Pytanie teoretyczne o nagrzewnicę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Takie pytanko o nagrzewnicę:

Czy przy odłączonych wężach wejściowym i wyjściowym, gdy wlejemy np. przez lejek wodę do jednego węża to woda powinna w miarę swobodnie wypłynąć z drugiej strony, czy raczej powinno sie bardzo delikatnie sączyć/kropić ?

Czy po rozgrzaniu silnika, w trakcie pracy na biegu jałowym wąż wyjściowy powinien być praktycznie zimny ?


Pozdrawiam.
  
 
po odłączeniu powinien być swobodny przepływ - wg mnie
  
 
... właśnie też mi się tak wydaje, tym bardziej że od strony chłodnicy oleju "wali" pełną parą , więc z nagrzewnicy chyba też powinno podobnie. Po podłączeniu węża ogrodowego woda w miarę leci, ale jak naleję w lejek i zaleję cały wąż + lejek po sam czubek to z drugiej strony ledwo kapie.
Czy to oznacza że nagrzewnica jest przytkana? Trochę jest z nią zabawy więc chciałbym miec pewność.
Jak to jest u was z tym wężem wychodzącym, czy jest on zimny czy ciepły ?

Pozdrawiam.
  
 
Przytkana niestety

W nową nagrzewnice jak dmuchniesz to nie czuć oporu powietrza, ja kupiłem na allegro z fiesty nową podbrube -było trochę kombinowania ale koniec końców kosztowała mnie 70 zł zamiast 300 zł oryginał ze sklepu.

Wymiana nagrzewnicy to cały dzień roboty i jesli robisz to pierwszy raz to zacznij w wekend i najlepiej w piątek po południu -co byś sie do niedzieli wyrobił

  
 
oj art13 niie przesadzaj nie cały dzień oj nie!!!!!!!!!!
dla mnie wszystko zajeło około 5 godzin deski nie wyjmowałem tylko odchyliłem



[ wiadomość edytowana przez: MRWTDi dnia 2007-02-01 09:35:36 ]
  
 
Cytat:
2007-02-01 01:56:50, art13 pisze:
(...) ja kupiłem na allegro z fiesty nową podbrube -było trochę kombinowania ale koniec końców kosztowała mnie 70 zł zamiast 300 zł oryginał ze sklepu. (...)



podrube do essiego tez mozna kupic w takiej cenie... tez na allegro...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Moja nagrzewnica była kompletnie zatkana... myślałem że będę musiał wymieniać.. ale zdjąłem przewody i podłubałem śrubokrętem w rurce plastikowej.. i zaczął wysypywać się kamień.. no i podłączyłem pod wąż z garażu właczyłem wode i wypłukałem..ale potem było nadal słabe grzanie..to zrobiłem 4 sesje wrzącej wody i kamixu... no i teraz jest gorąco jak w piekle..
  
 
Cytat:
2007-02-01 13:55:07, zenq pisze:
podrube do essiego tez mozna kupic w takiej cenie... tez na allegro...



... a te podróby to dobre są, czy nie warto się nimi interesować ?

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: OskaRGD dnia 2007-02-02 16:39:05 ]
  
 
MRWTDi nie kazdy moze i musi

Jak bym musial to robic drugi raz to pewnie zrobił bym 4 razy szybciej i wlasnie nie sciągajac deski. U mnie problem był taki ze w czasie sciagania deski rozlaczylem jakis kabel zasilania skrzynki bezpiecznikowej lub go poluzowalem musialem wszystko sprawdzac i dokrecac od nowa.

Co do podróby to nie wiem czy tak jest ale jak na razie nie narzekam, jest szczelna i b. dobrze nagrzewa kabine, narazie nie zauważylem róznicy miedzy stara oryginalna i ta nową.

acha dodam jeszcze ze stara ciekła i strasznie w kabinie śmierdzialo


[ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2007-02-03 13:48:37 ]
  
