WIBRACJE !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni miłośnicy dużych pojazdów (omega)

Wymieniłem pasek rozrządu i pojawiły sie jakies drgania (wibracje) i moje pytanko brzmi dlaczego ?
Niby wszystko chodzi a jednak cos jest nie tak

Jeśli macie jakieś informacje lub przypuszczenia to byłbym wielce wdzieczny za napisanie ich bo może akurat mój świetny mechanik coś popsuł i teraz nie ma bladego pojęcia co sie mogło stać a tak za waszą pomoca bym mu coś podpowiedział ewentualnie doradził

Dzieki i pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: -Mietek- dnia 2004-03-20 11:28:24 ]
  
 
Witka,
opisz dokładnie jakie drgania, przy jakich prędkościach obrotowych? czy drga tylko silnik, a może coś innego jest przyczyną a wyszło akurat po zmianie rozrządu.

P.S. Sprawdź koła wałka rozrządu u mnie jedno było pęknięte (nie mam pojęcia dlaczego), wymiana to 150 zł + robota.
  
 
Przy wymianie paska rozrządu ustawia się fazy rozrządu (przez odpowiednie ustawienie rolek prowadzących). Jeśli wymieniałeś nie w ASO to na bank masz ustawione na oko (chyba że mechanik dysponował dwoma przyźadami do ustawiania faz). Być może to powoduje drgania. Więcej info w TISie
  
 
u mnie na biegu jałowym(chyba tak się pisze) co jakieś 2s też auto zadrzy(chyba tak się pisze) . Jak jest to co spoważnego a ja już to mam kilka lat
  
 
Corolo miałeś racje to te nieszczesne koła to powodowały były krzywe (niewiedzieć dlaczego) ale juz jest gitara auto śmiga

dzieki i pozdrawiam
  
 


odgrzewam, szukałem, nie znalazłem etc.
jak ktoś ma pomysła, proszę o info bo mnie powoli (...) trafia.

zabytek R6 24v automat
problem:
pojawiły się niewielkie, ale wyczuwalne wibracje oraz "obcy" głuchy odgłos nakładający się na zwykły dzwięk pracy silnika.
Zjawisko występuje wyłącznie na postoju (wciśnięty ham) i skrzyni na "D" oraz w pierwszych sekundach po puszczeniu hamulca (auto "pełza" bez gazu). Po przełączeniu na "N" lub "P" problem znika. Problem nie występuje zaraz po odpaleniu (silnik max "zimny" i pierwsze ~500m jazdy) oraz po pełnym nagrzaniu czyli po ok 20-30km zwykłej jazdy.
Sprawdzone: hamulce, wydech, stany płynów, różne połączenia, elem. potencjalnie przenoszące drgania na nadwozie - i nic.
Obawy: coś z automatem?
Uwaga: jakieś 200km temu zalałem cały bak V-power 99, wcześniej zalewane było "zwykłe" 98 - ale to chyba zły trop...
  
 
mogły powiedzieć do widzenia już poduszki silnika.
przez uszkodzone poduszki silnika takie drgania występują

zamienników brak, cena za nowe dość wysoka.
  
 
naprawde nie ma zadnych zamiennikow?
Moze od Mariosa uzywki lyknac?
Mam podobnie tyle ze na kazdym biegu i jest to denerwujace
  
 
Cytat:
2006-12-30 01:07:18, fatboy82 pisze:
naprawde nie ma zadnych zamiennikow? Moze od Mariosa uzywki lyknac? Mam podobnie tyle ze na kazdym biegu i jest to denerwujace


do R6 24V czyli C30SE/SEJ/XEI zamienników brak
używek nie polecam bo mają przynajmiej 13 lat a to dla gumy niemały okres czasu
  
 
mam rozumiec ze do mojej sa zamienniki?
  
 
Cytat:
2006-12-30 00:23:51, MEGA_3 pisze:
mogły powiedzieć do widzenia już poduszki silnika. przez uszkodzone poduszki silnika takie drgania występują


hm, ale drgania i odgłos jest tylko w opisanym wyżej przypadku. Miałem w kilku autach nadgryzione zębem czasu lub uszkodzone "ostrą" jazdą poduszki i drgania / tłuczenie występowało cały czas - a tutaj tylko w jednej określonej sytuacji. Boję się, że coś z automatem złego się zaczyna, ale nie wiem co sprawdzić, czego szukać... cóż, zagęszczam ruchy ze zbiórką gratów na swap-manual.
Cytat:
zamienników brak, cena za nowe dość wysoka.


to akturat przy A-24v słyszę ostatnio dosyć często
  
 
miałem u siebie to samo

przy N i P brak drgań, na D z hamulcem bez dodania gazu trzęsło wibrowało wszystko w kabinie.

wymieniłem poduchy i się skończyło. ale nie musi być tak u Ciebie
  
 
Cytat:
2006-12-30 00:23:51, MEGA_3 pisze:
mogły powiedzieć do widzenia już poduszki silnika. przez uszkodzone poduszki silnika takie drgania występują zamienników brak, cena za nowe dość wysoka.



po pewnym czasie muszę coś dodać do tematu

po pierwsze, MEGA_3 znowu dał mi dobrą diagnozę
choć przy sprawdzaniu wszystkie poduszki wyglądały ok, jednak to było przyczyną wibracji.

może się komuś przyda:

po drugie, są zamienniki poduszek i to za rozsądną cenę

po trzecie, wszystkim z R6 radzę regularnie sprawdzać stan tulejki metalowo-gumowej w prawym amortyzatorku silnika - normą jest wyrobienie się górnej tulejki, następnie przenoszenie silnych wibracji na poduchę i przez to błyskawiczny jej zgon.
  
 
Witam! Moze byc tez ze na P i N jest niby ok choc tak naprawde nie jest bo po prostu silnik ma lzej i wydaje sie ze chodzi lepiej a na Drive zaczyna wibrowac poniewaz ma obciazenie - w tym momencie silnik wykazuje mniejsza sprawnosc z powodu zlego ustawienia rozrzadu. Mialem taki przypadek przy Audi 80. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-03-22 11:51:09, stapoz pisze:
Przy wymianie paska rozrządu ustawia się fazy rozrządu (przez odpowiednie ustawienie rolek prowadzących). Jeśli wymieniałeś nie w ASO to na bank masz ustawione na oko (chyba że mechanik dysponował dwoma przyźadami do ustawiania faz). Być może to powoduje drgania. Więcej info w TISie



może ktoś zgłębić tą tajemną wiedze, o co chodzi z ustawianiem faz.
Przecież ustawiając pasek na kołach zębatych na rozrządzie, ustawiamy przez to fazy rozrzadu. Czy sie mylę???
Jak reguluje się fazy poprzez rolki prowadzące????