Predkosciomierz / obrotomierz martwe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Piekny, cieply dzien (troche sciema) ... przymierzam sie do szybkiego manewru parkowania na ostatnie wolne miejsce pod blokiem patrze, a tu ZONK ani predkosciomierz ani obrotomierz nie funguja!

Pytanie do Was co moze byc przyczyna tego ze oba padly tak na raz?

- chyba Obrotomierz dziala na bazie predkosciomierza tak mi sie wydaje z tego co wyczytalem.

Podpowiedzcie od czego zaczac ... jaka jest sciezka postepowania przy takiej usterce.

pozdrawiam,
dymek
  
 
nie wiem co mogło się stać ale pierwsze co w takiej sytuacji bym zrobił to sprawdził podłączenie... może ktoś kiepsko to kiedyś złożył i właśnie w tym momencie padło?
  
 
dziwny zbieg okoliczności, bo predkościomierz jest napedzany mechanicznie, a obrotomierz cyfrowo.
Zacznij od sprawdzenia polaczen kostek i linki brzy zegarach
  
 
kolega podpowiedzial ze moga to byc bezpieczniki (sam osobiscie pierwszy raz slysze zeby bezp odpowiadaly za takie cosik) no nie mowie tu o fordzie ma inna puszke. pojezdze do weekendu i wtedy bede mial chwile . a moze cud sie zdarzy i samo sie naprawi albo znajde czas wczesniej?

chcial nie chcial bede musial to rozebrac. 3majcie kciuki zeby mrozu nie bylo.
  
 
-> Dyras - analogowo
  
 
Dziś montowałem sterownik i ze skrzynki bezpieczników odpiołem sporą wiązkę kabli (podpinałem kierunkowskazy), a że było zimno to odpaliłem essiego .
Jakież było moje zdziwienie Fordzik grzeje, a
zegary leżą ! Cała tablica martwa.

dymek666 głowa do góry, pewnie się coś wypieło lub jakiś bezpiecznik padł.
  
 
Cytat:
2007-02-25 21:16:27, CKsrv pisze:
-> Dyras - analogowo



obrotomierz analogowo?? to jest przetwornik czestotliwości na napiecie które wychyla wskazówke.
  
 
Cytat:
2007-02-26 19:46:46, Roland77 pisze:
Dziś montowałem sterownik i ze skrzynki bezpieczników odpiołem sporą wiązkę kabli (podpinałem kierunkowskazy), a że było zimno to odpaliłem essiego . Jakież było moje zdziwienie Fordzik grzeje, a zegary leżą ! Cała tablica martwa. dymek666 głowa do góry, pewnie się coś wypieło lub jakiś bezpiecznik padł.



Roland77 chlopaku humor mi poprawiasz. Az sie nie moge doczekac kiedy bede mogl zajrzec ... .
  
 
prędkościomierz napędzany jest mechanicznie linką od skrzyni biegów, obrotomierz działa elektrycznie z sygnału z cewki zdaje się, tak więc zbieg okoliczności