Kiedy spalanie jest mniejsze?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Do tej pory, kiedy zjeżdżałem z dużej i długiej górki, wrzucałem luz i tak się toczyłem, myśląc, że trochę zaoszczędzę na paliwie. Myślałem -obroty silnika mniejsze, mniej paliwa silnik potrzebuje...
Ale ostatnio wyczytałem gdzieś, że w samochodach z wtryskiem nie należy tak robić, gdyż oszczędniej jest zjeżdżać na biegu (z hamowaniem silnikiem), ponieważ wtedy silnik wogóle nie potrzebuje paliwa i nic nie spala. A na luzie spala. To prawda?
  
 
tak prawda
czujnik prędkości jazdy sprawia takie cudo że jak lecisz z górki bez gazu to nie podaje paliwa na wtryski
  
 
Cytat:
2007-02-17 14:59:13, cinus pisze:
tak prawda czujnik prędkości jazdy sprawia takie cudo że jak lecisz z górki bez gazu to nie podaje paliwa na wtryski


to raczej nie czujnik prędkości tylko poprostu funkcja CUTT OFF działa,
czyli przy puszczeniu nogi z gazu silnik bierze napęd z kół-- oczywiście na biegu
  
 
WKiŁ opisuje hamowanie silnikiem:
"Gdy czujnik położenia przepustnicy przekaże sygnał, że znajduje się w położeniu prędkości obrotowej biegu jałowego, a jednocześnie czujnik prędkości obrotowej poinformuje, że prędkość silnika wynosi ponad 2000 obr/min, następuje wstrzymanie wtryskiwania paliwa. Temperatura silnika wpływa również na intensywność hamowania silnikiem przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. Po zmniejszeniu prędkości obrotowej do 1500 obr/min wtryskiwanie paliwa zostaje wznowione."
  
 
Dokladnie tak, kiedy jedzie sie z gorki na biegu silnik nie spala benzyny, jednak powiem cos od siebie, jadac na luzie kiedy nie masz benzyny dojedziesz dalej niz jadac bez benzyny na biegu... bo na biegu zwyczajnie samochod zwalnia, na luzie jedzie szybciej
Sprawdzone
Kiedy konczy sie paliwo wrzucaj na luz, bo inaczej mozesz nie dojechac na stacje bo samochod sie tam nie dotoczy...

Czyli tak reasumujac jeszcze raz:
Jadac z gorki na biegu nie spalasz benzyny, ale jadac z gorki na luzie dojedziesz dalej



[ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2007-02-17 18:13:12 ]
  
 
Doladnie. Jesli nie chce sie hamowac silnikiem, tylko jechac to zdecydowanie lepszy jest luz. Chociaz chyba jeszcze lepiej po prostu jechac sobie normalnie i niczym sie nie przejmowac. Jesli sie jedzie z gory silnik potrzebuje mniej paliwa, nie wiadomo czy nie mniej niz na luzie? Co o tym sadzicie?
  
 
Cytat:
2007-02-17 23:52:35, darmcdoman pisze:
Doladnie. Jesli nie chce sie hamowac silnikiem, tylko jechac to zdecydowanie lepszy jest luz. Chociaz chyba jeszcze lepiej po prostu jechac sobie normalnie i niczym sie nie przejmowac. Jesli sie jedzie z gory silnik potrzebuje mniej paliwa, nie wiadomo czy nie mniej niz na luzie? Co o tym sadzicie?



i jakie ma przyspieszenie a póżniej ludzie pisza ile wyciąga ich bryka

a jesli chodzi o temat watku to znajomy mi pokazał na komputerze w vectrze rzeczywiście przy chamowaniu silnikiem 0,0 l/100km