Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() hz10 starachowice | 2007-03-16 18:39:46 kup metalowy jest wytrzymalszy od ceramicznego a używany jest dużo tańszy w zakupie niż ceramiczny |
rosck Z Poznań | 2007-03-17 01:19:03 metalowy przy gazie obrasta rdzą i się zatyka - wspawaj rurke i tyle najtaniej i różnicy nie widać |
tadmus Honda Accord Częstochowa | 2007-03-17 08:09:47 no dobra rurkę, a co z analizą spalin na przeglądzie? |
tadmus Honda Accord Częstochowa | 2007-03-18 19:30:02 No i nadal nic nie wiem, ludzie pomocy co mam załozyc bo niedługo przegląd
pozdrowka |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2007-03-18 20:39:07 1. Co raz ciekawsze teorie na tym forum się pojawiają. Otóż dowiedzieliśmy się, że metalowy katalizator rdzewieje od gazu! Ciekawe. Przypomnę, że katalizator ma chyba z 400 stopni w trakcie pracy więc może mi ktoś powie jakim cudem tam sie jakaś woda może zbierać? Oczywiście pewnie troszkę rdzewieje, ale nie więcej niż rura pomiędzy nim a kolektorem. Końcowy odcinek wydechu to już zupełnie inna bajka - nagrzewa się on o wiele wolniej i dlatego tam ma szanse zbierać się jakaś woda.
Dobra - przyznam rację - może rdzewieć, jeśli ktoś odpala, za minutę gasi auto i czeka aż ono ostygnie. Wtedy kat się nie zdąży odpowiednio nagrzać. Ale skoro mamy tu katalizator, to mamy też sondę lambdę, czyli co najmniej II generacja czyli przez tą minutę pewnie i tak na benie będzie silnik pracował. Tak więc kompletnie nie rozumem tej teorii. 2. Jedź do warsztatu, niech Ci ten kat wytną a w jego miejsce wspawają uniwersalny metalowy. Ceramiczny zaraz Ci się przegrzeje i będzie brzęczał (przerabiałem to). Cała operacja jakieś 4 stówki. Oczywiście możesz też wspawać rurkę, tak jak ktoś radził, ale ja mnie jakoś ta opcja nie przekonała. 4 stówki nie majątek a mam spokój. |
tadmus Honda Accord Częstochowa | 2007-03-19 11:49:27 Dzięki Kamil,nareszcie jakaś konkretna porada,sądzisz że lepszy jest nowy uniwersalny niż jakaś oryginalna używka?Ja też jestem podobnego zdania tylko że w serwisie hondy mi doradzali sprawną używkę bo jakoby na uniwersalnym miał silnik źlie pracować. Jakoś mnie nie przekonali no bo ile taki używany może jeszcze pochodzić a poza tym to dla silnika chyba żadna różnica pod warunkiem że kat jest dobrany do pojemności.
pozdrawiam |
![]() hz10 starachowice | 2007-03-19 18:50:57 z katami jest jeszcze jeden problem a mianowicie jak wydech był projektowany tak że kat jest też tłumikiem to po wstawieniu rurki mamy piękny brzęczący dxwięk z tłumika za katem oraz pewne jest że fala uderzeniowa dość szybko ten tłumik uszkodzi tak więc nie polecam jazdy bez ![]() |
rosck Z Poznań | 2007-03-20 01:28:08 Pisze co widziałem - cały zgnity, wew. sitko z blachy łamało się w rekach pozatykane sadzą i rdzą - po wstawieniu rurki spadło spalanie i wkońcu samochód jedzie |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2007-03-20 08:20:38 Ja osobiście żadnych używek bym nie używał ![]() Ja bym wstawiał nowy uniwersalny, metalowy. Zrób jeszcze wywiad środowiskowy czy nie ma jakiś zdecydowanych argumentów przeciw i po sprawie. Ale też nie przesadzajmy z tymi "przeciw". Jeśli ktoś tu proponuje wspawanie rurki i to ma nie zaszkodzić... |