Samozapłon 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
powiedzcie mi co może powodować samozapłon w moim bolidzie nawet po przejechaniu 100 metrów nieraz taki krótki odcinek wystarczy jek jest ciepły , zapłon ustawiony jest na 10 stopni próbowałem go przyspieszać opóźniać i nic , czy może być coś z głowicą z zaworami , jeszcze strasznie strzela mi w puszcze filtra powietrza i wogóle jest super
a bo bym zapomniał na wolnych obrotach nieraz słysze taki dzwięk jak przy spalaniu stukowym tylko chwile maks 2 sek
czy mogły sie powypalać zawory ??
  
 
mogły sie powypalać szczególnie jak jeździłeś przez długi czas na zbyt wyprzedzonym zapłonie
sam mówiłeś niedawno że prawie ugotowałeś silnik...


[ wiadomość edytowana przez: BadGuy dnia 2003-05-31 22:43:10 ]
 
 
a masz ustawione zawory?? bo to by wskazywało na te strzały (i dźwiek na wolnych w sumie też)
  
 
Jeśli strzela w gaźnik to nie jest wcale super. W tłumiczek to może ale nie w gaźnik. U mnie też zdarza sie, że stuki takie dochodzą z okolic zaworowych ale też przez chwilkę. Wprawdzie wszystkie możliwe kombinacje nie przyniosły skutku ale sie nie poddaję. Możliwe, że zawory dogorywają w swym żywocie . A to niby spalanie stukowe to raczej nie jest to co myslisz. Powód? Spalanie stukowe wystepuję raczej przy obciążeniu silnika a obroty biegu jałowego obciążeniem nie są. Faktem jest, że sam jeszcze nie wiem co to!!
  
 
niestety co jak co ale prawdą jest że zbyt wczesny zapłon może wypalić gniazda jak i same zawory,a także powodować spalanie stukowe
 
 
Kiedyś jeździłem maluszkiem sprawdź świece bo jeżeli dostaje samozapłonu jak jest gorący nawet po krótkiej jeździe to mi wygląda na świeczki

[ wiadomość edytowana przez: old_man dnia 2003-06-01 16:20:57 ]
  
 
Spalanie stukowe(dla scislosci stukowe wystepuje w dieslu a w benzyniakach detonacyjne) a samozaplon to dwie rozne rzeczy. powodem wystepowania samozaplonu moze byc zbyt oboga mieszanka (masz gaznik z elektromagnetyczna dysza wolnych obrotow?) . Moze masz duzo nagaru, ktory po pierwsze ogranicza oddawanie ciepla z glowicy (sam sie rozgrzewa i od niego zapala sie paliwo) a po drugie zwieksza stopien sprezania? jezeli cos bym regulowal to przede wszytkim gaznik, a jak nie pomoze, zdjalbym glowice i zobaczyl w jakim jest stanie.

  
 
Cytat:
masz gaznik z elektromagnetyczna dysza wolnych obrotow?)


A jakie to ma znaczenie? słyszałem ze te elektrozawory mają jakieś wady i ze wogóle coś jest z nimi nie tak? jak to jest?
  
 
Cytat:
2003-06-01 21:49:20, Abdull pisze:
A jakie to ma znaczenie? słyszałem ze te elektrozawory mają jakieś wady i ze wogóle coś jest z nimi nie tak? jak to jest?


ja mam gaźnik z elektrozaworem i nie wydaje mi się, żeby to mogło miec jakieś wady (no chyba że długość tego "bolca" przymykającego przepływ), po prostu jak płynie prąd, to się bolec zbliża w kierunku kabla z prądem (nie wiedziałem jak ładnie ująć ) i tyle. nie wydaje mi sie nawet, żeby to mogło się uchylać bardziej lub mniej w praktyce, bo pewnie wymaga bardzo niedużego prądu
  
 
Co do elektrozaworu to został stworzony właśnie po to aby wyeliminować samozapłon. Po wyłączeniu kluczykiem dopływu prądu elektrozawór odcina dopływ paliwa do wolnych obrotów. I przekonałem sie o tym jak mi kilka razy się kabelek ułamał że nie da sie bez niego jeździć...W każdym razie samozapłon też kiedyś miałem więc wcale ten elektrozawór nie pomaga...Jedyny z nim problem jest taki że czasami ten kabelek potrafi się urwać. Podobno jest w jego obwód włączony osobny bezpiecznik ale ja żadnego bezpiecznika nie znalazłem. No i daje on oszczędności w zużyciu paliwa ok 0,5litra na 1000km...(tak mi gościu w sklepe mówił)
  
 
0.5 na 1000
to faktycznie strasznie dużo
 
 
czyli postawie na gaźnik ponieważ dziś zauważyłem że po wkręceniu dyszy powietrza na max auto pracuje a niepowinno , natomiast gdy wykręce 2,5 obrotu i więcej to gaśnie

gaźnik pójdzie hakiem trza zamówić od mazika
  
 
słuchaj jeśli jest taki objaw to u mnie przyczyną była nieszczelność gaźnika,więc najlepiej odkręć go i koniecznie wymień uszczelki,oraz zobacz czy nie masz pękniętej podstawki (ja właśnie tak miałem)tak więc przede wszystkim sprawdzić SZCZELNOŚĆ GAŹNIKA,ew. rozkręć go i przeczyść i popier.... tą gwarancje bo masz ją tylko i wyłącznie na ośke przepustnicy
wykręć także śrubkę regulacji mieszanki i sprawdź oring na niej,być może sie już służył
 
 
nic to nie daje gaźnik jest cały usyfpiony benzyną wogóle jest jakiś padaczkowy nie wytrzymał u mnie długo szlag go trafił czasami jest tak ze jak na ssaniu odpale to na ssaniu jest 1000 obrotów
  
 
no dokładnie to jest właśnie qwa urok regenerowanych gaźników,ale nowy kosztuje niestety 2 bańki !!!!!!!!!
 
 
Cytat:
po wkręceniu dyszy powietrza na max auto pracuje a niepowinno


Cytat:
wykręć także śrubkę regulacji mieszanki i sprawdź oring na niej,być może sie już służył


tez bym proponowal sprawdzic ta srubke