Dziwne odgłosy z okolic prawego przedniego koła - Lantra 96

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Prosze o poradę może ktoś już się z tym spotkał. Od kilku dni zacząłem zauważać dziwne stuki z okolic prawego przedniego koła szczególnie przy hamowaniu. Co to może być jak myślicie? czy koszt naprawy tego będzie wysoki?
  
 
O cześć lubinianie Ktoś z dolnego stuki mogą być od różnych rzeczy:

Np - klocków, ale piszesz ze stuka podczas hamowania wiec odpada (inaczej stukalo by bez hamowania).

Tuleji (o ile tak się nazywają) stabilizatora (te dwie wewnątrz ), łącznik stabilizatora(te koło koła), tuleje wahacza, łożyska koła, amortyzator, przegub, półośka, czy coś innego zazwyczaj jakaś tuleja.

Musisz pojechać na kanał i mieć kogoś do pomocy i poruszać na boki to moze coś znajdziesz. Co do mechaników polecam tych od JC auto na cmentarnej - niezbyt zdzierają, a i są w miare uczciwi i nie naciągają. Robiłem u innych w lubinie i ci mi najbardziej podeszli. Ale co do cen rozmawiaj z Andrzejem, nie szefem.
A częsci najlpiej pytać sie w klepie na peronie - mają najtaniej albo na allegro.

Możesz też pojechać do stacji kontroli pojazdów i poprosić o zbadanie luzów. 20 zł kosztuje (koło szkoły zdaje się 6-tki).
A znaleść moze coś znajdą, ale nie zawsze

[ wiadomość edytowana przez: accent1 dnia 2007-08-22 10:54:04 ]
  
 
Byłem na przegłądzie koło 6 - nic nie znależli - powiedzieli, że delikatnie tuleje wybite w jednym kole ale nie na tyle aby je robić, a poza tym to niby ideał. Gość po zbadaniu jeszcze analizatorem spalin powiedział, że za dużo dwutlenku węgla i czegoś tam jeszcze i stwierdził, że może tak stukać nie koło ale katalizator. Więc jestem zdezorietowany.

Dzięki za podpowiedzi.

[ wiadomość edytowana przez: bortom dnia 2007-08-22 18:05:17 ]
  
 
Katalizator wg mnie bardziej by brzęczał od wibracji niż stukał podczas hamowania. Sugeruję przyjrzeć się tym stabilizatorom(tym wewnątrz) na drążku. Sprawdz czy spręzyna zawieszenia nie zachacza o nic np plastiki. No i stablizator prawy. Może coś tylko jest niedokręcone.
Sprawdz łożyska. Wszystkie luzy na ośkach - one właśnie mogą stukać.
Tylko pytanie czy warto szukać przyczyny?

Mozesz wjechać na kanał i niech dwie osoby telepią na lewo i prawo auto mocno, to moze pomóc w diagnozie. Jak nic nie bedzie stukało to moze to jednak mogą być elementy ruchome jak te luzy na osiach.
  
 
Cytat:
2007-08-23 10:38:58, accent1 pisze:
Katalizator wg mnie bardziej by brzęczał od wibracji niż stukał podczas hamowania. Sugeruję przyjrzeć się tym stabilizatorom(tym wewnątrz) na drążku. Sprawdz czy spręzyna zawieszenia nie zachacza o nic np plastiki. No i stablizator prawy. Może coś tylko jest niedokręcone. Sprawdz łożyska. Wszystkie luzy na ośkach - one właśnie mogą stukać. Tylko pytanie czy warto szukać przyczyny? Mozesz wjechać na kanał i niech dwie osoby telepią na lewo i prawo auto mocno, to moze pomóc w diagnozie. Jak nic nie bedzie stukało to moze to jednak mogą być elementy ruchome jak te luzy na osiach.



nie koniecznie

Spotkalem sie z sytlacia gdzie stuk byl taki jak przy wybiciu kopulki przy amortyzatorze po diagnostyce samochodu okazalo sie ze szlag trafil katalizator. jezeli nie nzaleziono niczego proponowal bym wstawic strumienice to kosz kolo 130 zl razem z monazem
  
 
Przy tak ogólnym opisie objawów nie sposób jednoznacznie i pewnie stwierdzić powodów stukania.
Pierwsze moje myśli, to sworzeń wahacza (pierwsze objawy występują przy hamowaniu na skręconych kolach lub na głębokich wybojach przy zmiennej sile napędu), ale to też nie jest pewne .... .
Może to być wiele różnych, innych powodów, oczywiście związanych z zawieszeniem.
Musisz bardzo sprecyzować objawy i sytuacje, w których występując, by z dużym prawdopodobieństwem określić przyczynę.
Generalnie poprzez internet, to jest tak samo jak iść do wróżki .
  
 
Cytat:
2007-08-23 20:48:46, Bolls_no1 pisze:
Generalnie poprzez internet, to jest tak samo jak iść do wróżki .



A niektórzy chodzą i wierzą
  
 
Cytat:
Spotkalem sie z sytlacia gdzie stuk byl taki jak przy wybiciu kopulki przy amortyzatorze po diagnostyce samochodu okazalo sie ze szlag trafil katalizator. jezeli nie nzaleziono niczego proponowal bym wstawic strumienice to kosz kolo 130 zl razem z monazem



No jak kat. trafił szlak to mozna wymienić na strumienice, ale jak nie trafił wg. mnie nie oplaca sie wymieniać no chyba ze ktoś cały wydech sobie zrobi nie tylko tłumik.