MotoNews.pl
  

Cena rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Np. to: Rozrząd

jakaś taka taniość mi się wydaje, faktycznie takie są ceny?
  
 
500-600 w ASO też SKF, ale uważaj , kupuj z numerem silnika bo byly róznice w indeksach na pasku.
MEGA 3 trenował temat.
  
 
Urg sprawdź przed zakupem czy napewno ten zestaw bedzie pasować do Twojej omegi.
Decyduje nr silnika.
Były różne napinacze i przez to różny jest pasek do jakiegoś tam nr silnika.
Trza poszukać albo pytaj Robertho bo jest świeżo po wymianie rozrządu i zna temat pasków i jego nr katalogowych

cena jak na allegro normalna ::


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2007-02-20 08:26:20 ]
  
 
klik ten wątek, link nieprzypadkowy - tak mi się przypomniało
  
 
hmm no tak, ale mam furmankę z '96 więc rozrząd powinien być 8300418 , a sam pisałeś że po 98 mają inne znakowanie, ale wymiary i liczba zębów identyczna - no chyba że chodzi o rolki
  
 
czyli szukaj kpl rozrządu (pasek, rolki, napinacz) do omegi od 94 do 98. Musi pasować

w '98 założyli inny napinacz i automatycznie jest inny pasek. (ilość zębów i długość taka sama jak w autach starszych, ale inne oznakowanie paska, które jest bardzo pomocne przy wymianie i regulacji)

[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2007-02-20 09:20:56 ]
  
 
Witam,
Chciałem upewnic sie...

Wyglada ze:
od '94 do sierpień '98 (do nr X3XE08300418 )
od wrzesień '98 (od nr X30XE08300419)

te informacje sa dla X30XE, a gdy mam X25XE08255....? te oznaczenia pasuja tez do X25XE?

Drugie pytanko, jak rozroznic przy kupnie jaki jest rozrzad, jest jakas informacja na pudełku nr. roczniki do ktorych pasuje?

pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: Robson75 dnia 2007-02-20 09:43:26 ]
  
 
Jeżeli chodzi o cenę, to jest jeszcze lepszy sprzedawca http://www.allegro.pl/item164627432_rozrzad_opel_2_5_3_0_v6_firowy_skf_od_ss.html
A jeżeli chodzi o stary i nowy typ rozrządu, to różnica jest w podstawce napinacza, którą można odzyskać ze starego rozrządu. Podstawka generalnie nie zużywa się, a w zakupie różnica jest około 200 zyla.
  
 
Cytat:
2007-02-20 21:54:26, pablo730 pisze:
Jeżeli chodzi o cenę, to jest jeszcze lepszy sprzedawca http://www.allegro.pl/item164627432_rozrzad_opel_2_5_3_0_v6_firowy_skf_od_ss.html A jeżeli chodzi o stary i nowy typ rozrządu, to różnica jest w podstawce napinacza, którą można odzyskać ze starego rozrządu. Podstawka generalnie nie zużywa się, a w zakupie różnica jest około 200 zyla.


zgadza sie ,
w omie c podstawa rolki jest zmienna , tak jak mówi pablo
powoli sie wkręcam i dowiaduje bo czeka mnie to i owo
  
 
Cytat:
2007-02-20 09:13:55, urg pisze:
hmm no tak, ale mam furmankę z '96 więc rozrząd powinien być 8300418 , a sam pisałeś że po 98 mają inne znakowanie, ale wymiary i liczba zębów identyczna - no chyba że chodzi o rolki



Pasek jest praktycznie identyczny 225 zębów ; 1800mm ; 30mm szer. ; rozstaw rowków 8 mm - różnią się jedynie znakami nadrukowanymi na pasku które są bardzo przydatne do ustawienia rozrządu. Zmiana ta jest spowodowana właśnie zmianą rolek napinających .

