RECHWEITE F

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie, zacznę od początku aby było jasne

Miałem uszkodzony wskaźnik temparaturki, więc aby nie kombinować kupiłem całe zegary i przełożyłem.... okazało się, że w tych nowo założonych nie działa prędkościomierz..... ale, że nie chciało mi się ponownie przekładać tak zostawiłem.... w trakcie jazdy zauważyłem, że komputer ma błąd na obliczeniu ile km można jeszcze przejechać... literka F... myślę, ok, to możliwe, bo jak nie działa prędkościomierz i nie wiadomo ile km się przejechało to nie ma składowej do obliczeń i jest błąd....

Dziś przemontowałem stary prędkościomierz do założonych zegarów (oczywiście zerwałem druciki od silnicza napędzającego wałek z licznikiem km, ale polutowałem i działa).... wszystko działa, prędkościomierz, licznik km ale na BC dalej mam błąd Reichweite F .....

Czy usterkę powoduje coś innego (może w kostce coś nawaliło jak ją odczepiałem?), miele widziane wszelkie sugestie
  
 
W omedze A miałem podobną sytuację, ale u mnie wszystko działało (wzrokowo). Po pewnym czasie F zniknęło i wszystko wróciło donormy.
  
 
A informacja z czujnika poziomu paliwa w baku?
  
 
WItam ja mam podobny problem i też się zaczeło po przełożeniu zegarów, wskaźnik paliwa mi działa i już sam nie wiem co to jest ???????
  
 
Cytat:
2007-03-01 08:38:58, Scooby pisze:
A informacja z czujnika poziomu paliwa w baku?



A jak to sprawdzić ???
Choć tam nic nie grzebałem
  
 
Z racji rocznika masz pewnie wyświetlacz na dwie wtyczki.
Wtyczka 26 pin ( ta większa) pin 12 kolor kabla nieb-czerw.
Na nim jest informacja o z czujnika poziomu paliwa.
Wszystkie podłaczenia na zdjetej klemie z aku. Po wyjęciu wyświetlacza możesz podłączyc aku ale wszelkie manewrowanie na zdjętej klemie. Nie chodzi o uszkodzenie tylko tego typu urzadzenia mają mikroprocesory które podtrzebuja resetu.
  
 
przyznam się że grzebałem przy zegarach bez odłączania klemy z akumulatora, więc co mam teraz zrobić by znikneło to "F"..........jest możliwe że przez to coś spieprz.........
  
 
A próbowałeś zdjąć klemę na np.5 min?
  
 
ostatnio kupiłem sobie wyświetlacz "na zapas",po podłączeniu go (na próbę) też miałem taki komunikat po czym po podłączeniu mojego starego wszystko działa poprawnie.

może to kwestia samego wyświetlacza (tzn calego tego pudła).


  
 
Hm... ja również zawsze grzebałem przy wyświetlaczu na podłączonych klemach (i to wielokrotnie... może mnie pokarało)... po przejechaniu 50 km po naprawieniu licznika.... wysiadł licznik km.... i podejrzewam, że to będzie przyczyną..... jak pisałem temat to nie zwróciłem uwagi, że licznik stoi w miejscu, to bardzo mało jeździłem.... zorientowałem się jak trzeba było zatankować.....
  
 
Się podepnę.

Niedawno musiałem wyciągnąć wyświetlacz, zrobiłem to przy podłączonym aku (dopiero później doczytałem że baterię należy odłączyć do tej operacji). Po podłączeniu wskaźnik temp. zewnętrznej zwyczajnie ochu.....ał:

Przy temp. na dworze +13 st. C komp pokazuje np. +2, za 5 minut stwierdza że jednak jest -15, a po chwili mówi że ma wszystko w dupie i wywala na ekran F. A za 10 minut jak mu się odwidzi to pokazuje np. +4 Ogólnie komp pokazuje sporo za niską temp. z przerwami na eFki. Pozostałe wskazania (spalanie, zasięg itd.) są ok.

Czy winę ponosi sam czujnik czy może coś się spier....ło w kompie? Jak sobie z tym poradzić? Kilkakrotne ddłączanie baterii na dłuższy czas w celu resetu, niestety nic nie dało. Ma ktoś jakieś sugestie?
 
 
Przyznam się ze, nie wiedziałem iż trzeba odłączać aku, i kilka razy wyciągałem zegary w celu wymiany oświetlenia tablicy.
Na szczęście nic niepokojącego jak na razie nie zauważyłem.

  
 
Immo.
Wypnij czujnik temp zewnetrznej i podepnij termistor 4.7k ohm.
Jesli bedzie git to iesz ze padl czujnik.Mozesz ten co podlaczyles termistor zaklajstrowac silikonem i dzialsz dalej lub kupic nowy.Jesli nie to gdzies na lini masz korozje w kablach lub wtyczce
  
 
Cytat:
2007-03-14 21:15:54, SENATOR pisze:
Immo. Wypnij czujnik temp zewnetrznej i podepnij termistor 4.7k ohm. Jesli bedzie git to iesz ze padl czujnik.Mozesz ten co podlaczyles termistor zaklajstrowac silikonem i dzialsz dalej lub kupic nowy.Jesli nie to gdzies na lini masz korozje w kablach lub wtyczce

Dzięki za wskazówkę, jutro zrobię jak napisałeś
 
 
Jednak przyczyna tkwi gdzie indziej, czujnik jest dobry. Szukam dalej.

BTW gdzie powinien się ów czujnik znaleźć? Ma jakieś swoje miejsce? Bo przy okazji testów stwierdziłem, że mój wisi sobie smętnie na kabelku

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2007-03-15 18:19:04 ]
 
 
Cytat:
że mój wisi sobie smętnie na kabelku



Mój tez.

Sprawdź jeszcze raz wtyczki ( ę) na wyswietlaczu. Niema cudów. Masz po prostu przerwę. Im większa rezystancja tym nizsza temp.
Mozesz złącze ( wtyczkę ) popsikać płynem do styków , ale NIE WD40!!
  
 
Czujnik jest wsadzony w lewe naroże zderzaka od wewnątrz, w dolną krawędź zderzaka. jest tam mały otworek jakieś na oko 8mm i tam mieszka sobie czujnik. Wystarczy łapę wsadzić nie trzeba żadnego kanału.

Czujnik ma zatrzaski które utrzymują go na miejscu do czasu pierwszego przytarcia w krawężnik przy parkowaniu. I wtedy już wisi na kabelkach...

U mnie przeczyszczenie styków czujnika pomogło na krótko, w końcu wymieniłem czujnik i zaczął normalne temperatury wskazywać.

  
 
Sprawa wyjaśniona. Co było nie tak? Uwalony czujnik + nie łapiące styki. Po ich przeczyszczeniu i sprawdzeniu jeszcze raz termistorem - eureka, działa! Potem szybki sprint do ASO po czujnik i już jest dobrze. Panowie dzięki za naprowadzenie na właściwy trop. Niby taka pierdoła ale jak potrafi człowieka zirytować

Cytat:
Czujnik jest wsadzony w lewe naroże zderzaka od wewnątrz, w dolną krawędź zderzaka. jest tam mały otworek jakieś na oko 8mm i tam mieszka sobie czujnik.

Tyle że ja nie mam seryjnego zderzaka, a pan Irmscher w swoim produkcie niestety nie przygotował miejsca na czujnik. Trzeba będzie coś samemu wydrutować