MotoNews.pl
  

FIAT 132: SPECIAL, GLS, 2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jestem od niedawna posiadaczem takiego auta w wersji szwajcarskiej 1800 special i szukam kontaktu z wlascicielami dwojek w celu wymiany info dot czesci exploatacji itd
w gieldzie zamiescilem liste czesci ktorych szukam jezeli ktos ma cos do powiedzenia ciekaewego wie gdzie wrasta jakis dawca albo zna jakies stronki z tym b.rzadkim modelem walic jak w dym szczegolnie interesuja mnie losy tych aut pochodzacych z montazu FSO
132 jest okazuje sie nieslychanie malo popularnum samochodem a wcale nie male sumy osiagaja nawet mk2 GLSy cze


[ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2005-09-25 21:49:31 ]
  
 
mam 132 p z 75 mkII i troche części , wszystko stoi , części na strychu , a auto w ogródku , już prawie dwa lata i czeka na remont , zaczyna wrastać i bardziej przypomina ruine niż samochód ... . chciałem moją dwójke sprzedać ale nie było chętnych , więc zaczynam budować garaż , wykopałem już fundament ale końca budowy i początku remontu nie widać . Mam troche gratów mam też xero manuala serwisowego po włosku i niemiecku z licznymi obrazkami , miałem kiedyś namiar na nowe blachy do 132 , kupiłem od gościa nowy zderzak i komplet drzwi a miał jeszcze błotniki progi itp , jak ostatnio próbowałem się skontaktować okazało się że już zwinoł interes.
pokaż zdjęcia Twojej mk I , rozumiem że masz w niej niską tylnią szybe i wąskie poziome światła z tyłu??
  
 
mam doslownie pare fotek ale takie sobie i nie potrafie ich zamiescic jakbyco wysle na maila
  
 
Cytat:
2005-08-11 21:02:25, Blady pisze:
cia Twojej mk I , rozumiem że masz w niej niską tylnią szybe i wąskie poziome światła z tyłu??


mk1 rozni sie sporo od GLSa najbardziej tylnymi lampami ale o tylnej szybie to nie wiedzialem
ma o wiele wiecej chromu mniejsze okna boczne w srodku drewno przez cala deske , 5 zegarow itd
  
 
132 sa niewiarygodnie wygodnymi samochodami takiego komfortu nie spotyka sie za czesto nawet w autach klasy passata nawet jak z przodu fotele odsuniete sa na maxa to z tylu jest jak w mercedesie a z zawnatrz auto nie jest jakies b.duze.
  
 
Jeżeli szukasz 132 w wersji MK 1 to stoi taki w ogródku, przed Kaliszem, dojazd od strony Konina. Zielony w najbogatszej wersji 1800. Jest kompletny, ale mocno zaniedbany, właścicielem jest starszy Pan. Jeżeli chcesz dokładniejsze namiary to wal na maila. Auto ma zdjętą głowicę, ale facet zarzeka sie że ma drugą dobrą. Wersja w orginalnej drewnianej wykładzinie na desce. Kiedyś chciałem go kupić więc wszystko obgadałem. Chciał około 1500 zł. Ma wszystkie listewki, dekielki itp.
PS. Podejrzewam, że jest to wersja na Szwajcarię.
  
 
w Krakowie jezdzi dziadek bialym 132p 1600 w tej ubozszej wersji blache to ma kiepska ale 1wlasciciel i kompletny ;chce go wyzlomowac na jesieni
  
 
z tymi kolejnymi wersjami 132 to tak , że każda kolejna wygląda na większą od poprzedniej

Co do ilości chromu , to najwięcej było na MKII , nawet zwykły , nie gls miał chromowane listwy wzdłuż auta , chromowane listki atrapy , chromowane listwy wokół wnęki kół , Mk I był wizualnie lżejszy , a MK III był wielką limuzyną z masą plastiku ...mimo to piękną .
W mk I widziałem piękna skayową tapicerke , na fotelach i boczkach drzwi , u mnie w mk II jest welur , na fotelach i drzwiach , a mkIII miało plastikowe boczki ...jak znajde to powklejam foty
  
 
artykuł o 132p taki jak mój
  
 
siedzialem we wszystkich wersjach 132 ale w mk1 w srodku miejsca jest najwiecej a to glownie za sprawa braku konsoli srodkowej i szerokich foteli, mozna sie przynajmniej wygodnie rozkraczyc nic nie przeszkadza zaciagasz gaz reczny przy 100km/h 3tys obrotow cichutko i masz jazde jak w cadillacu

