Zakrywanie chłodnicy czy warto?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Z chłodzeniem nie mam żadnych problemów zastanawiam się czy zakrycie w połowie chłodnicy spowoduję że samochód mi się szybciej zagrzeje. Głównie chodzi mi o gaz. Widziałem dziś patent, koleś miał w Skodzie (chyba) oryginalna zaślepkę na grilla, była cała przeźroczysta i nie miała żadnych otworów tylko logo Skody.
  
 
Podbijam pytanie...
  
 
Lukasino, wystarczy przełączać na LPG po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury, a nie zaraz po odpaleniu.

Okkonrad, według mnie nie ma sensu.
  
 
Cytat:
2007-02-06 10:44:22, WilK pisze:
Lukasino, wystarczy przełączać na LPG po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury, a nie zaraz po odpaleniu. Okkonrad, według mnie nie ma sensu.



dodajmy do tego nowy termostat i bedzie ekstra
  
 
Cytat:
2007-02-06 10:47:33, borys pisze:
dodajmy do tego nowy termostat i bedzie ekstra


i czyszczenie układu
i płyn

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2007-02-06 11:20:26 ]
  
 
warto dać tekture , jeździłem tak 1,5 roku nawet w lecie i było git
  
 
W FSO może i owszem, warto dać.
  
 
Cytat:
2007-02-06 10:44:22, WilK pisze:
Lukasino, wystarczy przełączać na LPG po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury, a nie zaraz po odpaleniu. Okkonrad, według mnie nie ma sensu.



Wilku z LPG też nie mam problemów chodzi o to ze mam sekwencję o z rana potrzebuje trochę czasu zanim się zagrzeje i przełączy. Czy wtedy nie zagrzeje się szybciej i nie przełączy? i czy na ciepłe powietrze nie będę czekał krócej?


[ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2007-02-06 12:26:16 ]
  
 
Cytat:
2007-02-06 12:24:22, lukasino pisze:
Wilku z LPG też nie mam problemów chodzi o to ze mam sekwencję o z rana potrzebuje trochę czasu zanim się zagrzeje i przełączy. Czy wtedy nie zagrzeje się szybciej i nie przełączy? i czy na ciepłe powietrze nie będę czekał krócej? [ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2007-02-06 12:26:16 ]


wg mnie trochę krócej będziesz czekał, ale pozytywnie dla silnika jest, jak trochu pochodzi na pb. Bo i wtryski przejadą i pompa paliwa itditp...U mnie przełączam przy -5 po 5minutach (Igen).
Ale chodzi Ci o ciepłe powierze(wnetrze), czy o ciepły płyn chłodniczy(przełączenie na lpg)?
  
 
przy sprawnym termostacie nie powinno byc zadnej roznicy, w koncu jak silnik zimny to leci tylko na malym obiegu...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Temat poruszany ostatnio nie raz, archiwum macha wesoło łapką do szanownego użytkownika.

Nie warto, chyba że tymczasowo bo masz układ chłodzenia do roboty...
  
 
kiedys nie mogłem trafić na dobry termostat i musiałem zakrywać tekturą . Jak zakryłem cała chodnicę to na trasie musiałem zrywac bo tak sie grzał . Teraz kupiłem termostat(w mkVII) i jak miło . Bez zakrywania bardzo szybko sie nagrzewa i trzyma temp w połowie ''normal''. A więc jak pisali przedmówcy nie ma sensu zakrywać jeno termostat dobry potrzebny.