MotoNews.pl
8 Ustawienie zapłonu SAMARA (42916/12) - NT
  

Ustawienie zapłonu SAMARA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Moja łada zaczęła mi troche dużo palić okolo 11 LPG w cyklu mieszanym (1,3 86 rok). POstanowiłem ze oddam samochód do warszattu celem sprawdzenia regulacji LPG i zapłonu i gaźnika. Wiec tak do czasu regulacji przyspieszenie i dynamika były OK tylko iMHO to spalanie. No nic w warsztacie gościu ustawił mi zapłon na 10 stopni (bo tak jest najlepiej), wymienili "przy okazji filtr powietrza, gosciu zaczal sie bawic skladem miesznki( na paliwie), zdjał mikser i zalożył ale przy okazji zerwałgwint jednej ze szpilek więc wszystko łącznie z mikserem trzyma się na 3 śrubach. Czy 3 śruby to nie za mało? PO ergulacji wszystkiego na "cacy" wyjechałem z warsztatu. Samochod jakby wazyl 2 tony 80 km/h nie bylo sposobu rozwinąć. Wróciłem więc i gościu wsiadł sie przejchać moja LAda po 10 minutach przyjechał na warsztat i powiedziałże wszystko OK. Powiedział że odkręcił troche gaz. Po tej regulacji na przyrządach samochód pali 15 l LPG na trasie ciezko rozbujac go do 100 km/h i nagle zaczęły stukać zawory. CO spartaczyli i co radzicie?
POzdrawiam
  
 
...ja bym stawiał na zapłon... jest źle ustawiony dlatego duzo pali i słabo jeździ... no i te "zawory" to w rzeczywistości nie zawory tylko spalanie stukowe... czyli objaw źle ustawionego zapłonu.
To tylko sugestia.... miałem taką sytuacje jak opisałeś i u mnie to była przyczyna
  
 
pierwsza podstawowa rzecz, skoro koleś upierniczył gwint na szpilce, powinien to odrazu naprawić! to też może być jeden z powódów, gdyż gaz jest bardzo czuły na różne przedmuchy, a przy 3 szpilkach o lewe powietrze nietrudno. każ mu to naprawić.
druga sprawa to zapłon. na ile ci ustawił? 10stopni? skąd on wzioł sobie tkie ustawienie? samara powinna mieć ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu na 1 (słownie: jeden stopień) z tolerancją na + - 1stopień.
po trzecie zmień mechanika bo ten człowiek jest strasznym jakimś partaczem.
  
 
Aro1979 jeśli chcesz mam zdjęcie jak mniej więcej powinno wyglądać ustawienie zapłonu podaj swój adres poczty to ci wyśle jeśli chcesz?Szpilke koniecznie niech ci zrobi a regulować mieszanke to niech on sobie podłubie jeśli dobrze ci chodziła a spalała dużo gazu od tego regulacja na wężach i na parowniku . jak coś więcej chcesz pogadać lub więcej zdjęć to wejdz na moje gg
panoni
  
 
Rany to ja się boję iść na ustawienie zapłonu. A jak pójdę do chyba do Janyszewskiego w Warszawie - powinni to dobrze zrobić.

Mówici że jeden stopień? A co z wyprzedzeniem zapłonu przy LPG?

Jacek
  
 
Witam Was. Dawno mnie tu nie bylo, ale wrocilem )

Mam pytanko.Samara 1,5 na gazie. Gaznik ofkorz. Za namowa znajomego postanowilem przestawic lekko zaplon. Dotychczas byl utawiony dokladnie na srodku podzialki. Gdy przesunalem go minimalnie w lewo (przyspieszylem?) obroty silnika delikatnie wzrosly. Wielkiej roznicy w jezdzie na gazie nie zauwazylem, niepokoi mnie natomiast to,ze po jezdzie na benzymie i gaszeniu rozgrzanenego silnika ma miejsce kilka detonacji w cylindrach (spalanie stukowe?). Czyzby zaplon byl zbyt mocno przyspieszony?

A co dokladnie oznacza PRZYSPIESZONY? to, ze zaplon nastepuje jeszcze wczesniej przed GMP?

Alegaz ma chyba wieksza liczbe oktanowa od benzyny i lepiej sie spala wiec mozna by ustawic zaplon tak aby caly proces zachodzil krocej czyli blizej GMP (OPOZNIC?)

Prosze madre glowy o wyjasnienie tych technicznych niuansow.
  
