| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tomasz1023 HF MEMBER Getz1.3/i 30 1.4/ Będzin/Clonmel | 2006-10-09 14:31:32 Ja też tak mam i mam wszystko posprawdzane, powymieniane i ręczneg nie mam!
Zostają linki, które sie normalnie powyciagały
Koszt jednej 120 zł
Jest też takie cos jak korektor siły hamowania, ale nie wiem gdzie on sie znajduje! podobno gdzieś na belce tylniej |
Cobra_JM HF MEMBER Hyundai Accent Chorzów | 2006-10-09 22:45:42 Pan Misiek stwierdzil ze Ten Typ Tak Ma i nic z tym nie zrobi. Ja sie wsciekam bo moj maluch mial lepszy reczny niz ten Accent. Kolka sie blokowaly rowno. W Accencie to sie czuje jak bym naciagal jakas sprezyne a nie zaciagal reczny. W razie awarii noznego zostaje tylko drzewo |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2006-10-09 23:13:50
Musze pojeździć teraz troche ale nie zamierzam łatwo odpuścić tematu. Ręczny MUSI być jak trzeba Jak mnie strasznie przypili to może zaczne rozpatrywać kwestię hydraulicznego ręcznego tylko czy to jest rozwiązanie, które zapewni odpowiednie efekty? |
Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2006-10-09 23:16:09
Korektor (reduktor) działa tylko na hamulec nożny i nie ma on nic wspólnego z tzw hamulcem ręcznym. Hamulec ręczny, przeważnie ma kilka regulacji pośrednich i bezpośrednich. Trzeba to wszystko zgrać żeby działalo yak jak trzeba .
|
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2006-10-09 23:24:22
A jakies wskazówki więcej? No prosimy ładnie Ja mam w tej chwili bardzo mocno naciągnięta linke, nawet do przesady ale i tak czuje że ten rękaw jest bardzo słaby Nic to czekam na jakiś większy przebieg, może się cos ułoży
http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_35.htm http://www.zoltar-rally.neostrada.pl/warsztatsklep_hydrauliczne_reczne.html no ceny całkiem całkiem ale w to jednak jest iongerencja w układ hamulcowy czyli w razie wypadku mógłby być naprawde problem ?
[ wiadomość edytowana przez: kml dnia 2006-10-09 23:41:12 ] [ wiadomość edytowana przez: kml dnia 2006-10-09 23:45:00 ] |
Cobra_JM HF MEMBER Hyundai Accent Chorzów | 2006-10-09 23:57:46 Tak sie zastanawiam czy nie da sie zaadoptowac tego patentu z recznego co jest w maluchu przy lince. Moze by to cos poprawilo. Przy okazji pogadam z Panem Miskiem. |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2006-10-12 22:05:48 Mozecie sprobowac cos takiego zrobic.
Zdjac tylny beben na koncu linki gdzie mocowana ona jest do szczeki jest na lince taka sprezynkaja ja skrucilem bo byla za dluga i blokowala linke a szczeki wcale nie dociskaly mocno do bebna. Mozna miec linke mocno naciagnieta a i tak nic nie da jak olowik na koncu linki zdusi ta sprezyne na maxa. Mozna tylko w ten sposob urwac linke a efektow w blokadzie kol i tak nie bedzie. Sprobojcie dla mnie pomoglo nawet na asfalcie idzie niebieski dym z oponek
nie szalejcie mocno z recznym bo mozna korektor zepsuc bo belka sie mocno cofa. Znajomy tak rozwalil korektor. |
Cobra_JM HF MEMBER Hyundai Accent Chorzów | 2006-10-12 23:19:52 To moze byc powod efektu "naciagania sprezyny" o ktorym wczesniej pisalem. |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2006-10-13 07:46:07
dzięki zawsze to jakiś punkt zaczepienia Dowiedziałem się nieco o tym hydrorekawie i niestety nie bardzo to sie nadaje do samochodów cywilnych Pompy nie sa przystosowane do długotrwałego utrzymywania ciśnienia a sam montaż to ingerencja w układ hamulcowy i to może mieć _BARDZO_POWAŻNE_ konsekwecje w razie wypadku np TU sie zaprze żeby nie wypłacić z AC itp więc sprawa jest bardzo ryzykowna :|
Póki co postaram się jakoś nie długo sprawdzić ten patent ze sprężynkami ![]() |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2007-02-05 21:23:47 Odgrzewam temat po ładnych paru miesiącach, niestety dopiero teraz mam chwilę na to żeby załatwić sprawę do reszty
Plan na jutro
1. Nowe linki 2. Skrócenie w/w spręzynek przy bębnach 3. Zostanie szczęsliwym posiadaczem DZIAŁAJĄCEGO RĘCZNEGO
Kosztów jeszcze nie znam ale coś czuje ze bedzie coś circa about 250 pln i więcej... Raport zdam jutro |
bobi1708 HF MEMBER Hyundai Accent Ruda Śląska | 2007-02-06 16:17:49 Słuchaj.
Jeżeli masz naprawdę nowe linki, szczęki...itp. to sprawdź może jeszcze czy masz właściwie wyregulowane wstępnie szczęki. Między szczękami znajduje się cięgno, które utrzymuje je w odpowiedniej odległości od siebie. Można je skracać lub wydłużać pokręcając (np. śrubokrętem) w jedną bądź drugą stronę nakrętkę (takie "kółeczko" z ząbkami na obwodzie - blaszka zabezpiecza je przed zmianą położenia) znajdującą sie mniej więcej w połowie długości tego cięgna. Cięgno to powinno być tak wyregulowane, aby dało się oczywiście założyć bęben a potem obrócić koło. Nie może być za krótkie, bo wtedy nawet naciągnięcie linki na maxa (nakrętką w kabine - przy dźwigni hamulca ręcznego) nie spowoduje dostatecznego dociśnięcia szczęk do bębnów hamulcowych. Długość tych cięgien powinna być taka sama w L i P kole. Mógłbyś tego spróbować jeśli stosunkowo niedawno wymieniałeś szczęki. W przeciwnym razie będą pewnie spore problemy z kręceniem nakrętki o której piszę. Zacznij oczywiście od MAKSYMALNEGO popuszczenia linki hamulca ręcznego przy dżwigni hamulca ( w kabinie) Pozdrawiam. |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2007-02-06 18:05:43 Udało się Cała sprawa zamknęła sie w 30 zeta. Niestety nie byłem przy tym jak to robili ale poniewaz nie płaciłem nic za częsci to najprawdopodobnie jest tak jak napisał bobi1708. W tej chwili ręczny działa naprawde dobrze i juz nie mam problemów z parkowaniem na górce
Wymiana linek nie okazała sie konieczna. Morał z tego tak, ze zabawa ze sprężyną i porządna regulacja powinny sprawę załatwić
BTW jeżdzenie zawsze do tego samego warsztatu popłaca ![]() |
Daniello_ HF MEMBER Hyundai S-coupe Kielce | 2007-02-07 11:08:49 co wy gadacie ze nowe linki to koszt powyzej 100zl? Ostatnio kupowalem do accenta linke do prawego tylnego kola i zaplacilem 30zl za nowke sztuke. |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2007-02-07 19:04:36
tanio |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2007-02-07 19:05:21
Info na ten temat jest bardzo różne, od 250 zeta za sztuke w aso do kilkudziesięciu. Róznie bywa Ja poki co jeste w niebow wzie bo mam ręczny jak ta lala |