MotoNews.pl
5 Jazda w klasie pojemnosciowejna KJS/Sprintach z rozwiertami (175239/0) - NT
  

Jazda w klasie pojemnosciowejna KJS/Sprintach z rozwiertami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem ciekaw Waszych opinii nt. jeżdzenia na rozwiertach, dla przykładu w klasie 1. Jeśli klasa jest poj. do 652 to czy powinno się jechać w klasie 1 czy w 2 do 903 ccm? Nie chce nikogo tu pojechać, nikogo nie oskarżam itp. Jest pare osób, które wiem ze jeżdżą z rozwiertami i mi to szczerze rybka, bo jak będę im w stanie usiedzieć na dupie to będe miał większą satysfakcje. I na koniec dodam, że jakiś czas temu sam chciałem robić rozwiert, ale kumpel mnie uświadomił, że klasa 1 jest do 652 no i dlatego też nie zrobiłem. Pare osób z forum podziela moje zdanie, ale jak będą chcieli to sami napiszą. Teraz co niektórzy mogą mnie pojechać.

lofenpis
 
 
No nie jest tajemnicą że niektórzy śmigają z rozwiertami. Mnie podobnie jak comarowi to nie przeszkadza bo na poziomie rajdów amatorskich głównie chodzi do dobry FUN, a nie o jakieś wzajemne oskarżanie się, niedomówienia i chorą walkę. No ale z drugiej strony jazda z rozwiertem to bądź co bądź oszustwo...
  
 
to nie jest PZMot i nikomu nie udowodnisz ze ma tam inna pojemnosc niz seryjna. 3 szlif to tez jest rozwiert i ma ponad 652 cm. takze walka raczzej z wiatrakami i poznawanie opinii innych na nic tu sie zda mysle
  
 
3er , Rybeczko Ty moja, ja z żadnymi wiatrakami nie walczę, tylko chce poznać opinie innych co o tym sadza
 
 
no ale po co? te opinie nikomu sie na nic nie przydadza, bo kto jezdzi na rozwiertach dalej bedzie jezdzil chocby 100 osob powiedzialo ze to jest be....
  
 
klasa 1 to klasa maluchów z silnikiem fabrycznym czyli niewazne czy masz 600 650 czy 662 czy rozwiert , ważne że na bloku malucha to nie rajd tylko zwykły kręcioł nikt tu nic niebedzie sprawdzać nic nie podlega homologacji, pozatym i tak kto ma lepszy sprzęt (więcej kasy) wygrywa, więc nawet jakby każdy czuł potrzebe jeżdzenia na seryjnych tłokach / wale to zawsze gdzieś coś innego pochyta
  
 
Gdybym miał pewność że ktoś oszukuje z pojemnością (nie mam tu na myśli 3 szlifu) i uznałbym że objechał mnie dzieki silniejszemu autu to nie miałbym oporów żeby złożyć protest, jakby nie patrzeć jest to oszustwo wobec współzawodników. Na pewno silnik 800 to już poważna różnica w osiągach, rzutująca bezpośrednio na wynik. Pytanie tylko jak to sprawdzić w warunkach KJS? Przy 800 wystarczy zajrzeć pod osłonę termostatu (o ile występuje) i już widać cylindry od Garbusa, ale 700 na rozwierconych cylindrach z Malucha jest niewidoczna od zewnątrz.

A propos pojemności regulaminowej, to od kiedy klasa markowa Maluchów istnieje jest błąd w regulaminie ramowym, mianowicie określa się pojemność jako 600 i 652. Trzeba się na coś zdecydować, więc albo zaokrąglamy (600 i 650) albo piszemy dokladnie (594 i 652), a najlepszym rozwiązaniem byłoby napisanie "do 662".

IMHO wyłączona klasa markowa dla Maluchów nie jest w KJSach niezbędna, nieznacznie wzmocniony Maluch spokojnie pozwala na konkurowanie z N-kowym CC/SC 899/903.

Nie oprotestowuje odstępstw od regulaminu nie mających wpływu na wynik, takich jak np. przewożenie pasażera na dojazdówce, brak pasów/kasków/zamkniętych szyb albo zapalonych świateł (brzmi to niewiarygodnie, ale zdarzają się prostesty z takimi argumentami jak powyżej).

Wszystko rozważam jak na razie tylko teoretycznie, bo nigdy jeszcze nie miałem podstaw do złożenia protestu, ludzie mnie klepią bo zwyczajnie lepiej jeżdzą i/lub mają lepiej przygotowane auta.
  
 
"Nie pomoże koni kupa ,jak kierowca bedzie dupa" to moje zdanie na temat rozwiertu
ale w klasie 652 jeden ma 35 drugi 45km to tez jest jakby nieuczciwe...
  
 
Klasa 1 to taka klasa OPEN... robisz co chcesz, wsadzasz co chcesz. Jakby to jakoś badali na kjsach to równie dobrze można by zakazać używania innych gaźników, instalacji jakiś chłodnic oleju itp.
  
 
mnie jakoś zawsze bardziej denerwowało to że ktoś ma inny gaźnik bo to widać i podobno coś daje więc to dopiero jest bezczelność i oszustwo, a reszty niewidać więc nawet do głowy mi nie przychodziło że ktoś coś moż mieć zamieszane, a klasa open to mało powiedziane to jest jedyna w swoim rodzaju klasa, najsłabsza, a dwukrotna rozpiętość osiągów...
  
 
czyli jak kupie sobie rozwierta na 900 z glowica ktora ma 4 zawory na cylinder to nikt nie bedzie do mnie mial pretensji rozumiem ?
 
