MotoNews.pl
4 ZETEC Z WYDECHOWYM 4-2-1 -POSZUKUJE INFO (199789/45) - NT
  

ZETEC Z WYDECHOWYM 4-2-1 -POSZUKUJE INFO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie poszukuje wszelkich informacji dotyczących przeszcepu kolektora wydechowego z RS2000 do ZETECA, wszelkich linków zdjęc wszystkiego dosłownie, za kazda informację link z opisem ,zdjeciem serdecznie dziekuję
  
 
Remik to Ty sie wogole nie orientowales w temacie zmiany kolektora w zetecu ja sie obawiam, ze ta cala zabawa zabardzo odprezy silnik, zakloci odczyty sondy przez zbyt szybki przeplyw spalin. wywaliles chociaz kata i srodkowy tlumik? w niedlubanym silniku taki kolektor jest bez sensu... tym bardziej,ze masz dolot przytkany wiesz czym jedynym plusem tego bedzie ladny wyglad rurowca
  
 
Kweste dolotu to bym zostawił na boku a to ze wzgledu na fakt ze bedzi e zmieniony ,co do odpręzenia silnika moze i tak ale jak nie sprawdze to sie nie dowiem dlatego szukam wszelkich info,poza tym odpręzony silnik wydechem nalezy wczesniej spręzyc co juz jest w jakims stopniu zrobione,zrobimy jeszcze raz,ZAWSZE moge załozyc normalny kolektor,poza tym zastanawiam się czy nie nalezy go skrócić ,a i tak chyba bede ziejszał srednice wyjscia 1
  
 
Remik przede wszystkim to sprawdz lub zapytaj kogos kto sie na tych silnikach glebiej zna,czy ten kolektor pasuje do Twojego zeteca.. ponizej wklejam Ci wzor na policzenie tego:


Wzór na optymalną średnicę pojedynczej rury wydechowej jednego cylindra

D=2*(i*((H-(R-r))^2+(R-r)^2)^0,5*(R+r))^0,5 ( mm )



gdzie

D = średnica wewnętrzna rury w mm
R = promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym w mm
r = promień wewnętrznej przylgni zaworowej zaworu ssącego w mm
H = maksymalny wznios zaworu w mm
i = ilość zaworów ssących w cylindrze

o poszczegolne parametry do wzoru mozesz zapytac a ASO, mnie podali wszystkie do RS2000

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-15 18:28:09 ]
  
 
wzór doś cciekawy i zobaczymy czy mi w ASO pomogą, ale mimo to trzeba próbowac metoda prób i błedów,mam dla porównania fote z dedykowanego z ebaya i zobaczymy co bedzi eWALKA TRWA,
  
 
Macku ok jak juz tak podajesz mi wzory na srednice to moż eteż na długośc???? No i widzisz ni jak to siema do praktyki ,trzeba kombinowac rzezbic itp.
  
 
Remiku wzory na dlugosc rowniez sa i co gorsza jest ich od cholery no i poza tym zostaja jeszcze rownanka na pojemnosc hihi jak chcesz to Ci je tu wieczorem napisze bo nie mam tego wszystkiego we lbie a tak imho to lepszy bylby dla Ciebie kolektor 4-1 do jazdy na codzien ..

generalnie jesli chodzi o dlugosci bez zbednego naukowego pir^olenia to:

na poczatku musisz miec 4 rury o potrzebnej srednicy i dlugosci przykrecone do glowicy. Teraz łączymy koniec rury pierwszego cylindra z końcem rury czwartego cylindra i analogicznie drugiego z trzecim. Kolejność pracy w większości silników czterocylindrowych jest 1-3-4-2 i połączenie j/w spowoduje, że odstępy pomiędzy pracami cylindrów połączonych ze sobą rur będą równe i będą wynosiły po 360 stopni obrotu wału korbowego.
Po połączeniu końców rur j/w w efekcie otrzymaliśmy dwa wyloty spalin zamiast czterech. Do każdego z tych dwóch wylotów spalin łączymy jedną rurę o tej samej średnicy co każda z rur poprzedzających ale o dwukrotnie większej całkowitej długości. aby zachować identyczną pojemność.następnie dwie końcowe rury łączymy w jedną rurę zbiorczą o identycznej średnicy i pojemności co rury poprzedzające. To jest stara sprawdzona koncepcja na kolektor, ktora daje dzialanie dynamiczne od ok 1250obr/min czyli do jazdy na codzien. jak widzisz aby to zrealizowac wystarczy Ci tylko ten jeden wzor ktoory podalem na poczatku



[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-15 19:50:13 ]
  
 
wiesz co jednak zostaneprzy metodzie badań na własnym aucie, i jakię stam kombinowania z przeliczaniem sobie odpuszczę a póki co robię -4-2-1 a nie 4-1 ten drugi to raczej do TURBO
  
 
mialem gdzies fotke flanszy do zamontowania kolektora z RS do zeteca, ale nie moglem znalesc...
  
 
Cytat:
2007-11-15 20:02:13, zenq pisze:
mialem gdzies fotke flanszy do zamontowania kolektora z RS do zeteca, ale nie moglem znalesc...


no to szukaj
  
 
Remik tu znajdziesz cenne info na temat tego calego liczenia kolektora (podejzewam ze Maciek tez z tego korzystal) wszystko wytlumaczone w przystepny i zrozumialy sposob
jak policzyc kolektor ?? Latwo prosto i przyjemnie
Pozdrawiam!!!
  
 
o no wlasnie na stronie grabowskiego tez jest wszystko, ale latwiej jest to policzyc tym sposobem, ktorym napisalem, bo wystarczy jeden wzor, a grabowski na wszystko daje wzory to mozna sie zaliczyc na smierc a w przypadku seryjnego zeteca nie warto