Klocki hamulcowe - ksztalt

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ej0!

we wszystkich firmach oferujacych ferodo pytaja sie jaki model klockow:
1. 584 - zacisk typu ATE
dlugosc - 156mm


2. 732 - zacisk typu C
dlugosc - 141mm


diler DU powiedzial ze do espero jest jeden typ ten nr 1.

jaka jest prawda??
kto ma w espero klocki typu 2???
  
 
Witaj,

U mnie jest ten drugi typ. Ale juz zdarzało mi sie kupić ( by biec na wymiankę) ten pierwszy typ, bo tak jest w wielu katalogach. Prawdopodobnie są więc dwa rodzaje. Silniczek mam 1,8 bez ABS-u
  
 
Ja w swoim 1,5 tez mam ten 2 typ - tzw. "z blaszką"
p.s. o ile dobrze wiem, to sa 3 typy klockow w espero...
  
 
Tak, dobrze prawisz Krawat

Są 3 rodzaje zacisków hamulcowych : C1, C2 i H. Róznią się, oprócz kształtu klocków sposobem ich demontażu.
W zaciskach typu C1 trzeba odkręcić śruby i zdjąć zacisk ze wspornika aby dostać się do klocków,
W zaciskach typu C2 wystarczy odkręcić jedną śrubę od prowadnicy i uchylając zacisk dostajemy się do klocków,
W zaciskach typu H wymiana klocków nie wymaga demontażu zacisku.
To cytaty z książki.

W moim również są klocki z blaszką
  
 
Cytat:
2003-08-26 18:59:42, HenBas pisze:
Tak, dobrze prawisz Krawat

Są 3 rodzaje zacisków hamulcowych : C1, C2 i H. Róznią się, oprócz kształtu klocków sposobem ich demontażu.
W zaciskach typu C1 trzeba odkręcić śruby i zdjąć zacisk ze wspornika aby dostać się do klocków,
W zaciskach typu C2 wystarczy odkręcić jedną śrubę od prowadnicy i uchylając zacisk dostajemy się do klocków,
W zaciskach typu H wymiana klocków nie wymaga demontażu zacisku.
To cytaty z książki.


No i to jest potęga słowa drukowanego
A nie piszą tam w tej mądrej książce jaki rocznik i jaki typ Espero ma które klocki ?
  
 
No cóz Andrzeju, w tym miejscu dla autora
Bo co nam z tego, że wiemy o 3-ch rodzajach zacisków i klocków, jeżeli musimy je rozebrać, aby sie dowiedzieć jaki rodzaj mamy
  
 
Cytat:
2003-08-26 19:19:23, HenBas pisze:
No cóz Andrzeju, w tym miejscu dla autora
Bo co nam z tego, że wiemy o 3-ch rodzajach zacisków i klocków, jeżeli musimy je rozebrać, aby sie dowiedzieć jaki rodzaj mamy


No to autor dał plamę
Jak nie zpomnę, to postaram się to gdzieś "wykukać" w innych mądrych książkach ...
Chyba, że juz ktoś wie, to przyjdę na gotowe
  
 
Niech się ktoś szybko dowie bo niebawem przyjdzie mi zmieniać klocki i dobrze by było wiedzieć jakie mają być
  
 
Jestem pod wrarzeniem tego posta sam nie wiem jakie mam klocki i bez demontarzu się napewno nie dowiem chwała autorom takich książek????????????????????????????????????????????????????????
PZDR
  
 
Cytat:
2003-08-26 22:06:18, plump pisze:
Niech się ktoś szybko dowie bo niebawem przyjdzie mi zmieniać klocki i dobrze by było wiedzieć jakie mają być


Łatwo Ci mówić, właśnie dzień przed pojawieniem się tego posta (dzięki Bogu ) nie zdążyłem zamówić klocków EBC za 250zł. Ale teraz chyba podjadę do Fazzy- ego i klocki zbadam organoleptycznie , żeby nie być dwie i pół bańki w plecy.
  
