Problem z chłodnicą. pomóżcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam mega problem ponieważ dzisiaj zauważyłem że z mojej chłodnicy wycieka płyn. Wyciekał z takiego małego jakby koreczka z krzyżykiem zaraz obok głównego kurka wlewu. To jest chyba odpowietrzenie przynajmniej tak mi się wydaje No to wpadłem na pomysł żeby może dokręcić no i oczywiście jak tylko ruszyłem to się ukręcił łepek. Teraz jak tylko dodam gazu to leci ciurkiem. Co mogę w takiej sytuacji zrobić??
  
 
Tak to jest odpowietrznik. Jedyne rozwiązanie żeby teraz wyciągnąć to co zostało to wziąć i to rozwiercić i wyjąć, następnie proponowałbym udać się do sklepu z częściami BMW i dokupić taki odpowietrznik (koszt max 10zł) i go przykręcić
  
 
Wielkie dzięki za pomoc. Ale mi poprawiłeś humor bo już widziałem w czarnych barwach
  
 
tak jak pisałeś. w serwisie BMW cena takiego koreczka to 7,50 i udało mi sie jakoś wykręcić to co zostało wkręciłem nowy i gites dzięki za pomoc
  
 
Witam
Zauważyłem ostatnio, że po nagrzaniu się silnika/płynu, spod korka chłodnicy sączy się płyn, po zaparkowaniu aż robi się plama pod samochodem. Cóż to jest??
Jakieś pomysły, rady??
Pozdrawiam
  
 
Ja tak miałem jak za dużo płynu nalewałem kiedyś do zbiorniczka wyrównawczego to też właśnie rano miałem małą kałuże płynu i cały oblepiony zbiorniczek płynem, który wyciekał z pod korka wlewu. Jak jest za dużo płynu w zbiorniczku to ciśnienie nie ma gdzie uciec i wtedy płyn wylewa się z pod korka. Piszesz, że robi się tak po nagrzaniu silnika to by się nawet zgadzało, bo im cieplejszy płyn tym większe ciśnienie. Sprawdź to i napisz co i jak.
  
 
Dzięki za podpowiedź.
Ostatnio dolewałem płyn po ciemku (tak na wyczucie), może troche przesadziłem, ale dziś rano sprawdzałem i było delikatnie poniżej normy. Dolałem płynu do miarki/krechy, przeczyściłem korek, może odpowietrznik się zapchał i po dojechaniu do pracy (płyn się nagrzał, wskazówka temperatury doszła do pionu) sucho pod furką.
Zobaczymy co dalej będzie.
Ostatnio w jednym z postów wyczytałem, że to mogą być objawy walniętej uszczelki pod głowicą. Są tego inne oznaki, bo silnik śmiga jak marzenie, chodzi równiutko, ładnie się wkręca i moc jest cool.
Pozdrawiam
  
 
płynu to lepiej żeby było za dużo niż za mało...
  
 
Cytat:
2007-03-11 10:48:27, flajszm pisze:
płynu to lepiej żeby było za dużo niż za mało...



Płynu ma byc tyle ile ma byc czyli do znaku MAX
  
 
Nieprawda, płynu ma być wlane tyle żeby było między minimum, a maksimum. Nikt nie leje do pełna tym bardziej w takich chłodnicach gdzie zbiorniczek wyrównawczy jest razem z chłodnicą. Wyobraź sobie taką sytuację, że wlałeś na max. i wiadomo, że jak jedziesz to robi się ciśnienie i płyn chce wracać do zbiorniczka przez odpowietrznik tam gdzie się przelewa i nie może się przelać bo nawet nie ma gdzie bo jest pod sam korek. Kiedyś też tak niemądrze lałem to nie dość, że mi wyciekał z pod korka to mi ten lipny plastikowy koreczek od odpowietrznika rozerwało i miałem fontannę pod maską, a to wszystko przez to, że było za duże ciśnienie. Dobra rada z moich doświadczeń to lać płyn zawsze między min. a max.
  
 
Cytat:
2007-03-11 13:41:51, Pietras_BMW pisze:
i płyn chce wracać do zbiorniczka przez odpowietrznik tam gdzie się przelewa i nie może się przelać bo nawet nie ma gdzie bo jest pod sam korek.




NIe napisałem pod sam korek! tylko do znaku MAX.. BMW raczej wiedziało co robi ustaklacjac na zbiborniczku wyrównawczym max i min

Mam zalane pod MAX od zawsze i nic niepokojacego nigdy mi sie nie stało oczywoscie dolewamy na zimnym silniku z róznych wzgledów ale o tym pisac nie musze..

pzdr
  
 
a ja mam na zbiorniczku taki fajny napis CALT czyli z niemieckiego "Zimne/mno/mny" nie wiem jak dokładnie to odmienić i pod tym napisaem jest kreska oznaczająca prawidłową ilość płynu na zimnym silniku pozdrawiam!
  
 
witam
a ja mam troche inny problem otoz plyn dolewalem juz trzy razy i zawsze jak gdzies sie przejade to po wystygnieciu silnika plynu jest ledwo na dnie zboirnika pod samochodem rozscielilem papier i nic nie cieknie to w takim razie co sie dzieje z plynem ?
  
 
Cytat:
2007-03-14 18:02:10, pawelec222888 pisze:
witam a ja mam troche inny problem otoz plyn dolewalem juz trzy razy i zawsze jak gdzies sie przejade to po wystygnieciu silnika plynu jest ledwo na dnie zboirnika pod samochodem rozscielilem papier i nic nie cieknie to w takim razie co sie dzieje z plynem ?



Nie chce Cie martwic.. wiec nie bede poszukaj na forum bo było o uszczelkach pod głowica duzo.

pzdr
  
 
Zgodzę się z Mibhellem najprawdopodobniej masz kłopot związany z uszczelką pod głowicą. Niezbyt ciekawa sprawa ale lepiej tego nie lekceważ tylko od razu przystępuj do działania
  
 
Nie daj się nastraszyć tą uszczelką.

1. Płyn może uciekać tylko podczas pracy silnika, pracująca pompa płynu.

2. Wyciek może być na silnik(gorący) i natychmiast paruje.
3. Wycieka wewnątrz kabiny, nagrzewnica i okolice.

I 100 innych niespodzianek.