 
Dość długo walczyłem u siebie z ustawieniem zapłonu w Samarce. Ustawiłem go na 5 stopni ponieważ czasem przejade troche na benzynie a nie chce żeby silnik był katowany. Był już poruszany temat EKO (elektroniczny korektor oktanowy) do zmiany wyprzedzenia zapłonu w czasie jazdy i do tego płynnie ! Nie mniej jednak Samara ma bezstykowy elektroniczny zapłon i jak na razie nie dostałem EKO do takiego rozwiązania.
Ustawianie zapłonu na podziałke aparatu zapłonowego to poroniony pomysł. Pożyć stroboskop . Z tego co pamiętam 1 działka na aparacie to aż 8 stopni.
Co do gazu to faktycznie ten ma większą liczbę oktanową od benzyny i warto nieco przyśpieszyć zapłon (tu raczej trzeba troche poekserymentować).
Aha przyśpieszanie zapłonu powoduje wzrost obrotów.
  
 
Problem w tym, ze nie moge odnalezc kreski na kole pasowym (te na wale gdzie jest zalozony pasek klinowy) i nie ma jak ustawic zaplonu stroboskopem??
  
 
Pomiedzy skrzynią biegów a silnikiem jest specjalny otwór (normalnie zatkany prostokątnym korkiem gumowym). Tam znajdziesz wszystko (podziałkę z lewej i po prawej będzie kreska na "wale"). Wyprzedzenie dla silnika 1,5 to 4 stopnie + - 1 stopień. Dla gazu warto dać troche więcej.
  
 
Cytat:
doktor80
Witam mam pytanko jak macie ustawiony zapłon przy samarach 1,3 ? (na ile stopni)



twój post przeniesiony w stosowne miejsce
  
 
A jaki do silnika 1,3 nie zatrutego gazem i ze splanowaną glowica o 1mm.
  
 
Czy ktoś moze mi dać odpowiedz???
  
 
Siema widze ze jest was teraz kilku na forum i zastanawiam sie czy faktycznie nie wiecie jaki ma być ten zaplon czy zlewacie nowych???
  
 
HALO ludzie!
  
 
Świetnie dzięki.
  
 
Witam
spokojnie, nie denerwuj się tak...
Skoro nikt nie odpowiada to znaczy że osoby które są nie forum nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.
w silniku 1300 zapłon ustawiasz tak samo jak w 1500, chyba że zmieniasz np. wałek rozrządu itd... samo splanowanie o 1mm nie powoduje koniczności zmiany kąta zapłonu
  
 
Chodzi mi oto jak ustawic zeby jak najlepiej jechala (tzn jak wy macie ustawione) bo kombinowalem roznie i juz sam nie wiem.
Pozdro.
  
 
Aha i chce powiedzieć ze znam sie na ladach żebyście nie myśleli ze jakiś zielony jestem po prostu lubie wiedzieć jak kto pewne zeczy robi.
przed samarką mialem jakieś 3 lata 2105 to była maszyna motor 1,3 od podstaw jej robiłem.
ogolnie w poznaniu kilka znajomych ma lady, np lade ktorą ma SAL przywoziliśmy z kumplem z dziwnowa robilismy jej blache zrobila kilka KJS-ów i kupił ją SAL.
Lade 2107 taka granatowa z klatką ktora byla ktoregos z klubowiczów i kupil ja gosc z poznania tez ja robilem bo miala motor padniety jak ja kupil (co uwazam za nie wpządku ze strony sprzedającego bo powiedzial mu ze to chyba cos tylko do regulacji jest, ale nie wazne).
Od janosika kupilismy np. glowice(ktorą zresztą teraz ma sal )
A z tym zaplonem to tak z ciekawości
ale chetnie zobacze jak wy macie.
Pozdro.

PS jak co to pomoge.
  
 
Yanosik a moze ty masz jakąś propozycje???
(pewnie mnie nie kojażysz bylem kiedyś u ciebie z michałem(nie olem) po glowice)
Pzdr.
  
 
Kojarze, nie mam propozycji
Generalnie im szybciej zapłon tym lepiej, ale biorąc wysoki stopień sprezania Samary powiększony przez obnizenie głowicy może wystąpić spalanie stukowe. Chyba, ze bedziesz jeździł na gazie lub 98 okt. Ja pozostałbym przy standardowym wyprzedzeniu zapłonu, ewentualnie minimalnie poeksperymentował z baczną uwagą na spalanie stukowe.