 
Do Ciebie będziemy mieć, ale do innych nie



(joke taki )
  
 
Cytat:
2007-02-14 13:59:55, comar pisze:
czyli jak kupie sobie rozwierta na 900 z glowica ktora ma 4 zawory na cylinder to nikt nie bedzie do mnie mial pretensji rozumiem ?



jasne że nie, co innego jakbyś se kupił na 1100, i potem kogoś tym objechał
  
 
wpadaj na srs'a bede mial maluchowski gaznik zalozony
 
 
Cytat:
2007-02-14 14:05:20, comar pisze:
wpadaj na srs'a bede mial maluchowski gaznik zalozony


dobra wpadne na oglądare to zobacze
  
 
czemu nie startujesz?
 
 
A u Was dalej jest Klasa 1 do 652ccm?

Przeciez wg ramowego PZMot, klasa 1 juz jest do 900ccm, z mozliwoscia stworzenia markowej 126p (bez mowy o pojemnosci).

Oczywiscie klub moze to zmienic jesli impreza nie jest czescia mistrzostw okregu... ale u nas generalnie klub zrobil po prostu 1 do 900cmm i juz

Lap
  
 
niewiem jak wygląda sprawa na drugim końcu polski ale u nas na śląsku jak zaczynałem zabawe też jakoś tak chyba niebylo klasy fiata126p , pozatym duzo teraz sprintów, prób szybkich, a konkurencja i frekwencja coraz większa
p.s. srs jest w planach to taka zmyłka była
  
 
to git, najbardziej mi sie to podoba, ze czolowka z okolicy zwykle na srsa przyjezdza, moglo by jeszcze jakies bielsko itp przyjechac

co do poj:

Podział na klasy będzie obowiązywał zgodnie z Regulaminem Ramowym
w Konkursowych Jazdach Samochodowych
klasa 1 samochody FIAT 126 o pojemności 600 cm3 i 652 cm3
klasa 2 do 903 cm3
klasa 3 powyżej 903 cm3 do 1300 cm3
klasa 4 powyżej 1300 cm3 do 1600 cm3
klasa 5 powyżej 1600 cm3 do 2000 cm3
klasa 6 powyżej 2000 cm3
GOŚĆ zawodnicy z licencjami PZM

wycineczk z regulaminu azt


wycinek z info KJS Brzeszcze :

Ponieważ nastąpiła zmiana klas (patrz Regulamin Ramowy KJS 2007, strona int. PZM)informujemy, że organizator utworzy dodatkową klasę dla samochodów Fiat 126p z silnikiem o poj. do 652 ccm pod warunkiem, że zgłosi się co najminiej 5 takich samochodów.

ogolnie to na ten temat mnie wzielo z forum hogi, bo tez cos tam napisalem i odrazu pare osob mnie pojechalo.

przytocze wypowiedz Pajchra :
"Co do pojemnosci w klasie 1 (malaczach) to uważam ,że pomysł wrzucenia rozwierconych 700 do 2 klasy jest smieszny(liczy sie blok i dwa cylindry)i to powinno zaliczac sie do klasy markowej fiat 126.Wiekszosc z was wie jakim malaczem jeżdze i jezeli by brac zakres przerubek(samej glowicy) to chyba musial bym jechac 5 klasie!A nie raz zostalem daleko z tylu za maluszkami na zwyklym gazniku i glowicy ,ale nawet przez mysl mi nie przeszlo pytac(posądzać) JUNIORA,SZEWCZYKA,FILIPA.... czy czasem ktos z nich nie jedzie 700!!!
Szkoda tylko że ta sprawa wyszla dopiero teraz a nie od razu jak pojawily sie wątpliwosci Moim zdaniem jezeli jeżeli nie bedziemy traktowc startów w tego typu zawodach jako zabawe i możliwosc nauki (bo nagrody w tychach-bez urazy-ale są BARDZO SYMBOLICZNE) to bedzie coraz gożej
Pozdrawiam wszystkich!( do zobaczenia 18.02.07 w Tychach)"

no i to co mu odpisalem tam :

"Moze i zle to ujalem piszac z tym zglaszaniem sie. Ogolnie mi to rybka wszystko bo to przeciez amatorka i zabawa, Ty przynajmniej grasz w otwarte karty, ale co niektorzy mowia ze maja prawie serie silnik, ale to chyba z wygladu tylko. Mysle ze rozwiazaniem sprawy by bylo w regulaminach pisac poprostu klasa 1 Polski Fiat 126p z orginalnym blokiem, bo jakby nie patrzec to jakby jakis cudotworca magik zrobil 2 litry z bloku 126p i sie zglaszal jako 652 w klasie 1 to by juz robilo znaczna roznice. (Przyklad moze troche wyolbrzymiony ) Pozdrawiam i do zobaczenia na Tychach w niedziele"




[ wiadomość edytowana przez: comar dnia 2007-02-14 20:59:30 ]
 
 
W tym roku jest jasny podział na klasy

pierwsza to WSZYSTKO do 903ccm a potem jak podał przedmówca.
klasa maluchów teoretycznie nie wystepuje w świetle przepisów kajtkowych. Poszczególny organizator może daną klase stworzyć na konkrete zawody ale to jest wew. podział.

Zaciągniete info od prezeski automobilkubu dolnyśląsk.

dziekuje za uwage