MotoNews.pl
6 Jeszcze trochę o ogrzewaniu w Omie A. (68201/0) - NT
  

Jeszcze trochę o ogrzewaniu w Omie A.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
wiem że było już o tym dosyć sporo , ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na pytania, które mnie nurtują:
Na jakiej zasadzie działa ogrzewanie w omie A?Tzn. jak sterowany jest nadmuch ciepłego powietrza.Czy w nagrzewnicy jest jakiś zawór, kalpka sterowan impulsem elektrycznym wychodzącym z tych suwaków do ustawiania nawiewu?
Pytam, ponieważ słabo u mnie działa ogrzewanie i właśnie się za to zabrałem.Rozbebeszyłem to wszystko, tak że widzę nagrzewnicę.Sama ona w sobie jest gorąca, ale jakoś niezbyt gorący strumień powietrza leci z nawiewów, jak ustawię na grzanie.
A z środkowych nawiewów wręcz tylko lekko ciepłe.
I jak to jest z tym struienim powietrza z środkowych nawiewów, bo czytałem w innych postach, że niektórym leci ciepłe a innym znowu nie, także jak to powinno być?Czy z tych nawiewów leci tylko chłodne, nieogrzane powietrze?
No i jak myślicie, co może byc przyczyną słabego ogrzewania, podkreślam że nagrzewnica sama w sobie jest gorąca.
A Oma ma klimę.
Pozdrawiam
  
 
Poszukaj dokładnie na forum.
Oma A- dwie wersje nadmuchu środkowego :
1. Jak leci Ci tylko zimne powietrze to masz starszą wersję bez grzania środkowego
2.Jak leci lekko ciepłe to nowszą z grzaniem, ale cosik Ci przeszkadza w grzaniu.
  
 
Wow, to znaczy ze starsza oma, wersja 1 to taki Kadett, gdzie cieplota bije tylko z dwoch bocznych malych kratek, a zimne pow daje centralnie z srodka.
kto opracowal takie rozwiazanie?

co by nie powiedziec o samochodach produkcji radz....Rosyjskiej (moj znajomy ma Samare) to jedyna naprawde dobrze dzialajaca rzecza, ba najlepsza w tych autach jest ogrzewania. 10 minut i w aucie jest sauna.... tak poza tym to wiecej plusow nie znajduje...


----------------------------------
kmieciu stwierdzil, ze nalezy siedziec cicho
  
 
Cytat:
2004-10-29 15:13:04, Solltys pisze:
Poszukaj dokładnie na forum. Oma A- dwie wersje nadmuchu środkowego : 1. Jak leci Ci tylko zimne powietrze to masz starszą wersję bez grzania środkowego 2.Jak leci lekko ciepłe to nowszą z grzaniem, ale cosik Ci przeszkadza w grzaniu.


Dzięks za info, niewiedziałem, że były dwa rodzaje nadmuchu.
Właśnie szukałem i nie znalazłem określenia tego dokładnie.
Wygląda na to, że ja mam tą nowszą wersję, bo leci lekko ciepłe powietrze, no i ma klimę.Tylko co mu przeszkadza??
  
 
oma A bez klimy regulacja klapkami nawiewu za pomoca linki
oma A z klima regulacja klapy za pomoca silniczka elektrycznego
( z zewnatrz wyglada identycznie, jedynie w wersji z silniczkiem mozna uslyszec to ustrojstwo)

nagrzewnica nie posiada zaworu

z srodkowego nadmuchu zimne powietrze ( nie slyszalem o przypadku z cieplym powietrzem)

  
 
u mnie daje ze środkowych ciepłe
Oma z klimą '89

pozdrawiam
Sagittario
  
 
u mnie ze środka oczywiście też ciepłe (93-klima)
  
 
Moze jak jest klima, to wtedy leci ciepłe ze środkowego nawiewu ? Poza tym nie bez celu w TIS-ie środkowe nawiewy nazywane są "fresh air", a zewnętrzne "hot air". Ja też mam '93 bez klimy i leci zimne...
  
 
Przez środkowe leci ciepłe tylko po dłuższm czasie nie od razu jak w pozostałych.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-10-29 18:40:07, disel pisze:
oma A bez klimy regulacja klapkami nawiewu za pomoca linki oma A z klima regulacja klapy za pomoca silniczka elektrycznego ( z zewnatrz wyglada identycznie, jedynie w wersji z silniczkiem mozna uslyszec to ustrojstwo) nagrzewnica nie posiada zaworu z srodkowego nadmuchu zimne powietrze ( nie slyszalem o przypadku z cieplym powietrzem)


Zgadza sie oma a z klima ma kierowanie cieplego powietrza silnikiem krokowym, moze poprostu on niedziala lub bezpiecznik wysiadl. Ja raz tak mialem, zgaslo mi podswietlenia wlacznika swiatel kompa i wlasnie silnika krokowego.

A co do srodka to cieple wali ze wszystkich dziur.
  
 
Troche niemieckiego,lub zanojomego Deutschl-Kumpela i dobra instrukcja,srodkowe do chlodnego w twarz,zawsze(zima czy lato) zamiast klimy,jesli bije cipelym to wina promieniowania cipela z wezy na strumien srodkowego,rozszczelnienie czegos tam....
  
