Dziwne zjawisko

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Od niedawna zaobserwowałem w swoim Espero 1.5,zjawisko zapalania się lampki diagnostycznej silnika (kolor pomarańczowy), które następuje przy tzw. hamowaniu silnikiem (ściągam nogę
z pedału przyspieszenia) i trwa kilka sekund, po czym kontrolka gaśnie. Samochód nie ma instalacji gazowej. Może wiecie co może być tego przyczyną, proszę o pomoc.

Pozdrawiam
  
 
po pierwszej zacznij od odczytania błędów z kompa
po drugie jesli to tylko kwestia kontrolki a oprócz tego niemasz żadnych innych objawów ani problemów to nieprzejmuj sie tak bardzo.

Ale tak jak powiedziałem na początku zczytanie błędów z kompa powinna troche rozjaśnić ten przypadek
  
 
I po trzecie..uzupełnij trochę swój profil bo nie wiadomo nawet czy masz w aucie LPG ...a to czasem dużo tłumaczy
  
 
Wystarczy przeczytac to co napisal i juz wiadomo jaka fura i czy ma lpg... Mysle ze to cos z EGR, zreszta niedawno ktos mial ten sam problem
  
 
Cytat:
2007-01-21 11:54:47, maskekk pisze:
Wystarczy przeczytac to co napisal i juz wiadomo jaka fura i czy ma lpg... Mysle ze to cos z EGR, zreszta niedawno ktos mial ten sam problem


uuuups ...Sorki amorki... ...mea culpa..

No to przynajmniej tak podpowiem (bo zaraz się pewnie zacznie seria pytań ..jak gdzie i co ):

12 = Czujnik położenia wału korbowego Brak sygnału z czujnika CPS
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo co 13 i 44 Za bogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
53 = Błąd Immobilizera (??)

No i np tutaj : Więcej opisu o czytaniu kodów ...KLIK!



Tak czy inaczej ../przy okazji niejako/...Nasz "2-dniowy" Kolega ma chyba najskromniejszy profil na całe forum

Pozdrowionka

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2007-01-21 12:31:52 ]
  
 
Witam ponownie!

Trochę to trwało ale udało mi się zdiagnozować usterkę, komputer wskazał błąd czujnika prędkości pojazdu VSS. Teraz przymierzam się do samodzielnej wymiany czy ktoś posiada jakieś doświadczenia w jego wymianie? Czy występują jakieś ewentualne trudności w jego wymianie? Czy do jego wymiany potrzebne jest dojście do kanału czy można go wymienić np. na parkingu.

Pozdrawiam
  
 
odkręcasz linke potem ten czujnik i wsio zadnych kombinacji nie ma
  
 
bez kanalu da rade