewnicy - na bank bêdzie czuæ ró¿nicê (ten zimniejszy to wylot )
  
 
harison wielkie dziêki. W poniedzia³ek sie za to zabieram, zobaczymy jak bardzo sie poprawi ogrzewanie w omie


pozdrawiam

[ wiadomo¶æ edytowana przez: omegafan dnia 2007-01-27 22:36:25 ]
  
 
Nie ma sprawy, mam jakie¶ zdjêcia jak chcesz to na poczte ci wy¶le
  
 
jak by¶ móg³ to pode¶lij mnie rówie¿
  
 
dziêki za zdjêcia, jutro(poniedzia³ek) bede z tym dzia³a³-jak nie zmarzne w gara¿u. O efektach napisze wieczorem.

pozdrawiam
  
 
Rozebra³em ca³e podszybie, wycieraszki, silniczek wycieraczek, wentylator-z tym to by³o pe³no kombinowania. Mia³em w zasiegu rêki ten "otwór" którym wpycha sie zimne powietrze lecz niestety nie wymontowa³em dolnej obudowy wentylatora(nie mia³em pojêcia jak:/) i chyba nie da sie tego zrobiæ od zewn±trz. Przez to ¿e nie by³a wymontowana do koñca obudowa wentylatora mia³em ten "otwór" przedzielony na dwie czê¶ci. Nie wiedzia³em czym zbyt za¶lepiæ to i da³em ¶cierke. Szkoda ¿e nie mia³em tej ca³ej dziury na wierzchu to bym jako¶ fachowiej to zrobi³.

OK. Efekty:
No czuæ mocniejszy nadmuch i nie jest to napewno sugestywne odczucie.
Ze ¶rodkowego jeszcze lekko dmucha(ale nie jest to zimne powietrze tylko ciep³e)-czyli mam jakies nieszczelno¶ci w tym ca³ym uk³adzie.

Ps. grodz silnika(to co oddzeila kabine od silnika) mam czarn±. Jest to w takim kolorze jak nowe elementy blacharskie ze sklepu. Troche dziwne to jest. Czy moze ten typ tak ma?

pozdrawiam
  
 
Najlepsze jest to ze przez srodkowy nawiew zimnym wieje tylko w wersjach bez klimy

Jak jezdzilem jeszcze kadettem to tam bylo to samo
W klubie sie zawsze smiali ze to taka klima dla ubogich
  
 
Postaram siê w najbli¿szym czasie zrobiæ sesje zdjêciow± jak to zrobiæ i czym. Ale najpierw muszê siê wy chorzeæ.
  
 
Ch³opaki a Wy ci±gle to samo i w kó³ko, wa³kowali¶my temat nawiewów ¶rodkowych i uszczelnienia okolicy nagrzewnicy ¿eby nie ucieka³o na boki w zesz³ym roku i teraz widze znów temat wyp³ywa.

Nie podam linka, bo mam Was do¶æ Lenie Smierdz±ce... rozumiem jeszcze ¿e newbiess... ale ¿eby stare wygi siê tak dawa³y robiæ.


Na koniec:
Zrobienie ciep³ego nawiewu ze ¶rodkowych krat wymaga rozbebeszenia ca³ej konsoli ¶rodkowej (od ¶rodka) w której jest nagrzewnica i przebudowania za pomoc± superglu i no¿a kana³ów wnetylacyjnych w centralce.

Poszukajcie sobie schematu LENIE! w wyszukiwarce.

ps. a zatkanie wlotu szmat± lub g±bk± jest szczelniejsze ni¿ samymi klapkami i ¿aluzjami o w±tpliwej szczelno¶ci

Reszta dyskusji w odpowiednim w±tku - je¿eli znajdziecie
EOT
  
 
"So³tys" Wys³any: 2005-12-26 09:10:38

"Rwa... mo¿e siê powtórzê (skleroza), ale czekam na dobromira który dokona w prosty sposób przeróbki zimnego nawiewu ¶rodkowego na ciep³y, no i zapoda foto w poradach. Dziêki temu takie w±tki jak ten skoñcz± siê i wszyscy bêdziemy hepi. Ci co maj± zimne sobie przerobi± na ciep³e i bêda jeszcze bardziej hepi"
-----------------------------------------------------------------------------
Postaram siê w najbli¿szym czasie jeszcze raz na potrzeby LOBu rozebraæ i udokumentowaæ zdjêciami proces przerobienia ¶rodkowych nawiewów z zimnego na cieple.

"Poszukajcie sobie schematu LENIE! w wyszukiwarce."
Nic konkretnego nie przedstawiaj± te schematy.

A przerobienie z zimnego na cieple nie wymaga
"przebudowania za pomoc± superglu i no¿a kana³ów wentylacyjnych w centralce"tylko za¶lepienie samego kana³u, który doprowadza zimne na nawiew. Tyle, ¿e przy samym wiatraku, co nie przeszkodzi w podawaniu zimnego latem.