Zmiana kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zwykla kierownice i chcialbym zamienic na ta z AIRBAG bo mam tanio do kupienia ale czy bedzie pasowac i jakie sa ew przerobki
  
 
Cytat:
2007-01-30 11:54:15, pablo_ns pisze:
Mam zwykla kierownice i chcialbym zamienic na ta z AIRBAG bo mam tanio do kupienia ale czy bedzie pasowac i jakie sa ew przerobki


Pewnie można to zrobić ale to nie jest takie proste, oj chyba samemu nie dasz rady, najlepiej jechać do serwisu lub conajmniej dobrego speca od tych spraw. W końcu chyba chcesz aby to był element bezpieczeństwa a nie zwykły gadżet. A za ile taką kiere nabyłeś no i chyba pozostałte elementy? Pozdro
  
 
nie nie, ja chce tylko kiere zalozyc a poduszka i tak nie bedzie dzialac, tylko moja jest juz obleśna i szkoda mi kupowac takiej bez poduszki bo mi sie nie podoba wiec chce sama kiere z AIRBAG zalozyc
  
 
musisz zmienić plastiki osłony kolumny oraz wajchy kierunkowskazów i wycieraczek.
POnadto jeśli już zmieniasz kierownicę na taką z airbagiem to warto by poducha działała.
dokup sensor i wiązkę kabli wraz ze spiralną taśmą kierownicy - montaż nie jest jakiś kosmicznie trudny (trzeba rozebrać konsolę środkową bo senso airbagu jest głęboko przy przegrodzie czołowej)
  
 
załozenie kompletnekj poduchy do espereka/lanosa/nexi/matiza/nubiry to jakies 4/5 godzin roboty z duzą przerwą na sniadania papierocha itd
  
 
jak mam zmieniac przelaczniki itp to chyba nie widze sensu
  
 
A przełączniki maja takie same kostki do przewodów? Przy zmianie przełączników konieczna jest chyba tez zmiana mocowania tych przełączników.....
  
 
ja bede pewnie w mniejszosci..ale moim zdaniem jedyna zaleta kiery z poducha to..poducha..stylistycznie trojramienna kierownica jest moim zdaniem ladniejsza..4-ramienna jest taka nijaka..byc moze wyglada nowoczesniej ale designersko jest przecietna..ja sie kiedy przyjrzalem uwaznie swojej trojramiennej ma ladne plynne przetloczenia i zaloze sie ze kazdy projektant od sztuki uzytkowej by sie zgodzil ze jest po prostu ladniejsza..a ze wyglada bardziej archaicznie coz..deska espero tez jest juz raczej oldskulowa

jesli sie nei chce podpinac poduchy to zamiast zmiany kiery doradzalbym profesjonalnie obszycie skora..dobrze obszyta bedzie bardzo ladnie wygladala zreszta ktos w klubie ma wlasnie tak ladnie obszyta
  
 
a na koniec jebnie Ci to w twarz, dokladana poducha jest jak bomba zegarowa, zwykla niepodlaczona okej ,
  
 
Cytat:
2007-01-31 21:26:27, Buba030 pisze:
A przełączniki maja takie same kostki do przewodów? Przy zmianie przełączników konieczna jest chyba tez zmiana mocowania tych przełączników.....


Mocowanie i elektryka jest taka sama.Dźwignie przełączników mają inny kąt dźwigni ze względu na większą odległość przełącznika od koła kierownicy.
  
 
A przy okazji jak zmieniasz kierownice to warto tez sie pokusic o regulowaną kolumne jeżeli taiej nie posiadasz koszt niewielki około 16zl za komplet łącznie z plastikami
  
 
Cytat:
2007-02-02 11:21:53, JaChomik pisze:
A przy okazji jak zmieniasz kierownice to warto tez sie pokusic o regulowaną kolumne jeżeli taiej nie posiadasz koszt niewielki około 16zl za komplet łącznie z plastikami

16 czy 160? bo jakos mi sie wierzyc nie chce
  
 
Raczej 160. A czy wystarczy tylko odkręcić stała kolumne i przykręcić regulowaną czy trzeba cos przerabiac? Na forum była kiedys o tym mowa ale nic konkretnego z tego nie wynikło , bo nie było jednoznacznie powiedziane czy da sie to zrobic bez zadnych przeróbek mocowania tej kolumny.
  
 
sorka 160zł wymiana to żaden problem wyciagamy stara zakładamy nową ,nowe plastiki i jazda
  
 
160 zł.... masz jakąs konkretna na mysli ? może ta co jest teraz na allegro? a może masz namiary na jakąs tańsza....
  
 
samą kolumne dla ciebie moge mieć za 140zł + plastiki sam bys musiał sonie załatwić i teraż pytanie czy masz poduche lub czy chcesz ją założyć??
  
 
Cytat:
2007-02-02 13:27:44, JaChomik pisze:
samą kolumne dla ciebie moge mieć za 140zł + plastiki sam bys musiał sonie załatwić i teraż pytanie czy masz poduche lub czy chcesz ją założyć??


Poszło na priv.
  
 
daj numer na kom zadryndam i sie dobagamy
  
 
W związku z tym , ze przygotowuje sie do wymiany kolumny kierownicy na regulowana mam prośbe do osób , które mają w swoich samochodach takie wyposażenie standardowo. Potrzebowałbym kilka fotek z różnych stron obudowy kolumny kierowniczej , tej z regulacja , żebym wiedział jak się do tego zabrać i niczego nie połamać przy okazji. Przy stałej kolumnie zdjemowałem już te obudowy kilka razy , czy przy regulowanej tez jest tak prosto czy są tam jakieś zawiasy lub coś podobnego? Całą ta obudowa rozumiem, zę opuszcza się lub podnosi razem z kierownica ?
  
 
Cytat:
2007-02-04 17:23:48, Buba030 pisze:
W związku z tym , ze przygotowuje sie do wymiany kolumny kierownicy na regulowana mam prośbe do osób , które mają w swoich samochodach takie wyposażenie standardowo. Potrzebowałbym kilka fotek z różnych stron obudowy kolumny kierowniczej , tej z regulacja , żebym wiedział jak się do tego zabrać i niczego nie połamać przy okazji. Przy stałej kolumnie zdjemowałem już te obudowy kilka razy , czy przy regulowanej tez jest tak prosto czy są tam jakieś zawiasy lub coś podobnego? Całą ta obudowa rozumiem, zę opuszcza się lub podnosi razem z kierownica ?

hmm a siedziales w wersji z regulacja? jesli nie to najpierw usiadz i sprawdz czy rzeczywiscie przestawilbys sobie kiere majac ta regulacje.. no chyba ze po prostu potrzebujesz miec swiadomosc ze jezdzisz samochodem ktory taki bajer posiada