Omega kody bledow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Moja omega B 2.0 8v bardzo duzo pali gazu. Na 100km pali ok.23litrow. Jest to II generacja gazu ze sruba zamiast krokowca. Instalacja ma 19000 kilometrow przejechane. Sprawdzilem bledy komputera i oto co mi wyszlo 12, 45, 13, 44, 31, znowu 12. Gazownik powiedzial ze jedyne rozwiazanie jakie widzi zeby rozwiazac problem to zalozenie komputera bingo m lub s. Czy to napewno pomoze?
Z gory dziekuje za pomoc.
  
 
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
13 - Sonda lambda - brak sygnału
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

Więc masz problemy z sondą lambda. Sygnał z sondy jest głównym parametrem za pomocą którego sterownik gazu steruje silniczkiem krokowym(czyli ilością gazu), ale jak Ty nie masz krokowca tylko śróbe więc cie to nie dotyczy. Czeka cie przegląd całej instalacji-może magik źle ją poskładał. Jak nie masz komputera gazowego to sam możesz sobie calą instalke wyregulować za pomoca wiadomości z forum.

Napisz jeszcze jaki masz mikser-średnica(u mnie była 34mm i było dobrze). Jaki parownik i czy było coś kombinowane z dolotem.


i jeszcze
Cytat:
Gazownik powiedzial ze jedyne rozwiazanie jakie widzi zeby rozwiazac problem to zalozenie komputera bingo m lub s. Czy to napewno pomoze?


oczywiście że założenie komputera by było dobre, auto by równiej chodziło i wogóle może lepiej. Ale jak jest instalka bez komputera dobrze wyregulowana to spalanie powinno byc u ciebie takie a nawet i mniejsze niż w instalce ze sterownikiem, więc widać że gazownik sie troche gubi i kombinuje "a może założenia sterownika by pomogło" ehh

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2006-11-08 18:52:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2006-11-08 18:59:29 ]
  
 
Parownik to BRC techno, dolot nic nie ruszany przynajmniej z zewnatrz niczym nie przytkany. Mikser nie mam pojecia. Jak go sprwdzic (chodzi mi o mikser). Gazownik stwierdzil ze sruba jest na max skrecona i jest ciagle bogata mieszanka.
  
 
Cytat:
Gazownik stwierdzil ze sruba jest na max skrecona i jest ciagle bogata mieszanka.




wiec są tylko dwie możliwości:
albo parownik zbyt wydajny-jest na nim śruba od ciśnienia(ilości) gazu przy elektrozaworze
albo dolot jest zapchany czymś(jakaś szmatą czy gąbką)-musisz to sprawdzić

pozdrawiam
  
 
mam 2 sruby na parowniku. jedna jest na klucz imbusowy- to ta mam wkrecic?
  
 
Sprawdź czy sonda lambda jest sprawna (na benzynie). Jeśli tak, to należy albo porządnie wyregulować instalację albo zamontować komputer.
  
 
lambda jest ok. Byla pierwsza rzecza jaka sprawdzilem. Gazownik bardzo namawia na komputer bo ponoc silnik krokowy zalatwi sprawe. To prawda? Moze to parownik zepsuty?

[ wiadomość edytowana przez: malinka dnia 2006-11-08 19:57:21 ]
  
 
Cytat:
2006-11-08 19:55:45, malinka pisze:
Gazownik bardzo namawia na komputer bo ponoc silnik krokowy zalatwi sprawe. To prawda? Moze to parownik zepsuty?


Skoro taki pewny to niech montuje na własną odpowiedzialność. Jeśli nie pomoże, to demontaż zabawek i zwrot 100% kasy.

Nie pozwól komukolwiek eksperymentować na własnym samochodzie i za Twoje pieniądze.
  
 
Bylem u gazownika i on cos probowal mierzyc takim miernikiem elektronicznym dotykajac kabli od emulatora i ponoc ustawial mieszanke. Co on takiego robil? Mowil ze na wysokich obrotach jest ok, a na niskich bogato. Jaki przedzil wartosci ma byc na takim mierniku u niego bylo od -0,4 do 6,5 ale nie wiem jakich jednostek.
  
 
Cytat:
2006-11-08 19:36:28, malinka pisze:
mam 2 sruby na parowniku. jedna jest na klucz imbusowy- to ta mam wkrecic?



W BRC imbusem reguluje się dawkę z komory II stonia regulacji a ręką lub kluczem bodajże 10 dawkę z kanału obejściowego.
Trzeba tak wyregulować żeby większość dawki na wolnych obrotach szła z bypassu ale minimalna dawka również z komory II stopnia- to gwarantuje, ze membrana weszła już w zakres pracy.
Jeśli na biegu jałowym silnik pracuje optymalnie, objawem świadczącym o zbyt dużym napięciu sprężyny membrany II stopnia ( zbyt wkręcona sruba, tutaj imbus ) jest nieregularna praca tuż ponad obrotami biegu jałowego ( ok 1100 - 1200 rpm )

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-11-10 12:31:00 ]
  
 
Jak sprawdzić błedy komputera tzreba mić interface i kopmuter czy można w inny (tańszy)sposób to zbadać??
  
 
Można "ręcznie"..... szukaczka Twoim przyjacielem