Kod usterek (110)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko, jak się sprawdza kod usterek tą zaróweczką, bo gdzieś zgubiłem kwit, gdzie to miałem ładnie rozpisane??
  
 
Dowiedziałem się, że robię się to na styku AB tylko oczywiście nikt mnie nie oświecił, gdzie jest ten styk AB ??
  
 
Jezeli masz elektronike GM'a to jest duze prawdopodobienstwo ze bedzie tak jak w Espero.

Tutaj jest cos w temacie.
  
 
No w końcu ktoś mi pomógł, ale jeszcze nie wiem jednej rzeczy, gdzie szukać u mnie tej kostki
  
 
Aha i jak mam to rozszyfrować skoro u mnie kody to np. P0102. albo P0264.
  
 
Wg mnie lepiej jechac na serwis
podłączą pod kompa,sprawdzą i będzie po sprawie.

w białymstoku znam warsztat, gdzie kosztuje to grosze,a jak się nie da skasować to nic się nie płaci.

także lepiej wydac nawet te 2-3 dychy niż coś popsuć.


te kody,czyli np P0102,P060
to trzeba odczytywac jako 102, 60 itd

tu masz diagnostyke w astrze,ale nie wiem czy to cos pomoże

diagnostyka układu zapłonowego opel astra

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2005-03-21 20:11:44 ]
  
 
Tylko, że we Wrocku nie ma serwisu Lady z komputerem, a płacić za gaz, aby gdzieś jechać na drugi koniec polski nie mówiąc już o czasie. Chętnie bym pojechał do pana inżyniera, ale to strasznie daleko, no i do tego pewnie potrzebny był by nocleg itd., więc koszta mocno idą w górę.
No Oki potraktuje ten kod jako 102 tylko, jeśli cyfra 2 kodowana jest przez 2 błyski w odstępie 0,4 s to jak jest zakodowana cyfra 0 ??
  
 
ej,no bez kitu
wrocław to przeciez duże maisto
pozatym nie musi to być serwis łady,ani żadnej konkretnej marki,wiele warsztatów naprawczych posiada komputery diagnostyczne, ewentualnie elektrycy samochodowi też czesto sa w taki sprzęt wyposażeni.

myślę,że warto gdybyś skontaktował się z Rogackiem,on pewnie będzie wiedział coś w tej materii-podpowie gdzie jechac na kompa

przecież nie mówię żebyś do białegostoku jechał


pozatym,przejzyj te kody z astry
tam nie ma kodów z zerem,takze mozliwe że u Ciebie też takich nie będzie.

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2005-03-21 20:41:56 ]
  
 
to sa kody do oplów
010 - Kody błędów nie zaprogramowane
012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
013 - Sonda lambda - brak sygnału
014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
016 - Czujnik spalania stukowego
017 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
018 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
019 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
021 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
022 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
023 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
024 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
025 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
026 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
027 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
028 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
029 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
031 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
032 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
033 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
034 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
035 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
038 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
039 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
041 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
042 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
043 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
044 - Sonda lambda - uboga mieszanka
045 - Sonda lambda - bogata mieszanka
047 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
048 - Zbyt niskie napięcie zasilania
049 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
051 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
052 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
053 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
054 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
055 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
056 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
057 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
061 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
062 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
063 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
064 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
065 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
066 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
067 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
069 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
071 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
072 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
074 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
075 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
076 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
079 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
081 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
082 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
083 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
084 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
086 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
087 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
088 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
094 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
095 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
096 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
097 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał

ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie

  
 
