Wydech Wupex w Polonezie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W książce "Usprawniam Poloneza" autorstwa inż.Pachonia jest podany wydech typu Wupex. Takim samym typem oznaczany jest wydech Breda do Fiata 126p, który jest wydechem wyczynowym. Czy w przypadku Poloneza/DF jest to również wydech wyczynowy np.A-grupowy, czy to tylko nazwa i co dokładnie znaczy określenie Wupex (cechy budowy wydechu, działania itp). Pozdrawiam bing17.
  
 
wupex1 w przypadku fiata 125 i poloneza to tlumiki wymyslone{przekonstruowane z seryjnych pod katem poprawy parametrow w kierunku "sportowym"} przez inz. Pachonia. tlumiki absorbcyjne z komora roprezna. w przypadku 126 jest pewnie podobnie.







[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2007-01-31 17:42:30 ]
  
 
Swoją drogą czy ktoś z posiadaczy df/polonez bawił sie z uk.wydechowym.Chodzi mi o usunięcie pierwszego tłumika.Czy wpłynie to negatywnie na cechy silnika czy też będzie to neutralne rozwiązanie i nic mi to nieda.
  
 
No to drążąc temat, czy wie ktoś gdzie można kupic albo jak zrobic wydech spełniający wymogi A-grupy dla DF/Polonez ?? Na forum Magsportu ktoś wspominał o jakiś przeróbkach N-grupowych, więc pewnie jest coś takiego w temacie A-grupy.
  
 
wydech to : kolektor , rura ... rura tak ma mar125
ja na końcu rury(wydechowej) mam seryjny przelotowy tłumik z dfa . rura ma średnice jak od kamaza dzięki czemu nie gwizda (na seryjnej gwizdało jak czajnik z gotująca wodą)
  
 
na stronie klubowej w dziale tuning amatorski sa dwa artykuly barakudy o wydechu 125-polonez wyczerpujace temat moim zdaniem
  
 
właśnie

to znaczy że co ?? mam zablokować??
  
 
Bart wiem,czytalem nie raz ale jednak opinie użytkowników dla mnie są bardzo ważne i inne sposoby modyfikacji też się sprzydadzą
  
 
nie blokuj bldy, moze zmien tytul posta na cos w stylu "opinie posiadaczy 125 i poloniuszy na tematy dokonanych przerobek wydechu" czy jakos tak,

hemi innych sposobow nie ma heh tzn innych majacych szanse na jakakolwiek poprawe parametrow a nie wygladu typu mrugajace diody w koncowce wydechu fi 120mm

ja zrobilem przy pomocy kolegow z kwasowki i blachy ocynkowanej do argenty tlumik srodkowy wlasnie wg. wupexa1 tylko ze srednicami dla 2.0, koncowy mam przelot o duzej srednicy, wiele nie najezdzilem na tym moze z 1000 kilo i auto poszlo do kasacji, ale wrazenia byly pozytywne, cicho sprawnie i to poczucie wlasnego wkladu w cala zabawe


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2007-01-31 18:11:24 ]
  
 
Ja zamiast środkowego wsadziłem strumienice łuskowa a ostatni orginał z końcówka z dyfuzorem.
Efekt powyzej 3500 obr/minute jest głosno na każdym biegu, a do tych obrotów tylko miły delikatny basowy pomruk


[ wiadomość edytowana przez: MILES125 dnia 2007-02-01 00:00:15 ]
  
 
ja mam tak samo,strumienica luskowa zamiast srodkowego a koncowy to wupex dedykowany do DF fajnie mryczu, nie jest az tak glosno ale poprawy osigow chyba nie ma
  
 
Cytat:
2007-01-31 18:10:56, Bart128 pisze:
nie blokuj bldy, moze zmien tytul posta na cos w stylu "opinie posiadaczy 125 i poloniuszy na tematy dokonanych przerobek wydechu" czy jakos tak, hemi innych sposobow nie ma heh tzn innych majacych szanse na jakakolwiek poprawe parametrow a nie wygladu typu mrugajace diody w koncowce wydechu fi 120mm ja zrobilem przy pomocy kolegow z kwasowki i blachy ocynkowanej do argenty tlumik srodkowy wlasnie wg. wupexa1 tylko ze srednicami dla 2.0, koncowy mam przelot o duzej srednicy, wiele nie najezdzilem na tym moze z 1000 kilo i auto poszlo do kasacji, ale wrazenia byly pozytywne, cicho sprawnie i to poczucie wlasnego wkladu w cala zabawe [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2007-01-31 18:11:24 ]



mowisz o tym ktory klepalismy u poochatego w garazu?
jak dla mnie to drut z niego byl jakich malo....
  
 
Ja chciałem zrobic cały nowy wydech,od dwururki poprowadzic spawane rury aż pod końcowy tłumik.Miga mam,czas też a rure moge kupic w metalowym.

Na wyglądzie mi nie zależy,dźwięk też niejest celem przeróbki ale chodzi by przygotowac wydech pod 2.0
  
 
Zwei liter ma być seryjny czy dłubany? Bo jak rasowany to warto pokusić się o kolektor wydechowy typu 4-2-1. Ja w swoim poprzednim poldku kombinowałem z wydechem i trzeba przyznac że na gołej rurze fi 50 jest makabrycznie głośno. Znacznie lepiej było z rurą 50 i dwoma przelotowymi tłumnikami o tej średnicy. Tłumniki pochodziły z golfa gti założone były w miejscu seryjnych. Osiągi takie same jak na gołej rurze a znacznie ciszej. Dało się tak spreparowanym autem pojechać na wakacje. Bez bólu uszu i głowy.
  
 
ja w 2.0 argencie mam 48,6mm na calej dlugosci, z nierdzewki rury i dwururka na wzor seryjnej, tlumik srodkowy 48,6mm absorbcyjny z komora rozprezna{prawie przelot} tylny calkowicie przelotowy 50mm, moim zdaniem jest cicho
  
 
jakby mnie było stac to jasne,że bym włożył "barana" ale póki co nastawiam się na seryjnego dohca.

  
 
Cytat:
2007-01-31 19:55:27, Bart128 pisze:
ja w 2.0 argencie mam 48,6mm na calej dlugosci, z nierdzewki rury i dwururka na wzor seryjnej, tlumik srodkowy 48,6mm absorbcyjny z komora rozprezna{prawie przelot} tylny calkowicie przelotowy 50mm, moim zdaniem jest cicho



pamietasz bart jakie u mnie byly srednice rurek ?????
  
 
nie pamietam, chociaz siedzialem pod twoim fiatem z suwmiarka w dloni ale wlasciwe lub ciut wieksze niz seryjne do dohc2.0
  
 
to co moge powiedzieć o wydechy w df'ie (przy seryjnym silniku):
jeżeli masz kolektor od poloneza gsi (rurowy) i za nim tłumik przelotowy od caro, to NIE ma sensu robienie "gołej rury" do końca. Silnik traci moc i moment, oprócz hałasu nie zyskujesz NIC.

Dużo lepiej jest już na trzech tłumikach: przelot od caro, środkowy DF i końcowy DF też przelot. W takiej konfiguracji jest naprawdę cicho.
Inną kombinacją może być przelot środkowy od caro zamiast środkowego df.

  
 
Cytat:
2007-01-31 17:46:09, Blady pisze:
wydech to : kolektor , rura ... rura tak ma mar125



u mnie jest narazie tak:
kolektor,komora rozprężna i na końcu pusty tłumik zmniejszonej troszke średnicy z 'większą' końcówką wylotową.
średnice seryjne,narazie

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek