Obroty!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Natępny probelm jaki zdążyłem zauważyć w okresie zima-ciepło korek.

Na zimym silniku po odpalenia obroty są za wysokie ok. 1000-1400 do nagrzania się do ok 45 stopni maleją do ok 600 czyli ok.

Problem zaczyna się jak stoję np w korku i tem. silnika wzrasta , przy 90 stopniach już praktycznie gaśnie.

Nim cieplej silnikowi tym obroty niższe , chłodniej wyższe.

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie , ale ja już mi gasł silnik odczekałem chwilę ,, zajrzałem pod maskę i zaóważyłem ze wąż od chłodnicy do termostatu jest tak jakby naprężony (powietrzem) że miałęm wrażenie jakby miał zaraz pęknąć.

Gdzie szukać przyczyny?

Silni nowy idealne cisnienie C20NE
nowa chlodnia plyn
nowy termostat , swiece

moze przeplywkla?

Problem występuje tak samo i na gazie i na benzynie.

Z góry dzięki za sugestie.

Pozdrawiam
  
 
ja to kierowałbym sie jak pęcznieje wąż i to bardzo uszczelką pod głowicą, i to moze być przyczyną.
pozdr
  
 
no nie wiem , olej trzyma idealnie od poczatku tzn od 3 miesiecy na nowym silniku.
Tak wiec uszczelka chyba odpada , a jak to ewentualnie dokladniej sprawdzic?Moze jakies lewe powietrze?jak odkrece korek zbiornika wyrownawczego to cisnienie w wezu ustepuje , ale obroty zostaja.

Moze wina lezec po stronie przeplywomierza?
  
 
Stawiam na czujnik temperatury silnika (nie ten od wskaźników, tylko od kompa).
  
 
Dziękiz a sugestie , to ten czujnik koło termostatu?
Jezeli sie myle to gdzie go szukac i ile kosztuje nowy/uzywany.

Pozdrawiam
  
 
I dodam jeszcze ze oczywiscie chodzi o OMEGA A
  
 
Ponieważ w mojej byłej nigdy nie musiałem wymieniać, zacytuję z książki:

czujnik ... znajduje się z przodu silnika, po prawej stronie kadłuba, poniżej pompy płynu chłodniczego.
Jeśli masz miernik uniwersalny to możesz sam sprawdzić jego opór:
0st.C - 4,8 - 6,6 kohm
20st. - 2,2 - 2,8 kohm
40st. - 1,0 - 1,4 kohm
80st. - 0,27 - 0,38 kohm

przy wymianie poleci płyn chłodniczy.

Pzdr.
  
 
Czy chodzi o to ustrojostwo?



  
 
nie wszedl link
nullustrojostwo