Przekładka silnika, co z gazem??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

BMW e30 silnik 1.8 zamierzam wymienić na 2.5 192 KM (6 cyl). Zastanawiam się nad instalacją gazową (jest butla i reduktor). Możliwości i są dwe:
1. 2x blos , cena a start ok 800 zł
2. wtrysk
Zależy mi na mocy, mikser odpada bo zbytnio zwęża dolot. Z powodu wysokich kosztów blosa zastanawiam się czy nie opłaca się dołożyć na wtrysk. Patrzyłem na allegro i można zakupić już za 1100 zł (np STAG 2WL, jednopunktowy). Pytanie czy taką instalację można łatwo dobrać do silnika? Jeśli jest na kompie to czy sama się ustawi, czy trzeba (czy się da) przeprogramować.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
  
 
Stag 2WL to najprostrzy sterownik do mieszadła a do ciebie trzeba staga 300 wersja 6cylidrów który kosztuje na allegro sam kit (reduktor, elektronika, wtryski) około 1600zł jeżeli zależy ci na mocy to tylko wtrysk sekwencyjny. Jeszcze jedno pytanie czy silnik któy wkładasz jest na wtrysku elektroncznym czy na mechanicznym jak mechaniczny to sekwencji nie założysz.
  
 
Szczerze mówiąc to nie wiem jak odróżnić wtrysk mechaniczny od elektronicznego. Silnik ma wielopunktowy wtrysk , komputer, sondę i przepływomierz.

Ps. czym się różni wtrysk sekwencyjny od niesekwencyjnego?
  
 
Raaaany! tu już nawet szukajka nie jest potrzebna 1 wątek na stronie głównej O tutaj.
  
 
Ok, sorry za nieogarnięcie.
Czy jeśli zakupie na allegro instalacje powiedzmy stag 300, to czy jest szansa sensownie ją ustawić?? rozumiem że wtryskiwacze biorą ten sam sygnał co benzynowe, czy trzeba przeprogramowywać komputer??

[ wiadomość edytowana przez: osa13 dnia 2007-02-08 14:07:15 ]
  
 
Szansa jest. Ale jak coś spitolisz to pretensje będziesz mógł mieć tylko do siebie (gwarancja). Poza tym, pamiętaj o zamontowaniu odpowiednio wydajnego parownika.
Moim zdaniem lepiej jednak zrobisz powierzając montaż i strojenie do porządnego warsztatu. Instalka bierze sygnały z ECU auta, nie ma potrzeby programować ECU benzynowego.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-02-08 14:29:20 ]
  
 
Uważaj, reduktor do wtrysku jest inny niż do drugiej generacji.
PS. jakbyś zostawiał drugą generację (lub BLOSy), to pewnie i tak parownik musisz wymienić, bo nie pociągnie do takiej mocy.
  
 
Cytat:
2007-02-08 14:27:49, Danek pisze:
Szansa jest. Ale jak coś spitolisz to pretensje będziesz mógł mieć tylko do siebie (gwarancja). Poza tym, pamiętaj o zamontowaniu odpowiednio wydajnego parownika. Moim zdaniem lepiej jednak zrobisz powierzając montaż i strojenie do porządnego warsztatu. Instalka bierze sygnały z ECU auta, nie ma potrzeby programować ECU benzynowego. [ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-02-08 14:29:20 ]



Podłączenie Sekwencji jest chyba nawet prostrze niż II gen ale faktycznie tak jak mówi Danek jak nie masz o tym pojęcia to zleć to fachowcom.