Cytat:
Co do ilości chromu , to najwięcej było na MKII , nawet zwykły , nie gls miał chromowane listwy wzdłuż auta , chromowane listki atrapy ,chromowane listwy wokół wnęki kół , Mk I był wizualnie lżejszy,


co to to to sie nie zgadzam mk1 ma chromu po oporach ;jest doslownie wszedzie gdzie sie da ,ale w wersji Special oczywiscie; przod cala atrapa chrom ,listwy na progach ,zakolach, podszybami obwodki okien wlot tyl jak w 125p z tylu nawet na rancie klapy ; ja mam dodatkowe chrom lusterka na blotnikach i halogeny z przodu ; srodek bezowy welur drewno
  
 
w tej sytacji Twój mkI burzy moje przekonanie o największej urodziwości mkII

w każdym 132 można się rozkraczać i robić inne akrobacje , są to nieprzeciętnie wygodne o obszerne dupowozy

2 razy widziałem na żywo mkI i wyglądały biednie , możliwe że to znak czasu i wybrakowania , chyba że nigdy nie trafiłem na speciala w necie trafiłem fotke mkI i ma faktycznie listwe na tylniej klapie , i na progach , ale nie mam na nadkolach i cienkich chromowanych wzdłuż auta .

mam gdzieś fotki koło 100 różnych 132 we wszystkich mk , musze poszukać i powklejać bo w necie się wykruszyły ...
  
 
Chyba kiedyś na forum FSO AK były fotki 132 stalkerx'a to ta ?



  
 
132 1800S '74 wersja szwajcarska wyprodukowana w RFN -(najprawdopodobnie ostatni miesiac produkcji mk1)
dodatkowe lusterka, zaglowki, skrzynia 5, obrotomierz i wskaznik cisnienia oleju -do maxymalnego wypasu brakuje automatu i klimatyzacji (poszukuje!!!)
-pokusilem sie o drobne zmiany ale to z sentymentu do FSO ;
mimo iz posiadam wloska instrukcje po polsku!!! do 1800S to mk1 w znikomych ilosciach montowano na Zeraniu i to tylko w znacznie ubozszej wersji Polski Fiat 132p 1600 sedan
Slyszalem z pewnego zrodla ze mk1 1800S sprowadzone zostaly w kilku egzemplarzach podobnie jak fiat 130 i nie zmieniano w nich oznaczen na "p" lecz tylko opony i akumulator
  
 
w krakowie na szrocie stal 132p mk1 ze znaczkiem"1800" i silnikiem 1800... mam z niego pare detali w tym wlasnie znaczki
  
 
Cytat:
2005-08-14 21:23:45, stalkerx pisze:
132 1800S '74 wersja szwajcarska wyprodukowana w RFN -(najprawdopodobnie ostatni miesiac produkcji mk1) dodatkowe lusterka, zaglowki, skrzynia 5, obrotomierz i wskaznik cisnienia oleju -do maxymalnego wypasu brakuje automatu i klimatyzacji (poszukuje!!!) -pokusilem sie o drobne zmiany ale to z sentymentu do FSO ; mimo iz posiadam wloska instrukcje po polsku!!! do 1800S to mk1 w znikomych ilosciach montowano na Zeraniu i to tylko w znacznie ubozszej wersji Polski Fiat 132p 1600 sedan Slyszalem z pewnego zrodla ze mk1 1800S sprowadzone zostaly w kilku egzemplarzach podobnie jak fiat 130 i nie zmieniano w nich oznaczen na "p" lecz tylko opony i akumulator


te lusterka to jak w exportowym 125p
wersje szwajcarskie fiatow byly lepiej wyposarzone?
a czy bylo 132 na rynek USA
czyli byly tez 132p mk1 z silnikiem 1800; jaki kolor, srodek i z ktorego roku
  
 
132 na rynek usa o ile wiem nie bylo, ten 132 mk1 1800 ze zlomu w kraku byl oryginalnie hmmmm no albo piaskowo zolty albo bezowy,moze zloty metallic? tzn na zlomie stalo czerwone auto ale wychodzil lakier miejscami pod uszczelkami itp..... tapicerka byla bezowa.rocznika nie znam, mial podstawowa deske z 3 zegarami przednia atrape od mk3 i braki w "galanterii" tak ze trudno powiedziec czy byl to S czy nie
  
 
no bo 131 ,130 ,128 nawet lady byly na rynek USA/kanada ciekawe jak by wygladalo 132 w koncu klasa bmw 5
  
 
ja ciekawy jstem czy byl otwierany dach?
  
 
Cytat:
2005-08-20 19:35:38, stalkerx pisze:
ja ciekawy jstem czy byl otwierany dach?



nie wiem jak w 132 ale zarowno w 131 jak i argencie byl w opcji odsuwany metalowy dach.
  
 
w 132 tez byl.... stoi taki 132 z otwieranym blaszanym dachem kolo placu imbramowskiego w kraku.