[Audi 80 1.9D b3] słabe ładowanie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Sąsiadka ostatnio kupiła takie Audi i jest wielki problem z łądowanie. Jeśli odpali chodzi normalnie ładowanie 14,1-14,2V jak tylko coś wącze jakikolwiek odbiornik(światła, stop nawiew itd) napięcie spada do 13V a przy włączonych prawie wszystkich odbiornikach nawet 11,8V. po dłuższej jeździe na wentylatorze i światłach (jak deszcz był to szyba-tył i wycieraczki) normalnie rozładowywało całkiem aku. Zmieniałem aku i alternator i nic. drugi 100% dobry aku też rozładowało. Siedział w nim Valeo i widać że regulator był mieniany na Hella ale widocznie nie pomogło. Teraz załatwiłem alternator Bosch'a i ten sam efekt może delikatnie (znikome) wieksze napięcie. To wszystko ustępuje jak tylko wszystko wyłącze. Nawet na samych postojowych spada do 13.6 i im więcej włączam tym mniej Voltów... Regulator? sprubować wymienić? Tylko że dziewne że dwa inne miały by tak samo się zepsuć. W dodatku z instalacji do alternatora zostaje jeden kabelek zielony który nie ma swego miejsca w alternatorze... w tym drugim Bosch'a też nie ma na niego miejsca. Brat ma B3 1.6D z 88 i ten zielony kabelek idzie do alternatora (jeden to B+ drugi D+ oba na śrubie i nakrętką skręcane a ten trzeci zielony jest na wsuwkę) może to tego wina? Na alternatorach tych jest takie jakby miejsce na tą wsówkę i jest obok napis W ale nic tam nie ma żeby włożyć tą wsówkę... Czy to W ma oznaczać masę? Poradźcie coś. pozdr

[ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-29 20:09:37 ]
  
 
ciezko powieedzieec moze nie ma ładowanania koleego alternator chodzi ale niee ładuje bo tylko to mi przychodzi na mysl i ten kaabeel mozee byc z tym zwiazany. domylam sie ze naciag paska jest dobry. Poszukaj mozee jest gdzies zwarcie i tez moze byc tego typu przyczyna jaak czegos sie dowiem wieecej to napisze
  
 
no i objaawy takie jkby ladowania nie bylo sprawwdz to
jak nie to właczaj odbiorniki i mierz pobor pradu przy najsikszym spadku bedziesz wiedział co to powoduje
jak nie to sprwdz instalacje w tych 80 i 100 były jaja z instaalacjamii moze byc zwarciee
zobacz do czego idzie ten zielony kabel i napisz
  
 
Naciąg jest odpowiedni. Po zdjęciu klemy + i zmierzeniu oporu z masą po paru sek. wykazuje nieskończoność ohm więc w ten sposób zwarcia nie ma chyba że na poszczególne odbiorniki... Tylko nie możliwe że wszystko (nawiew, wycieraczki, szyba tył, światła, kierunki-wszystko) ma zwarcie... Co nie włącze to coraz mniej Voltów jak nic nie włączone jest ok 14-14,2V. Ładowanie to on ma ale gdy nic nie jest włączone bo ponoć poniżej 13,7V dopiero jest niedoładowanie. A ten zielony kabelek po przekręceniu stacyjki daje masę... Gdy nie jest włączona nic nie daje... nie wykazuje przewodności miedzy + ani - dopiero po przekręceniu na zapłon daje -
  
 
musisz sprawdzac po kolei czy nie ma zwarcia na ktoryms odbiorniku i sprawdz czy na pewno jest ładowanie bo mi cos nie pasuje z tym ładowaniem jak nie to trzeba sprawdzac po kolei instalacje wszytsko
  
 
Jak silnik pracuje po zdjęciu klemy 14,4V są światła, nawiew po prostu wszystko jest. Tylko to samo- im więcej włączam to spada napięcie nawet do 11,8 czyli że ładowanie jest ale spada napięcie po włączeniu czegoklowiek.
  
 
ciezka sprawa jak poppytam kolegów to napisze co wiem nowego
  
 
Uszkodzony alternator . Brak mu wydajnosci prądowej .
prawdopodobnie walniete diody w mostku prostowniczym ale nie wszystkie
Jesli tak to cały mostek do wymiany.
  
 
Cytat:
2007-01-29 20:02:22, big_mazi pisze:
...Zmieniałem aku i alternator i nic. drugi 100% dobry aku też rozładowało. Siedział w nim Valeo i widać że regulator był mieniany na Hella ale widocznie nie pomogło. Teraz załatwiłem alternator Bosch'a i ten sam efekt może delikatnie (znikome) wieksze napięcie. To wszystko ustępuje jak tylko wszystko wyłącze...[ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-29 20:09:37 ]


Tak jak pisałem zmieniałem cały alternator na drugi (nawt innej firmy) i bez efektu...
  
 
Znalazłem u kumpla w pozostałościach po jego 80-tce alternator też Valeo. Jeszcze tego wstawie i sprawdzę jak nie pomoże to sie... zdenerwuje. Brat ma 80 B3 1,6D co bym nie włączył napięcie spadoło min do 13,8V (jak wszystko włączone) Panie uszek a wiesz może czy luz na maglownicy (bez wspom.) można jakoś zredukować (jakąś śrubą?) czy do wymiany? Dziękuje za pomoc i pozdr
  
 
luz na maglownicy? Hmm sprawdz drazki czy masz nie powybijanie jesli to nie to to czeka Cie regeneracja maglownicy jesli to duzy luz to radze to zrobic szybko i tak radze zrobic bo nie jest przyjemne jak jedno kolo jedzie w prawo drugie w lewo uwierz mi

Mozesz sprobowac rozebrac czy jest smar czy nie ma wiekszych luzow ale nie radze tak szczerze regeneracja to ok 300-400zl nie tak duzo biorac pod uwage rozkraczenie sie samochodu i wypadek czy holowanie
  
 
Cytat:
2007-02-05 09:12:37, uszek pisze:
...bo nie jest przyjemne jak jedno kolo jedzie w prawo drugie w lewo uwierz mi


Wierzę bo na koleinach to ciężko go utrzymać ale chyba poszukam używanej bez luzu. Dzięki
  
 
No nie wiem bedzie ciezko znalezc dobra uzywana
  
 
Uszek. Wracając do ładowania czy to może być wina przewodu ze stacyjki czy też tej kostki?
  
 
raczej nie mysle ze to wina alternatora na 95%
  
 
Panie uszek odkryłem przyczynę. To wina błędnie puszczonej przez poprzedniego właściciela i niełączącej masy na silnik. Skręciłem ją do bloku od str. wydechu był tam już jakiś otwór i jest super. Ładowanie 14,18V a przy włączonym całym osprzęcie 13,88V (jak awaryjne migoczą to zejdzie min. do 13,6V) Coś tak od początku przeczuwałem ale jakoś nie chciałem w to wierzyć i nie sprawdzałem. Dzięki za pomoc! pozdr.
  
 
gratulacje
73!