Przebicia na świecach i przwodach zapłonowych - Samara

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !

Samara 2108 1300.
Przypadkowo odkryłem po podniesieniu pokrywy silnika że występują przebicia iskry zarówno na świecach jak i przwodach zapłonowych.

Przewody zapłonowe Sentech nowe, nowe równiez swiece zapłonowe NGK wymienione 3 miesięcy temu.
W ciemościach widać jak po przewodach przelatuje iskra a na swiecach przebicia występują w miejscu połączenia izolatora z częścia metalową - na wszystkich świecach.

Może ktoś miał podobny przypadek?
Za wszelkie porady z góry dziekuję.
  
 
Witam
zapewne wilgoć w powietrzu, ustaw dobrze przerwę na świecach, na przerywczu-czy samara nie ma klasycznego przerywacza?spróbuj podoginać końcówki kabli tak by ciasno wchodziły na swiece i do kopułki.. jesli jednak będą nadal przebicia, spróbuj po prostu zmienić kable.
  
 
syntechy tak maja czesto... nie wjechałes w wode czasem?? spróbój wyjac je na wieczór i przesuszyc..a spryskaj je silikonem w sprayu
  
 
Witam NGK to dobre świece ja bym wymienił przewody na chapion.
  
 
Cytat:
2007-02-27 23:17:41, doktor80 pisze:
Witam NGK to dobre świece ja bym wymienił przewody na chapion.

przy NGK warto by jednak zostac przy NGK , wystrzegac sie janmorów itd

warto tez pojezdzic po sklepach "sportowych " i poszukac lepszych (droższych) przewodów
  
 
Czerwone championy są naprawde dobre ,koszt ok. 120zł
  
 
Samara ma zapłon elektroniczny z czujnikiem Halla, więc wszelkie regulacje przerwy odpadaja
Ja mam jakieś kable "Made in USA" (czarne) i jest OK, przy bardzo wilgotnej pogodzie (mam niestety też wilgoć w garażu) czasem mi się zdarzyło, iż po zapaleniu silnik chodził nierówno, ale po kilku minutach było ok (gdy wszystko wyschło).
Stawiam więc na złe kable, świece NGK są ok, jeżdzę na nich od kilku lat.
Zdarzyło mi się też kiedyś, że iskra przeskakiwała na obudowie cewki, okazało się, iż pękła ta plastikowa cześć cewki.