Zalozenie klimatyzacji....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
watek przeznaczony dla tych co sie bawili w zalozenie klimatyzacji do swojego essa.
1 pytanie czy w klimie sa roznice w budowie dla 1.8 a 1.6 zetec ?
2. w co sie musze uzbroic oprocz cierpliwosci przy zakladaniu klimy ?
3. zalozmy ze mam caly komplet instalacje elktr, panel sterowania i czesci mechaniczne od czego mam zaczac i jak dzialac ?
4. jest problem z zalozeniem klimy ?
5. musze ciagnac jakas instalke do ECU ? co musze wogole zrobic ?
6. jak klima jest zasilana ? jakies paski zlaczki specjalne sruby ?? cokolwiek ??
wielkie dzieki za wszelkie info
  
 
paweł_AMG zakładał do swojego odezwij sie do niego
  
 
odswiezam >> ktos cos powie na ten temat ?
  
 
pytaj kolegi zeberko, on bedzie wiedział na bank
  
 
A czy ktos wie czy da sie przerobic narmalna klime na automatyczna, (taka ktora by grzala do pewnej temperatury)













  
 
z tego co sie orientuje to jest zasilana z paska alternatora ... przyczym pasek musi byc dluzszy niz w silniku bez klimy. kupujac pasek sprzedawca pytal mnie czy mam klimatyzacje czy nie bo jest inny pasek wtedy.
  
 
No Paweł AMG może ma klime ale ja niestety sie tym zajmowałem więc troszke wiem.
Po pierwsze trzeba wyciasć otwór pod obudowe nagdzrzewnicy klimatyzacji ,bo w serii jest tam blacha a do tego trzeba zdemontowac kokpit bo innego sposobu na wyciecie nie było.

Potrzebne sa : chłodnica klimy z kompletem przewodów wymiennik z dmuchawa instalka elektryczna, panel z pokretłami ,przełacznik i instalka od przełacznika do CEB pasek wieloklinowy jest dłuższy kompresor klimatyzacji, łapa do przymocowania kompresora.

Oto fotkana której widać co jest do wyciecia

a to jak wyglada karoseria oryginalna pod klime

oraz kawałek fotki z układem paska wieloklinowego

to było by na tyle
  
 
no w koncu pojawiaja sie jakies konkrety...teraz sobie wyobrazcie ze student telekomunikacji (co prawda mam jakies zdolnosci manualne) bedzie to zakladal czyli ja w osobie wlasnej prosze o wszelkie rady........ swoja droga jakies rurki cos ten teges bede musial klasc ?? lutowac ??
  
 
Przedstawiam swoj jescze nie skonczony opis,ale przynajmniej troche fotek jest (niestety Was ten opis zbyt nie ucieszy,bo jest od TD, a przy TD jest full roboty przy silniku):

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2725

Pozostalo mi w opisie dodac schematy elektryczne.

Co do obiegu zamknietego (wybijania w karoserii dziury),to ja bym radzil sobie jednak to odpuscic,bo przynajmniej u mnie obudowa wentylatora i parownika nie przylegala idealnie do tych otworow w karoserii ktore bym zrobil,wiec i tak by bralo powietrze z zewnatrz A poza tym jeszcze jakims cudem woda by sie dostala Pytanie tylko dlaczego nie przylega,to juz nie wiem... Zreszta jak nie bedzie otworow,to jedynie zabraknie obiegu zamknietego,wiec ja nie widze problemu
  
 
a nie wie ktos czy sprezarka we wszystkich essach byla taka sama?? bo chcialbym wsadzic klime do RSa ale nie wiem czy od zetecka albo diesla bedzie pasowac...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
jak przegladam allegro to z wygladu wszystkie sa takie same, pewnie wnetrze ich tez jest takie samo

Jedynie w zaleznosci od roku produkcji auta stosowane sa inne czynniki chlodzace. Od bodajrze 1993 jest stosowany juz jeden i ten sam
  
 
Sorry, za nieco odbiegajace od temu pytanie. Czy latwo sie dostac do silnika dmuchawy w aucie z klima. Cos mi popiskuja juz lozyska na I i II biegu dmuchawy. Trzeba demontowac jakies elementy klimy, spuszczac gaz itd???
  
 
ja bym se dał siana z klimą za duzo roboty i potem i tak nie działa jak ma działać
pozd
  
 
Cytat:
2007-02-14 19:39:32, mmmmat pisze:
ja bym se dał siana z klimą za duzo roboty i potem i tak nie działa jak ma działać pozd



oraz konikow mniej dlatego się ciesze ze nie mam klimy choć mam bogatsza wersjie ale mam w niej szyberdach
  
 
nie gadajcie tak,bo to troszke smieszne, po pierwsze klime mozna wylaczyc i nie zabiera wtedy mocy, po drugie jak dobrze klime zalozysz i przy okazji powymieniasz co trzeba wymienic przy rozszelnianiu klimy to bedzie wszytko dzialac, a jak bierzesz wszysko z auta o tym samym silniku i roczniku,to masz pewnosc ze bedzie pasowac. Klimatyzacje mozna znalezc calkowicie kompletna sprawna juz za 600zl (wszystko co potrzeba, wlacznie z cala wiazka).

darmcdoman, jak uda Ci sie rozmontowac cala obudowe wentylatora bez jej wyciagania z pojazdu,to obedzie sie bez rozszczelnienia. A co do popiskiwania,to poczekaj na lato, jest duza szansa ze przestanie Ci piszczec
  
 
Witam na zdjęciach na dole zauważyłem te dziury nad dmuchawą - nie wiem co mam zrobić z tym fantem - klimy nie mam wersja była z klimatyzacją - ostała mi się tylko sprężarka - zaślepić te 3 dziury ? .........Zalepiłem przed chwilą za poradą kolegi by nie mieć potopu w środku

[ wiadomość edytowana przez: william0000 dnia 2007-02-15 00:31:30 ]
  
 
Cytat:
2007-02-14 18:39:40, darmcdoman pisze:
Sorry, za nieco odbiegajace od temu pytanie. Czy latwo sie dostac do silnika dmuchawy w aucie z klima. Cos mi popiskuja juz lozyska na I i II biegu dmuchawy. Trzeba demontowac jakies elementy klimy, spuszczac gaz itd???


Nie trzeba. Mój mechanik jakoś się swego czasu dobrał do tego silniczka w moim byłym essim i go wymontował (w moim przypadku powodem całej akcji były wyrobione szczotki i powodowane tym przerwy w dostawie powietrza do kabiny). Tyle że narzekał, że trochę gimnastyki było. Jednak z faktu, że narzekał wcale nie wynika, że faktycznie było dużo gimnastyki, choć to prawdopodobne, ale jedynie to, że mechanicy lubią się pojękiwaniem dowartościowywać