| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2007-03-06 01:38:14 Witam . Szukałem w wyszukiwarce ale nie było odpowiedzi na moje pytanko.
Chodzi mmi o luz na kole prawym . Jak poruszam na boki to czuć luz a jak góra dół to nie. Końcówka drązka też ok. Czyli co maglownica? Z lewej strony jest ok. Zadnego luzu. Możliwe jest żeby maglownica miała luz z jednej strony? Oleju (w zbiorniczku wspomagania)mi nie ubywa a w każdym razie nie zauważyłem. Czy to może byc cos innego czy maglownica do wymiany? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-03-06 05:30:22 Luz może być na przegubie drążka kierowniczego, a nie na końcówce. |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2007-03-06 05:39:31 jakby tak było to swietnie
Zasiałes prezesie ziarno nadziei bo ostatnio mo essi mnie zniechecił. |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-03-06 05:47:38 Nie wiem czy to taka nadzieja, bo wymiana drążka kierowniczego, to kupa roboty z przewagą kupy Testowane na zwierzątkach ![]() |
natan303 Escort Kombi Diesel Żurawnica-25km od Zamościa | 2007-03-06 21:52:49 Mam pytanko z podobnej beczki, bo w wyszukiwarce nie mogłem znalesć; czy maglownice w aucie ze wspomaganiem można "skręcić" tzn.docisnąć listwę do zebatki? |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-03-06 22:08:46 Witam!
Największy luz na listwie zębnika występuje przy kołach ustawionych do jazdy na wprost. Jeśli luz występuje tylko z jednej strony to faktycznie może to być luz na drążku, pytanie tylko dlaczego przód - tył a nie góra - dół? Wydaje mi się że gdyby to miał być drążek to luz byłby dookoła. Może być też tak że odczuwalny luz przód - tył jest większy niż góra - dół bo nakładają się razem luzy maglownicy i drążka. Żeby się o tym przekonać musisz arti zrobić test przy kołach ustawionych do jazdy na wprost, a następnie przy minimalnie wysuniętej listwie zębnika. Jeśli luz po obu stronach będzie się znacznie zmniejszał świadczy to (niestety) o luzach w maglownicy. Do natana303: Mam maglownicę ze wspomaganiem wywaloną na warsztacie i przyznam się szczerze, że przyglądałem się temu zagadnieniu. Istotnie jest tam takie "cóś" co wygląda jak niby-nakrętka. Potrzeba chyba jakiegoś specjalnego klucza żeby ją przekręcić (wygląda to jak by musiała to być jakaś rurka z nacięciami). Może wtedy by się dało zminimalizować luz. Tyle tylko że tak jak pisałem powyżej, największy luz występuje na zębniku w pozycji do jazdy na wprost i dociskając zębnik w tej pozycji tak żeby nie było luzu, mogło by się okazać że nie będzie możliwe przekręcenie kierownicą (będzie poprostu za ciasno). Być może jest to kwestia wielkości luzu i stopnia jego minimalizowania. Ale tego to już niestety nie wiem, niech wypowiedzą się inni. P.S. W weekend będe miał chwilkę to looknę na maglownicę co i jak wygląda to może wrzuce jakie fotki. Książka WKŁ bardzo ogólnikowo na ten temat pisze. Pozdrawiam. |