Wyciek oleju a uszczelka czy to jej wina 16V 1,5???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
foto 1
foto 2
foto 3

Czy w miejscu zaznaczonym na fotkach jest jakas uszczelka i jak ona sie fachowo nazywa gdyz z tamtad mi cieknie ?? a z prawej strony ( widac to na fotce 3 ) jest jakby wypalone cos??


[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2007-02-25 16:07:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2007-02-25 16:08:50 ]
  
 
korek wlewu oleju i uszczelka dekla zaworow.
  
 
oj przeciez to spod korka cieknie o czym tu gadac
  
 
Miałem to samo
Wystarczyło uszczelkę pod korkiem "odwrócić" (robi się odcisk od wlewu) i dokręcić z czuciem wszystkie te nakrętki pod klucz 10mm
Jak ręką odjął

  
 
To chyba nie sam korek bo z prawej strony koło aparatu zapłonowego to ta uszczelka aż "wyciekła" na zewnątrz. Żeby ją wymienić to tylko te śruby odkręcić???
  
 
Gumkę pod korkiem nie zaszkodzi odwrócić a dociągnięcie śrub (tylko naprawde z czuciem - chyba że masz dojście do dynamometryka) może pomoże

U mnie też ciekło podobnie jak u Ciebie.
Sąsiad co kiedyś miał Nexię z tym samym silnikiem podsunął mi ten pomysł.
Takie "garażowe" metody napewno nie zaszkodzą a może nawet pomogą.
Nie wydasz na to ani grosika.
Jak nie zauważysz poprawy, to wtedy będziemy się martwić
  
 
moze i masz racje co prawda uszczelka kosztuje 20 zl a korek 10 ale na poczatek jutro zajde do garazu. Oj wiosna sie zbliza i zbliza sie czas pozadków mechanicznych auta - zawsze po zimnie troche kasy idzie a w tym roku na wiosne i sprzeglo i rozrzad i ta maglowniczke zrobie.
  
 
U moim byłym również pocił się korek wlewu oleju. Zdjąłęm z korka uszczelkę, według niej dociąłęm ze starej dętki samochodowej duplikat. Zamontowałem obydwie na korek, ale do kontaktu z silnikiem ustawiłem oryginalną. Korek się trochę ciężej zamykał, i już więcej nie ciekło.
  
 
Cytat:
2007-02-26 16:13:49, DENWER pisze:
U moim byłym również pocił się korek wlewu oleju. Zdjąłęm z korka uszczelkę, według niej dociąłęm ze starej dętki samochodowej duplikat. Zamontowałem obydwie na korek, ale do kontaktu z silnikiem ustawiłem oryginalną. Korek się trochę ciężej zamykał, i już więcej nie ciekło.


Trzeba będzie zastosować taki patent - ja ostatnio kupiłem nowy korek od opla i dalej sie poci
  
 
Cytat:
2007-02-26 16:13:49, DENWER pisze:
U moim byłym również pocił się korek wlewu oleju. Zdjąłęm z korka uszczelkę, według niej dociąłęm ze starej dętki samochodowej duplikat. Zamontowałem obydwie na korek, ale do kontaktu z silnikiem ustawiłem oryginalną. Korek się trochę ciężej zamykał, i już więcej nie ciekło.



Zgadzam się w 100.25%
Takie garażowo-chałupnicze metody są nieraz lepsze niż nowe elementy
  
 
ja powiem tylko tyle: jeśli zdecydujesz się wymienić uszczelkę dekla to nastaw się że dopiero trzecia kupiona nie będzie zalewała świec - ja tak miałem. cholerne podróbki ciekną i mi non stop pływały 2 środkowe świece.
  
 
Cytat:
2007-02-28 17:08:53, kaymatsu pisze:
ja powiem tylko tyle: jeśli zdecydujesz się wymienić uszczelkę dekla to nastaw się że dopiero trzecia kupiona nie będzie zalewała świec - ja tak miałem. cholerne podróbki ciekną i mi non stop pływały 2 środkowe świece.



Nie jest to regułą. Dużo osób robi błąd dokręcając zbyt mocno pokrywę zaworów. Jest na to pewien patent, aby uszczelka w pełni spełniała swoją rolę. Przed zamontowaniem namoczyć uszczelkę w ciepłej wodzie przez ok. 5 min. Następnie wytrzeć, założyć i przykręcić dekiel.
  
 
to jest uszczelka pokrywy zaworów 90% te 10% na uszczelke korka ale wontpie uszczelka to koszt 28zł tylko nie kupuj orginalnej bo bedzie ciekło jak wziołem orginał była data produkcji 98r i była sparciała zwruciłem ja i wziołem nieorginalna jest miodzio oczywiscie uszczelka + czerwony silikon daje pewnosc