Pytanie o maglownicę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam . Szukałem w wyszukiwarce ale nie było odpowiedzi na moje pytanko.
Chodzi mmi o luz na kole prawym . Jak poruszam na boki to czuć luz a jak góra dół to nie. Końcówka drązka też ok. Czyli co maglownica?
Z lewej strony jest ok. Zadnego luzu. Możliwe jest żeby maglownica miała luz z jednej strony? Oleju (w zbiorniczku wspomagania)mi nie ubywa a w każdym razie nie zauważyłem.
Czy to może byc cos innego czy maglownica do wymiany?
  
 
Luz może być na przegubie drążka kierowniczego, a nie na końcówce.
  
 
jakby tak było to swietnie
Zasiałes prezesie ziarno nadziei bo ostatnio mo essi mnie zniechecił.
  
 
Nie wiem czy to taka nadzieja, bo wymiana drążka kierowniczego, to kupa roboty z przewagą kupy Testowane na zwierzątkach
  
 
Cytat:
2007-03-06 05:47:38, WilK pisze:
Nie wiem czy to taka nadzieja, bo wymiana drążka kierowniczego, to kupa roboty z przewagą kupy Testowane na zwierzątkach



nie no bez przesady ... aż tak dużo roboty to nie ma ... zależy która strona jeszcze, ale spokojnie w jedną godzinkę da się wyrobić , oczywiście potem na zbieżność jechać
  
 
Mam pytanko z podobnej beczki, bo w wyszukiwarce nie mogłem znalesć; czy maglownice w aucie ze wspomaganiem można "skręcić" tzn.docisnąć listwę do zebatki?
  
 
Witam!
Największy luz na listwie zębnika występuje przy kołach ustawionych do jazdy na wprost. Jeśli luz występuje tylko z jednej strony to faktycznie może to być luz na drążku, pytanie tylko dlaczego przód - tył a nie góra - dół? Wydaje mi się że gdyby to miał być drążek to luz byłby dookoła. Może być też tak że odczuwalny luz przód - tył jest większy niż góra - dół bo nakładają się razem luzy maglownicy i drążka. Żeby się o tym przekonać musisz arti zrobić test przy kołach ustawionych do jazdy na wprost, a następnie przy minimalnie wysuniętej listwie zębnika. Jeśli luz po obu stronach będzie się znacznie zmniejszał świadczy to (niestety) o luzach w maglownicy.

Do natana303: Mam maglownicę ze wspomaganiem wywaloną na warsztacie i przyznam się szczerze, że przyglądałem się temu zagadnieniu. Istotnie jest tam takie "cóś" co wygląda jak niby-nakrętka. Potrzeba chyba jakiegoś specjalnego klucza żeby ją przekręcić (wygląda to jak by musiała to być jakaś rurka z nacięciami). Może wtedy by się dało zminimalizować luz. Tyle tylko że tak jak pisałem powyżej, największy luz występuje na zębniku w pozycji do jazdy na wprost i dociskając zębnik w tej pozycji tak żeby nie było luzu, mogło by się okazać że nie będzie możliwe przekręcenie kierownicą (będzie poprostu za ciasno). Być może jest to kwestia wielkości luzu i stopnia jego minimalizowania. Ale tego to już niestety nie wiem, niech wypowiedzą się inni.

P.S.
W weekend będe miał chwilkę to looknę na maglownicę co i jak wygląda to może wrzuce jakie fotki. Książka WKŁ bardzo ogólnikowo na ten temat pisze.

Pozdrawiam.