Tak więc Ty powinieneś mieć pasek 90 530 599 (56 36 354) lub zestaw: napinacz + pasek 91 205 01 (6 36 72

Robson ! ta sama granica numeryczna jest dla silnika X30XE jak i X25XE - na bank jeśli chodzi o rozrząd.
Jak rozpoznać?? jeśli np. jest to pasek "contitech" to do numeru silnika 08300... jest CT884 a powyżej CT990
a czy na pudełku jest to dokładnie opisane to już nie pamiętam.
Najlepiej na stronce producenta sprawdzić albo np. intercarsu
  
 
Cytat:
Robson ! ta sama granica numeryczna jest dla silnika X30XE jak i X25XE



Jeśli mnie pamięć nie myli to nie masz racji.
W EPC jest różnica. Z tego co piszesz mozna wnioskować ze zrobili tą samą ilość x30xe i x25xe.

[ wiadomość edytowana przez: Scooby dnia 2007-02-21 08:22:44 ]
  
 
Cytat:
2007-02-21 08:22:27, Scooby pisze:
Jeśli mnie pamięć nie myli to nie masz racji. W EPC jest różnica. Z tego co piszesz mozna wnioskować ze zrobili tą samą ilość x30xe i x25xe. [ wiadomość edytowana przez: Scooby dnia 2007-02-21 08:22:44 ]



sprawdź, bo ja też twierdze że Robertho ma rację.
  
 
Z wieczora obadam.
  
 
Cytat:
2007-02-21 08:22:27, Scooby pisze:
Jeśli mnie pamięć nie myli to nie masz racji. W EPC jest różnica. Z tego co piszesz mozna wnioskować ze zrobili tą samą ilość x30xe i x25xe.



Najpierw sprawdź sobie , a potem pisz czy mam czy nie mam racji
Czy myślisz , że ja te wszystkie dane pisałem z pamięci??
Pisałem je na podstawie m.in. EPC.

No i wcale nie musi być ta sama ilość - bo np. x30xe mogli zrobić do numeru 082... a x25xe np. do 080.... a od numerów silnika 0 83... wprowadzają zmiany , czyli może tak być że dane silniki 081.. 082.. w x25xe wogóle nie zostały wyprodukowane - oczywiście jest to czysto teoretyczne gdybanie ukazujące , że teoria o tej samej ilości wyprodukowanych silników nie musi być prawdziwa

Pozdrawiam
  
 
Powiem co usłyszałem w ASO i potwierdziłem rok temu w swjej klusce.
U mnie jest nr. silnika 0813... i miły pan w ASO na podstawie EPC ( widziałem) mówił mi aż o trzech typach kompletnych rozrzadów.
W okolicy mojego numeru była zmiana.

Co do samych pasków i numerów w IC byłbym bardzo ostrozny.
Mój klinowy wogóle nie pasował do katalogu IC , a w EPC było OK.

Proponuję przerwać dysputę do jutra, bo głowy nie połoze kto ma rację. Zagladnę wieczorem w EPC i... najwyzej ogłoszę swoją sromotną porażkę
  
 
Cytat:
2007-02-21 12:26:46, Scooby pisze:
miły pan w ASO na podstawie EPC ( widziałem) mówił mi aż o trzech typach kompletnych rozrzadów.



Oczywiście ale dwa pierwsze typy to to samo . W pewnym momencie część która się dotąd nazywała "a" nazwali" b " i dlatego trzy typy. W jednym i drugim przypadku epc zaleca stosować pasek o identycznym numerze- czyli jest taki sam.
Reasumując są teoretycznie trzy rodzaje a praktycznie dwa
  
 
OGŁASZAM WSZEM I WOBEC, ŻE NIE MIAŁEM RACJI!!!!!!!!!!!

RACJĘ MIAŁ ROBERTHO

DO NUMERU SILNIKA 0830418 JEDEN ZESTAW, POWYŻEJ DRUGI

NUMERY X25XE I X30XE SIĘ POKRYWAJĄ

PRZEPRASZAM , ŻE NAMĄCIŁEM W GŁOWACH I WNERWIŁEM KILKA OSÓB

[ wiadomość edytowana przez: Scooby dnia 2007-02-22 08:28:58 ]