 
Cytat:
2003-08-26 22:57:37, SpeedR pisze:
i klocki zbadam organoleptycznie



Fuj, bedziesz je lizał
  
 
Cytat:
2003-08-26 22:06:18, plump pisze:
Niech się ktoś szybko dowie bo niebawem przyjdzie mi zmieniać klocki i dobrze by było wiedzieć jakie mają być


Wszystko wskazuje na to, że nie ma w tym żadnej systematyki.
Montaż był chyba na zasadzie - co mamy "pod ręką" to montujemy
Wyjściem jest tylko kupowanie dopiero po obejrzeniu starego "wzorca", albo zakup 3 różnych kompletów i umówienie się ze sprzedawcą, że ewentualnie 2 z nich zwrócimy.
Gdybym się mylił, to niech mnie ktoś "wyprostuje"
  
 
Ja mam ten drugi typ. W poście o stukaniu mówiłem, że odpadła właśnie ta blaszka z tyłu kloca i ten latał jak żyd po pustym sklepie i wydawał dźwięki sieczkobrzęku....
  
 
No, ale czy ktoś ma te bez blaszki? Bo ja mam z blaszką, a jak ostatnio zmieniałem klocki to sprzedawca mnie mocno zaskoczył pokazując mi jakieś strasznie dziwne (z takimi króciutkimi wąsami z boków) niby do Espero.
Więc teoretycznie są trzy typy - tylko czy pozostałe 2 występują praktycznie?
  
 
To ja miałem szczęście, po przy zmianie kapci poprosiłem o looknięcie, czy klocki aby dobre. Mechanik looknął i powiedział, że pasowałoby zmienić. Za kilka minut wyszperał w swoim sklepiku właściwe klocki.
A co do książki, to wczoraj dowiedziałem się jak spowodować wystrzelenie poduszki powietrznej (wcześniej się dowiedziałem jak zdemontować i wyremontować silnik) podczas oddawania samochodu na złom... tylko po kiego ch... mi to wiedzieć. Niech o to martwi się złomiarz, a nie ja. Ta książka jest delikatnie mówiąc marna.
  
 
Cytat:
2003-08-27 13:23:03, n0ras pisze:
No, ale czy ktoś ma te bez blaszki? Bo ja mam z blaszką, a jak ostatnio zmieniałem klocki to sprzedawca mnie mocno zaskoczył pokazując mi jakieś strasznie dziwne (z takimi króciutkimi wąsami z boków) niby do Espero.
Więc teoretycznie są trzy typy - tylko czy pozostałe 2 występują praktycznie?


HenBas o tym wyraźnie napisał, że są 3 typy zacisków i klocków. Ja to podtrzymuję
  
 
ja w moim 1.5 1997 KLAJF mam klocki typ 1.

odpowiadajac zainteresowanym nie ma reguly kto co ma.. trzeba sprawdzic naocznie

a oto 3 rodzaj klockow typ mocowania H:


to jest model Nexia ale tez byl kiedys montowany w Espero.
jest w katalogu JC (Japan Cars).
  
 
Cytat:
2003-08-27 00:04:40, Andrzej_Libera pisze:
Cytat:
2003-08-26 22:57:37, SpeedR pisze:
i klocki zbadam organoleptycznie



Fuj, bedziesz je lizał


... jeszcze pogryzę, pomacam, powącham
  
 
Odkopałem wątek, gdyż nadszedł czas wymiany klocków na nowe (po 92k km).

Z zacisku spisałem oznaczenia: 972 i FN 52-24R. Niestety nikt nie wspomniał jakie miał oznaczenie na zacisku przy jakim typie klocków. Zdaje się, że mogę wykluczyć ATE (a szkoda), pozostaje więc klocek typu GM. Z góry wykluczam klocki typu trzeciego, gdyż mam "kotwiczki".

Może ktoś zapamiętał jakie miał oznaczenia na zaciskach i jest w stanie się wypowiedzieć autorytatywnie na ten temat?
  
 
Moze zdjecia Ci pomoga

Swoja droga taka ciekawostka, bo na zaciskach jest wybite i GM i Ate





Mam oczywisice zacisk Ate i wydaje mi sie, ze jezeli samochod byl kupowany w Polsce to nie powinno byc innego rodzaju zacisku. Nie wiem jak z niemieckimi egzemplarzami.

[ wiadomość edytowana przez: QLogic dnia 2006-02-10 22:50:46 ]