Wyjący dyfer - po raz n-ty :-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, sorry że na temat dyfra po raz któryś piszę, czytałem archiwum, ale dalej mam zagwozdkę. Niedawno pisałem o problemie stuków oraz szarpania podczas ruszania - >KLIK<. Poradziliście wymienić gumy w wahaczu tylnym. Wczoraj to zrobiłem, oczywiście obie gumy wyj...ne. I wszystko pięknie - ale jak ruszyłem na próbę to o zgrozo coś WYJE z tyłu! No i pewnie to będzie dyfer - ale jakim cudem takie wycie od razu? No przecież szlag mnie trafi Czy mogłem coś sp...ić podczas wymiany gum? Trochę tam waliłem młotkiem żeby te gumy weszły w wahacz... no ale co ma piernik do witraka. Czy mam już szukać dyfra czy spróbować wymienić w nim olej? Przebieg 290 tys. km. Pozdrawiam wszystkich

tomek
  
 
Cytat:
2006-12-09 16:59:05, tomciar pisze:
....Czy mam już szukać dyfra czy spróbować wymienić w nim olej? Przebieg 290 tys. km. Pozdrawiam wszystkich tomek



Szukaj dyfra taniej wyjdzie. Pepe albo Marios.
I sprawdz jeszcze gumy co dyfer na nich wisi.
  
 
Witam, szukam już dyfra i mam pytanie do użytkowników którzy maja dyfer ze szperą - pasowałby mi taki bo mieszkam w górach i na zimę byłby super - ale jak taki dyfer wpływa na żywotność opon? Czy dużo szybciej się zużywają? Na co mam zwracać uwage przy kupnie dyfra?

pozdrawiam,

Tomek
  
 
A i jeszcze pytanie - czy dużo roboty z wymianą dyfra? Są tam jakieś sztuczki? Niespodzianki?

pozdro
tomek
  
 
A nie miałeś szpery?
Ja mam takowy dyfer ale terkocze, był uszczelniany no i się poci.
szpera działa .
  
 
Nie, chyba nie miałem, sprawdzałem na podnośniku. Też mi rzęzi, i dzisiaj zauważyłem że przy pełnym skręcie to już nie rzęzi tylko wyje - boje się że mi się w trasie rozleci.

pozdro

tomek
  
 
Cytat:
2006-12-11 18:29:40, tomciar pisze:
mam pytanie do użytkowników którzy maja dyfer ze szperą - jak taki dyfer wpływa na żywotność opon? Czy dużo szybciej się zużywają?


wpływa
w kilka letnich mcy zrobiłem raptem 3,5tys km a zarżnąłem 2 nówki oponki 225/45 na tyle szpera rulezzz.
teraz mam zimówki ale w taką pogodę jak dziś trudno się powstrzymać i... kiedyś mnie zeskrobią z jakiejś latarni
  
 
Witam ponownie, żeby nie zakładać nowego wątku podnoszę ten - jaki olej mam wlać do dyferencjału ze szperą- wg EPC olej jest ten sam, jednak podobno leje się jakiś dodatek - ale w ECP nie ma nic na ten temat (chyba że ja nie umiem znaleźć). Podpowiedzcie.

Pozdro
Tomek


EDIT coś słabo szukałem - był już taki wątek SZPERA
A może ktoś zna nr katalogowe oleju i dodatku?

Tomek

[ wiadomość edytowana przez: tomciar dnia 2007-01-31 19:42:18 ]
  
 
Do pustego?
  
 
Cytat:
2007-01-31 19:39:16, tomciar pisze:
A może ktoś zna nr katalogowe oleju i dodatku? Tomek


si.
oliwa: 19 42 387
dodatek: 19 70 452
  
 
Cytat:
Do pustego?



Tak, do pustego. Będę zmieniał dyfer. Jakieś uwagi?

Pozdrawiam, i dzięki za info 7gsi.

Tomek

EDIT
A w jakim stosunku zmieszać ten dodatek? W ogóle ile tego oleju wlać? Przepraszam ale w tej dziedzinie jestem lajkonikiem

[ wiadomość edytowana przez: tomciar dnia 2007-01-31 21:09:44 ]
  
 
Zastanawiam się czy ktoś kogoś nie podpuszcza?
7gsi jak myslisz?

Oki ja do pustego zazwyczaj wlewam około 1,5 litra o ile dobrze pamiętam. Butla miała 2 litry a niewiele zostało.
Olej kosztuje w aso za litr około 30 zł dodatek około 15 (sprawdź te ceny) bo ja nie pamiętam dokładnie.
Dodatek lejesz 50 ml na jeden litr.
Czyli masz 2x30 plus 2x15 razem 90 zł (około).
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest motul 90pa.
Jest to bardzo dobry olej do mostów ze szperą.
I go możesz kupić już za 100 zł, poszukaj na allegro.
Różnica w cenia nieduża mnei wystarczyły opinie innych a szególności takeigo jednego mechanika z kolbud co to na bemekach zęby zjadł. Myszkier się zwie.
Do lotusowej szpery trafi na bank motul.

ps. Tomciar masz aftomat, bywało, iż nie miały szpery
a trzyma?
I jeszcze jedno jak robisz sobie jaja...
  
 
Cytat:
2007-01-31 20:58:19, tomciar pisze:
A w jakim stosunku zmieszać ten dodatek? W ogóle ile tego oleju wlać? Przepraszam ale w tej dziedzinie jestem lajkonikiem


z lenistwa nie napiszę, ale zerknij tutaj oraz tutaj.
postaraj się zwracać uwagę na meritum sprawy, nie na bzdurne dywagacje W sumie masz tam sporo info. Przed założeniem dyfra warto chyba zrobić mały przegląd i profilaktycznie wstawić nowe uszczelniacze.

edit: PiotrS szybszy Moja odp: nie.

[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2007-01-31 22:17:28 ]
  
 
Ok, dziękuję wszystkim za zainteresowanie, wiem już prawie wszystko. PiotrS żadnych jaj sobie nie robię, po prostu oryginalny dyfer mi wył i tracił olej, zakupiłem inny który miał nie wyć - założyłem ale jednak lekko wyje i się wk.....m i zakupiłem jeszcze jeden tym razem w Niemczech i ze szperą. To już będzie ostatni (będzie bo go jeszcze nie mam - idzie przesyłka z Niemiec) - jak będzie zły to to pie....e.

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za info.

Tomek