K O D O P I S
P0102 zaniżone napięcie czujnika masowego przepływu powietrza
P0103 zawyżone napięcie czujnika masowego przepływu powietrza
P0115 niepewny sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego
P0117 niskie napięcie sygnału czujnika temperatury płynu chłodzącego
P0118 za wysokie napięcie sygnału czujnika temperatury płynu chłodzącego
P0122 za niskie napięcie sygnału czujnika położenia przepustnicy
P0123 za wysokie napięcie sygnału czujnika położenia przepustnicy
P0130 niepewny sygnał sondy lambda
P0132 za wysokie napięcie sygnału sondy lambda
P0134 nieprawidłowy sygnał sondy lambda
P0201 brak połączenia sterowania wtryskiwacza 1,2,3,4 cylindra
P0201
P0203
P0204
P0261 zwarcie na masę wtryskiwacza 1,2,3,4 cylindra
P0264
P0267
P0270
P0262 zwarcie w magistrali zapłonu w połączeniu sterowania wtryskiwacza 1,2,3,4 cylindra
P0265
P0268
P0271
P0327 zaniżone napięcie czujnika detonacji
P0328 zawyżone napięcie czujnika detonacji
P0335 niepewny sygnał czujnika położenia wału korboweg
P0336 błąd czujnika położenia wału korbowego
P0444 przerwa w instalacji zapłonu lub brak zasilania elektrycznego zaworu absorbera
P0445 zwarcie na masę połączenia sterowania zaworem absorbera
P0480 niepewne połączenie sterowania wentylatora cieczy chłodząc
P0500 niepewny sygnał czujnika prędkości
P0503 przerywany sygnał czujnika prędkości
P0506 zaniżone obroty biegu jałowego
P0507 zawyżone obroty biegu jałowego
P0560 nieprawidłowe napięcie sieci
P0562 zaniżone napięcie sieci
P0563 zawyżone napięcie sieci
P0601 trwały błąd pamięci komputera
P0603 błąd zewnętrznej pamięci operacyjnej komputera
P0604 błąd wewnętrznej pamięci operacyjnej komputera
P0607 niepewny sygnał kanału detonacji kontrolera
P1102 zaniżone oporność uzwojenia nagrzewania sondy lambda
P1115 niewłaściwe połączenie elektryczne sterujące nagrzewaniem sondy lambda
P1140 niepewny sygnał czujnika masowego przepływu powietrza
P1500 brak połączenia zasilania pompy paliwa
P1501 zwarcie na masę zasilania pompy paliwa
P1502 zamykanie źródła zasilania pompy paliwa
P1509 nadmierne obciążenie połączenia silnika krokowego
P1513 zwarcie na masę połączenia silnika krokowego
P1514 brak połączenia z regulatorem biegu jałowego
P1570 nieprawidłowy sygnał immobilizera
P1602 zanikanie napięcia sieci
P1689 błąd oznaczenia kodów w pamięci błędów komputera

To są kody ze strony pana inżyniera, wiec wydaj mi się dobre, ale sam się zdziwiłem ze istnieją tu cyfry z zerem w środku. Po za tym, co to za frajda oddać auto do diagnosty skoro można spr zrobić to samemu. Ponadto jak ras byłem u niby jednego z najlepszych diagnostów we Wrocku a ten zamiast polecić wymianę bloku cewki chciał czyścić wtryski to obiecałem sobie, że nie zobaczy mnie żaden podobny mechanik przez dłuższy okres czasu. Spróbuje jakoś do tego dojść a potem pogadam z Rogackiem, może zna kogoś wartego zachodu.
  
 
Po intensywnych procesach myślowych doszedłem do wniosku, że te Kody mogą dotyczyć aparatury a nie metody „świetlnej”, więc mam prośbę jak ktoś się natknie na coś takiego na ruskich stronach, albo przypuszcza gdzie można coś takiego znaleźć to będę bardzo wdzięczny za jakiś namiar w postaci linka.
P.S
Jak uda mi się to zrobić to mogę napisać o tym artykuł na klubową .
  
 
Cytat:
2005-03-21 21:14:32, mwarchalowski pisze:
Po za tym, co to za frajda oddać auto do diagnosty skoro można spr zrobić to samemu.





