Accent - bardzo słaby ręczny a wszystko nowe i ok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dziwne objawy z ręcznym w accentcie. Są nowe tłoczki, szczęki, wszystko odpowietrzone i zalane nowym płynem, hamulce już dotarte a ręczny jest ŻAŁOŚNIE słaby Co może być przyczyną takiej sytuacji W tej chwili bylem w warsztacie żeby dociągnęli linke i teraz jest nieco lepiej ale o zeby np zrobić 180 na suchym to nie ma takiej możliwości - nie da się zablokować koł na suchym asfalcie

Czy accent po prostu mają taki gówniany ręczny czy coś jednak jest nie tak jak trzeba?

Starałem się wyszukać coś w archiwum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na tę kwestie
  
 
Ja też tak mam i mam wszystko posprawdzane, powymieniane i ręczneg nie mam!
Zostają linki, które sie normalnie powyciagały
Koszt jednej 120 zł
Jest też takie cos jak korektor siły hamowania, ale nie wiem gdzie on sie znajduje! podobno gdzieś na belce tylniej
  
 
Cytat:
2006-10-09 14:31:32, Tomasz1023 pisze:
Ja też tak mam i mam wszystko posprawdzane, powymieniane i ręczneg nie mam! Zostają linki, które sie normalnie powyciagały Koszt jednej 120 zł Jest też takie cos jak korektor siły hamowania, ale nie wiem gdzie on sie znajduje! podobno gdzieś na belce tylniej



U mnie raczej linki są ok, chyba teraz ręczny jest ultra sztywny i po paru km czuć iż jest troche lepiej ale to zdecydowanie nie jest to Jestem bardzo głęboko rozczarowany tą sprawą z ręcznym Kiedys miałem okazję jeździć suzuki maruti i nawet tam jak się podciągnęło linke to było naprawde ten ręczny czuć ( można było w dowolnym momencie koła zablokować - rzecz jasna przez czas jakiś ) a tutaj taki badziew. A sprawa jest o tyle irytująca, że żeby umyć samochód to musze stanąć z górki ponieważ garaż jest na zjeździe i ostanio mało brakowało a bym wjechał w drzwi

Póki co jestem umówiony z warsztatem, że pojeżdze tydzień i zobacze co się będzie działo, czy jakoś się to poprawi. Jezeli dalej będzie taka lipa to Ech, nie moge no, wkurzony jestem na maxa Co to za jazda bez sensownego ręcznego Zaczynam się najbardziej obawiać tego, żeby się nie okazało że TTTM czyli ten typ tak ma
  
 
Pan Misiek stwierdzil ze Ten Typ Tak Ma i nic z tym nie zrobi. Ja sie wsciekam bo moj maluch mial lepszy reczny niz ten Accent. Kolka sie blokowaly rowno. W Accencie to sie czuje jak bym naciagal jakas sprezyne a nie zaciagal reczny. W razie awarii noznego zostaje tylko drzewo
  
 
Cytat:
2006-10-09 22:45:42, Cobra_JM pisze:
Pan Misiek stwierdzil ze Ten Typ Tak Ma i nic z tym nie zrobi. Ja sie wsciekam bo moj maluch mial lepszy reczny niz ten Accent. Kolka sie blokowaly rowno. W Accencie to sie czuje jak bym naciagal jakas sprezyne a nie zaciagal reczny. W razie awarii noznego zostaje tylko drzewo



Musze pojeździć teraz troche ale nie zamierzam łatwo odpuścić tematu. Ręczny MUSI być jak trzeba Jak mnie strasznie przypili to może zaczne rozpatrywać kwestię hydraulicznego ręcznego tylko czy to jest rozwiązanie, które zapewni odpowiednie efekty?
  
 
Cytat:
2006-10-09 14:31:32, Tomasz1023 pisze:
Jest też takie cos jak korektor siły hamowania, ale nie wiem gdzie on sie znajduje! podobno gdzieś na belce tylniej



Korektor (reduktor) działa tylko na hamulec nożny i nie ma on nic wspólnego z tzw hamulcem ręcznym. Hamulec ręczny, przeważnie ma kilka regulacji pośrednich i bezpośrednich. Trzeba to wszystko zgrać żeby działalo yak jak trzeba.
  
 
Cytat:
2006-10-09 23:16:09, Bolls_no1 pisze:
Korektor (reduktor) działa tylko na hamulec nożny i nie ma on nic wspólnego z tzw hamulcem ręcznym. Hamulec ręczny, przeważnie ma kilka regulacji pośrednich i bezpośrednich. Trzeba to wszystko zgrać żeby działalo yak jak trzeba.



A jakies wskazówki więcej? No prosimy ładnie Ja mam w tej chwili bardzo mocno naciągnięta linke, nawet do przesady ale i tak czuje że ten rękaw jest bardzo słaby Nic to czekam na jakiś większy przebieg, może się cos ułoży

http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_35.htm

http://www.zoltar-rally.neostrada.pl/warsztatsklep_hydrauliczne_reczne.html no ceny całkiem całkiem ale w to jednak jest iongerencja w układ hamulcowy czyli w razie wypadku mógłby być naprawde problem ?

