Ogrzewanie nie działa poprawnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam taki mały problem. Od miesiaca jestem posiadaczem espero nie ukrywam ze ciagle musze dokladac do niego. Teraz mam problem z ogrzewaniem leci cieple powietrze gdy pokretla ustawione sa na max. Gdzie moge szukac przyczyny? 2 tygodnie temu monotwalem radio i wymienialem zarowki do podswietlania pokretel regulacji.Czy gosc ktory mi to monotweal i wymienial mogł coś tam rozłaczyć. Prosze o porade.
  
 
Sprawdź poziom płynu chłodniczego.
  
 
A w ostateczności ...pod samochód, odłącz węże zasilające nagrzewnicę i podłącz ją do węża ogrodowego... ciśnienie zrobi swoje
  
 
Cytat:
2008-10-24 09:18:17, slawekk pisze:
Sprawdź poziom płynu chłodniczego.



bardzo dobra rada, przyczyna prozaiczna ale tez bym obstawial plyn chlodniczy,
  
 
Dzieki wam za informacje Caly czas mysle ze trafilem na mine a nie na samochod espero ale coz jakos trzeba sobie radzic. W zbiorniczku plynu jest na okolo 3-4cm czy taka ilosc moze byc tego przyczyna?
pozdrawiam
  
 
Miałem to samo. Wogóle mi nie grzało. Na 4,5 litra płynu jaki powinien być mi zostało zaledwie 0,5
Płynu powinno być minimum do zgrzewu zbiorniczka t.j. do połowy.
  
 
OK DZIEKI!Dziś po pracy kupie płyn i sprawdze a w poniedzialek najwyzej jeszcze raz podziekuje Wam albo poprosze o kolejna porade. A tak nawiasem mowiac faceta ktory mi sprzedal to espero z checia bym powiesil na j...
  
 
spradz czy linka od pokretla ci nie uleciala.. moze akurat pozdro
 
 
Jeśli płyn jest w zbiorniczku to ogrzewanie powinno normalnie działać.
skoro nie działa, a płyn jest to warto sprawdzić:
- termostat (wskaźnik w kabinie wiele powie, jeśli wskazówka po przejechaniu kilku km nie podnosi się to termostat padł)
- zamulona nagrzewnica - po rozgrzaniu silnika wejdź pod auto i dotknij przy pracującym silniku węży prowadzących do nagrzewnicy. Oba powinny być gorące, jeśli choć jeden z nich jest zimny lub lekko ciepły - nagrzewnica do wymiany ewentualnie można spróbować ją wypłukać
- padło sterowanie - kręcąc pokjrętłem ogrzewania powinieneś słyszeć przy pracującej na max dmuchawie wyraźną zmianę tonu hałasu. Ponadto przy zgaszonym silniku przekręcenie pokrętła w lewo lub prawo do oporu powinno powodować głuche puknięcie klapy nagrzewnicy. Jeśli jest inaczej, to prawdopodobnie spadła linka sterująca.
  
 
Cytat:
2008-10-24 14:57:48, Robert_S pisze:
- padło sterowanie - kręcąc pokjrętłem ogrzewania powinieneś słyszeć przy pracującej na max dmuchawie wyraźną zmianę tonu hałasu. Ponadto przy zgaszonym silniku przekręcenie pokrętła w lewo lub prawo do oporu powinno powodować głuche puknięcie klapy nagrzewnicy. Jeśli jest inaczej, to prawdopodobnie spadła linka sterująca.


obstawiał bym tą pozycję ostatnia o której Robert_S wspomina.

Sam kolega CROW1972 , wspominał ze wymieniane miał zaróweczki podświetlenia a jak pamietam, bez zdejmowania linki sterującej ogrzewaniem inaczej nie widzę mozliwosci bawienia się w podmiankę spalonych zarówek.
odkręcona albo wisząca luźno linka
  
 
Cytat:
2008-10-26 19:07:11, franko25 pisze:
obstawiał bym tą pozycję ostatnia o której Robert_S wspomina. Sam kolega CROW1972 , wspominał ze wymieniane miał zaróweczki podświetlenia a jak pamietam, bez zdejmowania linki sterującej ogrzewaniem inaczej nie widzę mozliwosci bawienia się w podmiankę spalonych zarówek. odkręcona albo wisząca luźno linka



lup tesz ...wyciongnione nieopacznie przy grzebaniu ,
sterujące klapkami wentylacjo/ogrzewania przewody (rurki) podciśnienia..
  
 
Cytat:
lup tesz ...wyciongnione nieopacznie przy grzebaniu ,
sterujące klapkami wentylacjo/ogrzewania przewody (rurki) podciśnienia..




te gumowe rurki to chyba tylko jednak maja znaczenie do tego gdzie ma leciec powietrze, jakby je ściągnął to by tylko nie mial sterowania gdzie ma leciec powietrze, no ale gdzieś by leciało to ciepłe nawet bez tych rurek
  
 
Jeżeli leci ciepłe powietrze gdy pokrętła ustawione są na max, to raczej poziom płynu chłodnicy nie ma znaczenia. Gdyby termostat nie działał to w ogóle nie byłoby ciepłego nawiewu. Myślę że linka od ustawiania temperatury mogła popuścić, albo się zerwać. A przy rozgrzanym silniku leci ciepłe, czy gorące powietrze?? Bo jak było rozkręcane to mogła także linka wypaść z prowadnicy w związku z czym nie naciąga jej na max, przez co przy max skręceniu jest dopiero ciepły nawiew.