Przeciez to proste jak rogalik jest, odczyt jednoznaczny i wiesz od razu co boli autko.

  
 
Cytat:
2005-03-21 20:33:18, mwarchalowski pisze:
Tylko, że we Wrocku nie ma serwisu Lady z komputerem, a płacić za gaz, aby gdzieś jechać na drugi koniec polski nie mówiąc już o czasie. Chętnie bym pojechał do pana inżyniera, ale to strasznie daleko, no i do tego pewnie potrzebny był by nocleg itd., więc koszta mocno idą w górę. No Oki potraktuje ten kod jako 102 tylko, jeśli cyfra 2 kodowana jest przez 2 błyski w odstępie 0,4 s to jak jest zakodowana cyfra 0 ??


to nie musi być serwis łady,każdy KTS czyta zarówno boscha jak i GM-a,dlatego diagnozę zrobi każdy warsztat z uniwersalnym komputerem diagnostycznym i mechanikiem potrafiącym go obsługiwać
  
 
Właśnie wróciłem od samochodu i wyszło ze mam kod numer 49 - Zbyt wysokie napięcie zasilania i nie wiem, co to oznacza i jakie są tego konsekwencje??
P.S
Wentylator w trakcie samokontroli ma pracować a immobilajzer ma być wyłączony.

Schemat kostki

p- miejsce puste w kostce.
[A.B….]- piny pełne


C-p-p-p-p-D
A-B-p-p-p-p
  
 
Co do kostki to u mnie jest taka sama i tez na pocztku zastanawialem sie ktore zewrzec zeby czegos nie zepsuc
.Co do kts-a to wlasnie przy GM jest podobno jakis maly problem. Powiedzial mi to wlasnie jeden goscio ktory sie tym zajmuje. Najlepszy do ladzinki jest tester dst ale malo kto go ma. U mne z GM 49 tez sie pojawilo ale u mnie to oznacza niekontrolowany doplyw powietrza. W tej chwili (o ile cos nowego sie nie pojawilo ) mam wlasnie 49 i 13 czyli cos z sonda lambda.
  
 
To może kolega wrzucić w ten wątek te kody usterek?? Albo może jakiś link do nich. Będę bardzo wdzięczny.
  
 
Mowisz i masz Kody te sa na autoladzie u pana inz.Czecha
  
 
witam
podczas jazdy od czasu do czasu zapala mi sie lampka check engine. sprawdzilem te usterke kodami i wyszlo mi przy pierwszym sprawdzeniu 44 - ubogi sklad mieszanki i 12, a przy drugiej probie 49 - niekontrolowany doplyw powietrza. 44 to pewno sonda lambda, juz wczesniej moj mechanik stwierdzil ze sie zawiesza. ale kto ma jakies sugestie dotyczace tego 49 ?? co to moze byc??
dzieki za pomoc i pozdrawiam
  
 
popatrz czy na rurze od filtra powietrza nie masz jakiś przedmuchów. sprawdź również przewód gumowy wchodzący w obudowę pompy wtryskowej. u mnie była ona sparciała i również powodowała zapalanie kontrolki.
  
 
Cytat:
2006-08-29 22:17:05, lugas pisze:
witam podczas jazdy od czasu do czasu zapala mi sie lampka check engine. sprawdzilem te usterke kodami i wyszlo mi przy pierwszym sprawdzeniu 44 - ubogi sklad mieszanki i 12, a przy drugiej probie 49 - niekontrolowany doplyw powietrza. 44 to pewno sonda lambda, juz wczesniej moj mechanik stwierdzil ze sie zawiesza. ale kto ma jakies sugestie dotyczace tego 49 ?? co to moze byc?? dzieki za pomoc i pozdrawiam

masz na gazie?? to bedzie swieciło wyjmij zarówe lub dokładnie posprawdzaj wszelkie uszczelki pod kolektorami bo lewe powietrze gdzies łapie