Dziwne podcisnienia i dziwny hultaj, wszystko jest dziwne :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie, chcialem sie poraz kolejny poradzic szanownego grana klubowego i forumowiczow...
Chodzi mi nadal o brak sily w moim aucie(lantra 1992 1,5 63 kw) ogromny muł i duze spalanie 10l/100km
Otóż zrobilem juz wszystko co moglem(wymiana kopulki kabli swiec i filtrow)itp itd i dalej du...pa.
Ale ostatnio sprawdzalem podcisnienia przy pomocy manometru i co zobaczylem, ze na wolnych obrotach jest git ale jak dodam gaz do konca to podcisnienie spada do 0, a nawet robi sie niewielkie cisnienie czy to normalny obiaw?? i tak jest z podcisnieniem reguylujacym czujnik na listwie wtryskowej a takze na pozostalych dwoch ktore wylaza z kolektora;/
kolejna rzecza jest to ze gdy odlacze lambde to silik nie zmienia swojej pracy i ma ciagle takiego samego mula itp a co dziwne to przy odlaczonej lambdzie ecu nie zglasza bledu... czy ktos mi powie o co chodzi??? zaplon ustawilem przy pomocy lampy strobo na 6 st
  
 
ogromny muł, tzn. ile masz do setki? ile od 60 do 100 na IV biegu, ile od 80-120 na V biegu? jaki Vmax????
  
 
jak wcisne pedal w podloge to wyniki kiepskie beda, bo wtedy sie dlawi i poszarpuje i juz wogle wolno sie rozpedza, ale jutro sprawdze te dane ktore cie interesuja
  
 
Rozrzad sprawdzony? Zawory oczywiscie ustawione, kondensatory w ecu wymienione. Jakie napiecie generuje sonda? Napisz o jakie przewody podcisnieniowe sie rozchodzi, gdzie miezyles to podcisnienie? Czy kat zaplonu zmienia sie przy dodawaniu gazu? Dlaczego 6st ?
  
 
Cytat:
Rozrzad sprawdzony? Zawory oczywiscie ustawione, kondensatory w ecu wymienione. Jakie napiecie generuje sonda? Napisz o jakie przewody podcisnieniowe sie rozchodzi, gdzie miezyles to podcisnienie? Czy kat zaplonu zmienia sie przy dodawaniu gazu? Dlaczego 6st ?

Rozrzadu jeszcze nie sprawdzalem, ale zmienial go serwis(jest wpis w ksiazce serwisowej), zawory ustawione cisnienie w cylindrach 13,5 na jednym 13,4, kondensatorow w ECU nie zmienialem bo wygladaja idealnie(nie sa wylane itp), z sondą jest problem bo nie wiem zabardzo jak ja sprawdzic bym był 100% pewnien prawdziwosci odczytu, ale magik mowil ze dziala (0,05-0,75V)Podcisnienie mierzylem na kazdym wezyku i wszedzie jest tak samo, ze jak dodam gazu to podcisnienie znika. zaplon sie przyspiesza na wysokich obrotach to chyba wszystie pytania
  
 
Cytat:
kondensatorow w ECU nie zmienialem bo wygladaja idealnie(nie sa wylane itp

--
nie musza byc wylane--moga byc wyschniete
  
 
Cytat:
magik mowil ze dziala


Wlasnie magicy sa od tego zeby wmowic cos czego nie ma. Sprawdz ten rozrzad a nie czytaj jakis wpisow w ksiazce. Przeciez mogl sie przestawic z jakis tam powodow, zle napiety, uszkodzony itp. Nie napisales dlaczego 6 st masz na zaplonie. Zawory ustawione przy goracym silniku i na wartosci fabryczne czy Pan Zdzisiu je tylko tak na oko ustawial? Podcisnienie w kolektorze ssacym maleje wraz z dodawaniem gazu ale napisz ktore wezyki i w jaki sposob badales i opisz gdzie sa one umiejscowione, moze sa zle podpiete.
  