[ wiadomość edytowana przez: kml dnia 2006-10-09 23:41:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: kml dnia 2006-10-09 23:45:00 ]
  
 
Tak sie zastanawiam czy nie da sie zaadoptowac tego patentu z recznego co jest w maluchu przy lince. Moze by to cos poprawilo. Przy okazji pogadam z Panem Miskiem.
  
 
Mozecie sprobowac cos takiego zrobic.
Zdjac tylny beben
na koncu linki gdzie mocowana ona jest do szczeki jest na lince taka sprezynkaja ja skrucilem bo byla za dluga i blokowala linke a szczeki wcale nie dociskaly mocno do bebna.
Mozna miec linke mocno naciagnieta a i tak nic nie da jak olowik na koncu linki zdusi ta sprezyne na maxa. Mozna tylko w ten sposob urwac linke a efektow w blokadzie kol i tak nie bedzie.
Sprobojcie dla mnie pomoglo nawet na asfalcie idzie niebieski dym z oponek
nie szalejcie mocno z recznym bo mozna korektor zepsuc bo belka sie mocno cofa.
Znajomy tak rozwalil korektor.
  
 
To moze byc powod efektu "naciagania sprezyny" o ktorym wczesniej pisalem.
  
 
Cytat:
2006-10-12 22:05:48, karol208 pisze:



dzięki zawsze to jakiś punkt zaczepienia Dowiedziałem się nieco o tym hydrorekawie i niestety nie bardzo to sie nadaje do samochodów cywilnych Pompy nie sa przystosowane do długotrwałego utrzymywania ciśnienia a sam montaż to ingerencja w układ hamulcowy i to może mieć _BARDZO_POWAŻNE_ konsekwecje w razie wypadku np TU sie zaprze żeby nie wypłacić z AC itp więc sprawa jest bardzo ryzykowna :|

Póki co postaram się jakoś nie długo sprawdzić ten patent ze sprężynkami
  
 
Odgrzewam temat po ładnych paru miesiącach, niestety dopiero teraz mam chwilę na to żeby załatwić sprawę do reszty

Plan na jutro

1. Nowe linki
2. Skrócenie w/w spręzynek przy bębnach
3. Zostanie szczęsliwym posiadaczem DZIAŁAJĄCEGO RĘCZNEGO

Kosztów jeszcze nie znam ale coś czuje ze bedzie coś circa about 250 pln i więcej...

Raport zdam jutro
  
 
Słuchaj.
Jeżeli masz naprawdę nowe linki, szczęki...itp. to sprawdź może jeszcze czy masz właściwie wyregulowane wstępnie szczęki.
Między szczękami znajduje się cięgno, które utrzymuje je w odpowiedniej odległości od siebie. Można je skracać lub wydłużać pokręcając (np. śrubokrętem) w jedną bądź drugą stronę nakrętkę (takie "kółeczko" z ząbkami na obwodzie - blaszka zabezpiecza je przed zmianą położenia) znajdującą sie mniej więcej w połowie długości tego cięgna. Cięgno to powinno być tak wyregulowane, aby dało się oczywiście założyć bęben a potem obrócić koło. Nie może być za krótkie, bo wtedy nawet naciągnięcie linki na maxa (nakrętką w kabine - przy dźwigni hamulca ręcznego) nie spowoduje dostatecznego dociśnięcia szczęk do bębnów hamulcowych. Długość tych cięgien powinna być taka sama w L i P kole.

Mógłbyś tego spróbować jeśli stosunkowo niedawno wymieniałeś szczęki. W przeciwnym razie będą pewnie spore problemy z kręceniem nakrętki o której piszę.

Zacznij oczywiście od MAKSYMALNEGO popuszczenia linki hamulca ręcznego przy dżwigni hamulca ( w kabinie)

Pozdrawiam.
  
 
Udało się Cała sprawa zamknęła sie w 30 zeta. Niestety nie byłem przy tym jak to robili ale poniewaz nie płaciłem nic za częsci to najprawdopodobnie jest tak jak napisał bobi1708. W tej chwili ręczny działa naprawde dobrze i juz nie mam problemów z parkowaniem na górce

Wymiana linek nie okazała sie konieczna.

Morał z tego tak, ze zabawa ze sprężyną i porządna regulacja powinny sprawę załatwić

BTW jeżdzenie zawsze do tego samego warsztatu popłaca
  
 
co wy gadacie ze nowe linki to koszt powyzej 100zl? Ostatnio kupowalem do accenta linke do prawego tylnego kola i zaplacilem 30zl za nowke sztuke.
  
 
Cytat:
2007-02-07 11:08:49, Daniello_ pisze:
co wy gadacie ze nowe linki to koszt powyzej 100zl? Ostatnio kupowalem do accenta linke do prawego tylnego kola i zaplacilem 30zl za nowke sztuke.


tanio
  
 
Cytat:
2007-02-07 11:08:49, Daniello_ pisze:
co wy gadacie ze nowe linki to koszt powyzej 100zl? Ostatnio kupowalem do accenta linke do prawego tylnego kola i zaplacilem 30zl za nowke sztuke.



Info na ten temat jest bardzo różne, od 250 zeta za sztuke w aso do kilkudziesięciu. Róznie bywa Ja poki co jeste w niebow wzie bo mam ręczny jak ta lala