Dodatkwy termometr z alarmem pracy silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w związku z wieloma postami na temat przegrzania silnika w bmw, postanowiłem zamontować dodatkowy termometr cyfrowy z funkcją alarmu(taki bjerek), i tutaj pytanie - w jakim miejscu przy silniku podpiąć czujnik, aby pokazywał jak najprawdziwszą temperaturę silnika i aby w momencie przegrzewania odpowiednio szybko alarmował. Ja zamontowałem obok termostatu za pomocą opaski(czujnik wygląda jak 3 calowy gwóźdź) no i pokazuje mi temperaturę 77,5 stopni, a przy 77, 8 otwiera żaluzję. Podejrzewam, że oszukuje o około 10stopni , bo pokazuje temperaturę obudowy(termometr działa super dokładnie bo sprawdzałem, pokazuje co 1/10 stopnia) Może ktoś się orientuje, czy jest lepsze miejsce do zamontowania tego czujnika (miejsce, które przy przegrzaniu silnika jako pierwsze się przegrzewa) Dodam, że temperatura u mnie jest ok. Ta różnica około 10 stopni tak bardzo, nie przeszkadza, bo przy ustawianiu alarmu można wziąść ją pod uwagę i skorygować dolny próg alarmu, ale jak już jest wyświetlacz, to mógłby pokazywać prawdziwą temperaturę. Poza tym dlaczego takich alarmów nie montowało się fabrycznie??? Ja mam silnik 525 tds
  
 
Cytat:
. Poza tym dlaczego takich alarmów nie montowało się fabrycznie??? Ja mam silnik 525 tds



A po co? w zupelnosci wystarcza wskaznik temp. na tablicy rozdzielczej.

pzdr
  
 
NIESŁYSZAŁEM NIGDY ZEBY JAKIES BMW SIE PRZEGRZEWAŁO!! CHYBA ZE PALISZ GUME GODZINAMI!!
POZATYM JESLI MASZ DOBRZE ODPOWIETRZONY UKŁAD DOBRY TERMOSTAT I POMPE WODNA TO NAPEWNO CI SIE NIC NIE ZAGRZEJE JUZ WISCO O TO ZADBA!! A TAK WŁASCIWIE TDS TO JEST SILNIK 143 KONNY ALE TYCH KONI NIE KATUJE SIE W POLU!!! MAM NA MYSLI PALENIE KAPCI I WKRECANIE GO POWYZEJ 4,5 TYS OBR. PAMIETAJ!!! TEN SILNIK NIENAWIDZI KATOWANIA!!! !!!!!!!

Wylacz capsa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2007-03-10 17:11:25 ]
  
 
a ja słyszałem że bmw maja dosc niemałe tendencje do przegrzewania się a głowice są na to bardzo czułe!(na szczęscie mnie to niespotkało niekoniecznie musisz ją katować żeby sie przegrzała, termostat padnie, pompa wody, visco , czasem po prostu coś sie popsuje ! także ze wskazówką temp silnika trzeba sie dobrze zakolegować i często się jej przyglądać, zeby nie miec problemów, a w miare szybka reakcja uratuje silnik przed przegrzaniem pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-03-10 16:33:32, elroy_85 pisze:
a ja słyszałem że bmw maja dosc niemałe tendencje do przegrzewania się a głowice są na to bardzo czułe!(na szczęscie mnie to niespotkało niekoniecznie musisz ją katować żeby sie przegrzała, termostat padnie, pompa wody, visco , czasem po prostu coś sie popsuje ! także ze wskazówką temp silnika trzeba sie dobrze zakolegować i często się jej przyglądać, zeby nie miec problemów, a w miare szybka reakcja uratuje silnik przed przegrzaniem pozdrawiam



to chyba natoralne w kazdym aucie ze tryeba kontrolowac temp silnika czasami...

pzdr

  
 
Cytat:
2007-03-10 17:10:53, mibhell pisze:
to chyba natoralne w kazdym aucie ze tryeba kontrolowac temp silnika czasami... pzdr


jak najbardziej naturalne