 
podajcie wartosci luzow na zaworach to sprawdze, bo ich nie ruszalem . jesli chodzi o wezyki to sprawdzalem ten co idzie do regulatora cisnienia na listwie wtryskowej i te dwa co wychodza tam gdzie jest przepustnica i wszystkie 3 zachowuja sie tak samo. zaplon ustawilem sam na 5 st(tak podaje autodata) i jest troszke lepiej. a jesli chodzi o przyśpieszenie to na 4 biegu od 80km/h do 100km/h wyszlo 9,7sek przy wdepnietym pedale w podloge. a mowicie ze kondensatory moga wyschniete byc??? to jak jutro uda mi sie zakupic, to zmienie, a rozrzad sprawdze w sobote
  
 
witam ja powiem ci tylko tyle że odnośnie podciśnienia w kolektorze dolotowym to tak właśnie jest że na wolnych obrotach jest podciśnienie około 20-25 a jak wciśniesz pedał gazu to się zmniejszy a cały powód takiego zachowania to tkwi w sondzie bo sam napisałeś że niema żadnych zmian czy jest ona podłączona czy nie i na twoim miejscu od tego ja bym właśnie zaczoł pozdrawiam
  
 
a jak powinny dzialac te podcisnienia wraz ze wzrostem obrotów? ja mowie o gwaltownym wcisnieciu gazu, bo przy delikatnym zmiany te sa niewielkie
  
 
podciśnienie działa na prostej zasadzie pracujący silnik zasysa powietrze poprzez kolektor dolotowy i jerzeli zamykasz przepustnice poprzez odpuszczenie nogi z gazu wtedy podciśnienie rośnie bo zaczyna się wytwarzać w pewnym stopniu prużnia a gdy dodajesz gazu wtedy otwierasz przepustnice i zaczyna wpadać więcej powietrza i podciśnienie maleje dość gwałtownie jeżeli dodajesz gwałtownie gazu to jest podobna zasada działania jak z naczyniami prużniowymi dokładasz pompke i zaczynasz wyciągać powietrze wtedy masz podciśnienie a jerzeli otwierasz zaworek wtedy ono ginie a podciśnienie mierzy się tylko poto aby stwierdzić nieszczelność kolektora ssącego jeśli go niema to znaczy że jest gdzieś nieszczelny to znaczy ssie lewe powietrze ale z tego co ty piszesz to bym stawiał na sonde a nie szukał niewiadomo czego pozdro
  
 
zakupilem kondensatory i zaraz bede zmienial, a powiedzcie mi czy mozna i jak sprawdzic sonde domowym sposobem? bo magikom nie wierze
  
 
Witam ponownie, kondensatory wymienilem i poprawy ni ma a jak niest to taka że jej nie widac...
Dlatego też zamowilem dzisiaj nową sonde uniwersalną 1 V i mam nadzieje ze to bedzie mój ostatni zakup w tym miesiącu i bedzie wkoncu ok a jak nie to sprzedam hultaja przy pierwszej okazji hehe
  
 
dusi sie idlawi bo moze nie miec paliwa lub moze go zalewac moze juz wtrysk nadaje sie do regeneracji. Sprawdz ten rozrzad wystarczy ze o 1 zabek jest przestawiony i juz jest dupa a mogl sie przestawic bo ktos na na pych ja odpalal. Mozesz tez dla swietego spokoju wyczyscic przepustnice. Pozdrawiam.
  
 
Daniello to o czym piszesz, to przeszlość, bo od tego zaczynałem...
Wtryski daja idealna mgiełkę od samych końcówek, przepustnice tez czyściłem, dzis przyszedla czas na kondensatory w piątek sonda a w sobote sprawdze rozrząd i jak dalej bedzie na 4 biegu z 80km/h do 100km/h rozpedzal sie ponad 9 sek to pojdzie do zyda
  
 
sprawdź przyspieszenie, nie od 80 ale od 60 do 100 na IV biegu - będzie materiał do porównania.
  
 
od 60 do 100 na IV biegu wyszlo 14,3 sek imponujacy wynik prawda??? a ile wam wychodzi w sprawnych samochodach?
  
 
wymien sande i napisz czy cos sie poprawilo jesli nie stawiam dalej na przestawiony rozrzad.
  
 
Sprawdzałeś skład mieszanki? Proponuję wybrać się na analizator spalin. Zły skład jest częstym powodem wzrostu spalania i spadku osiągów.

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_T dnia 2007-02-22 15:32:21 ]
  
 
mi sie tez wydaje ze moze to byc, sonda lambda
objawy szrpania, braku mocy wiaza sie z lambda tez ,
osobiscie mam tesz takie objawy od czasu do czasu no i najwazniejsze mam pekniety kolektor, jak sie rozgrzeje mocniej to zaczyna tak samo puszczac powietrze, pozatym turbo nie dostaje takiego cisnienia aj....az szkoda......