 
Witam,

Mam mały problem z wymianą nagrzewnicy.
Odkręciłem po dwa torxy przy drzwiach + trzy przy szybie, wyjąłem radio, odkręciłem śruby (zdaje się że 13) na dole i na górze takich rurek od deską, zdjąłem osłonę przy lewarku, odkręciłem śrubę na końcu tunelu środkowego (tą w małym schowku), odłączyłem przewodu od nagrzewnicy, i zdjąłem tą blaszkę ... i teraz jest właśnie problem. Praktycznie cała deska jest luźna, tunel środkowy też. Obudowa nagrzewnicy jest do czegoś przytwierdzona i nie wiem do czego.
Tak jak by na początku tunelu śr. lekko pod deską nagrzewnica jest jeszcze przymocowana dwoma torxami do deski, tylko nie za bardzo mam sie jak dostać do tych śrub.
Coś przeoczyłem, co z tym dalej zrobić ? Jak zdemontowac ten tunel środkowy, prawie 3/4 jest w dwuch częściach tylko na poczatku się trzyma.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-03-03 00:08:50, OskaRGD pisze:
Witam, Mam mały problem z wymianą nagrzewnicy. Odkręciłem po dwa torxy przy drzwiach + trzy przy szybie, wyjąłem radio, odkręciłem śruby (zdaje się że 13) na dole i na górze takich rurek od deską, zdjąłem osłonę przy lewarku, odkręciłem śrubę na końcu tunelu środkowego (tą w małym schowku), odłączyłem przewodu od nagrzewnicy, i zdjąłem tą blaszkę ... i teraz jest właśnie problem. Praktycznie cała deska jest luźna, tunel środkowy też. Obudowa nagrzewnicy jest do czegoś przytwierdzona i nie wiem do czego. Tak jak by na początku tunelu śr. lekko pod deską nagrzewnica jest jeszcze przymocowana dwoma torxami do deski, tylko nie za bardzo mam sie jak dostać do tych śrub. Coś przeoczyłem, co z tym dalej zrobić ? Jak zdemontowac ten tunel środkowy, prawie 3/4 jest w dwuch częściach tylko na poczatku się trzyma. Pozdrawiam.



nad radiem jedna,tunel - 2 sruby w schowku na kasety-reszta zatrzask.obudowa nagrzewnicy po nakretce 13 na strone odciagnij do dolu i przesun.w razie pytan dawaj na gg
jutro bede wyciagal nagrzewnice po raz 4 w tym miesiacu
  
 
... tak ta nad radiem tez miałem odkrecanie, w tunelu środkowym w schowku na kasety miałem tylko jedną , ale całość od tyłu ładnie odchodzi tylko z przodu właśnie za bardzo nie chce, a nie chciałbym połamać. A w którym miejscu dokładnie są te dwie śruby 13 (podkrecilem juz w sumie 4 takie, mocujące te rurki) ? Cała obudowa nagrzewnicy ani drgnie. Rano jeszcze będę "walczył". Ten tunel na pewno się nie połamie ? Czy czasem nie musze zdjąc jeszcze obudowy zegarów ?

Pozdrawiam.
  
 
Ja wyjkrecam jeszcze jeden wkret trzymajacy nadmuch do srodkowych kratek.Znajduje sie on pod tymi kratkami-wiec trzeba je zdjac.Obudowa nagrzewnicy yrzyma sie na 2ch 13ach. Jedna nad pedalem gazu,druga nad nogami pasazera.Jak zdejmiesz rury od nadmuchu to bedziesz je widzial. Zsun deske kilka cm do siebie i nagrzewnica powinna wyjsc.Jak odkrecisz te dwie trzynastki i bedziesz probowal wyjac nagrzewnice to pociagnij ja w dol i dopiero do siebie i powinno wyjsc.Ja Zsuwam kokpit w strone siedzen i podpieram zeby poszedl do gory troche.
Tunel trzyma sie na zatrzaskach.
Dzis tez bede z tym walczyl,moze porobie foto.
  
 
Właśnie "zlokalizowałem" te dwie 13, ale tam jest zaj... dostęp, decha popuszczona (trzyma się chyba na lince predkościomierza), jeszcze zobacze pod tymi pokretłami. Deche też podpieram na tubach z foli streczowej (czy jak to tam się nazywa). Już jest jak to mówią "bliżej niz dalej" .
Jak coś to bede jeszcze pisał.
  
 
Ja juz jestem po wymianie.55 minut zajelo mi wyjecie nagrzewnicy i godzina na zmontowanie tego do kupy,odkurzenie i wyplakowanie autka Tera to to grzeje