 
Cytat:
2004-11-01 20:44:49, mario26DR pisze:
srodkowe do chlodnego w twarz,zawsze(zima czy lato) zamiast klimy,jesli bije cipelym to wina promieniowania cipela z wezy na strumien srodkowego,rozszczelnienie czegos tam....



To może właśnie w wersjach z klimą ze środkowego może dawać ciepłe, bo nie sądze żeby było to jakieś rozszczelnienie czy tym bardziej promieniowanie ciepła z węży na strumień srodkowego (w tej sytuacji powinno lecieć tam cały czas ciepłe bez względu na ustawienie suwaka wyboru "ciepłe - zimne") Zimne cały czas leci do schowka bez względu na ustawienia suwaka.
  
 
odkopuje troche wątek.

U mnie ze środkowego nawiewu leci tylko zimne powietrze, na szyby leci ciepłe no ale nie aż takie gorące jaka jest nagrzewnica. Czy przez to że leci zimne powietrze ze środkowego nawiewu to może być zimniejsze powietrze także w pozostałych?

jak zaślepic i co zrobić żeby było tylko ciepłe powietrze?

pozdrawiam
  
 
Ze środkowego, o ile nie masz klimy zawsze będzie leciało zimne powietrze. Druga sprawa, letnie powietrze z pozostałych nawiewów - na 99% nie masz do końca otwartej przepustnicy od ciepłego powietrza. Wyjmij radio, włóż rękę, znajdź linkę od ciepłego powietrza i otwórz ją do końca. U mnie sprawa była podobna - pękł plastkowy zaczep mocowania linki do zespołu suwaków.
  
 
tą klapke od ciepłego powietrza to wymacałem od strony kierowcy i na jest na maxa otwarta, widziałem gdzieś porade jak w zaślepić dopływ zimnego powietrza ze środkowego nawiewu

ok.

pozdrawiam
  
 
Cytat:
Moze jak jest klima, to wtedy leci ciepłe ze środkowego nawiewu ? Poza tym nie bez celu w TIS-ie środkowe nawiewy nazywane są "fresh air", a zewnętrzne "hot air". Ja też mam '93 bez klimy i leci zimne...



szukam w tym TIS-ie i nic niewidze, nieumne sieobslugiwać tym, no ale....jest w tisie jakiś schemat ogrzewania/wentylacji w omedze?? Chciałbym wybadać te "fresh air"i zatkać. Jeździłem ostatnio VW polo i jestem zawiedziny ponownie ogrzewaniem w omie, może własnie zatkanie tego "fresh air" rozwiąze problem

pozdrawiam
  
 
zmiana zimnego środkowego nawiewu na ciepły w astrze-trzeba w omedze tak spróbować zrobić,jak tylko sie ociepli to biore sie do roboty
  
 
Popatrzyłem po dokumentacji i nie ta bajka z Astrą W Omie będzie kwestia zaślepienia jednego otworu i doprowadzenia powietrza z kanałów bocznych lub szybnych - wtedy będzie sterowanie zimne-ciepłe ze środkowych.

Pomyślcie o upałach jak to będzie dawac ze środkowych ciągle ciepłym.

ps. Omegafan -dzięki za poradę z uszczelką do drzwi czy okien - w nagrzewnicy połowę nawiewu uciekało bokiem i to zimnego
  
 
Cytat:
Popatrzyłem po dokumentacji i nie ta bajka z Astrą W Omie będzie kwestia zaślepienia jednego otworu i doprowadzenia powietrza z kanałów bocznych lub szybnych - wtedy będzie sterowanie zimne-ciepłe ze środkowych.


szkoda, bo miałem nadzieje że jak zaślepie ten środkowy nawiew zimnego powietrza to potem będzie większa siła nadmuchu ciepłego na szybe czy nogi

ok

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-01-25 11:13:03, omegafan pisze:
szkoda, bo miałem nadzieje że jak zaślepie ten środkowy nawiew zimnego powietrza to potem będzie większa siła nadmuchu ciepłego na szybe czy nogi


Będzie ale pod warunkiem że masz szczelny kanał prowadzący z dmuchawy do kratek środkowych.

EDIT: właśnie zaślepiłem całkiem środkowe nawiewy- do wiosny wytrzyma, a nawiew trochę lepszy i zimnem nie wionie.
Środkowe kratki wyjmujemy za pomocą wkrętaka lub czegoś podobnego (noża).
Wkładamy koniec w szczelinę na wysokości osi obrotu i delikatnie naciskamy wysuwając kratkę do przodu - powina miękko wyskoczyć z osi obrotu ze strony zewnętrznej - potem to już sama wyjdzie.

Kanał zapchałem tym co każdy druciarz na stanie w samochodzie mieć powinien (nie licząc kilograma gwoździ i śrubek, kłębka drutu itp.) - czyli dwoma kawałami gąbki materacowej. Na kanał lewy należy przeznaczyć deko więcej bo tam jest cięgno od kółeczka i trzeba dobrze wpasować gąbkę)
/EDIT


Mnie chodziło raczej o wprowadzenie do środkowych nawiewów ciepła.


UWAGA: Ma ktoś zdjęcie w realu zdemontowanego tego środkowego modułu nawiewu co wchodzi nagrzewnica. Jak sie do tego dobrać? Bo na razie to wygląda na to że trzeba cały kokpit rozwalać.
Na schemacie wygląda tak


Jak ma ktoś zdjęcia to poproszę solltys@bestiales.pl



[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2006-01-25 12:21:33 ]