[126] ułozyskowanie wałka rozrzadu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy była jakaś roznica w ułozyskowaniu wałka w silnikach 126p typy eko i zwykłego tzn czy ten sam rozmiar panewek czy 1 pasuje do 2
  
 
przeciez walek rozrzadu nie ma panewek i jest lozyskowany bezposrednio w bloku. jak ucieka tamtedy cisnienie mozna wstawic tulejke pod konkretny walek.
  
 
dokladnie tak, kazdy blok ma takie same otowry na wałek, w razie wyrobienia lub prytarcia tych miejsc wstawia sie tuleje o wymiarze nominalnym lub pod konretny wałek.
  
 
Zeby nie zakladac nowego tematu podlacze sie tutaj...

Jak ciasno powiniem wchodzic walek do bloku? U mnie wchodzi tylko gdy go mlotkiem tam wklepie (delitkatnie,a stan tulejek ok..), ale nie da rady nim ruszyc, lub chodzi baardzo ciezko.

I pytanie: czy moge przyszlifowac troche walek, badz tulejki??
  
 
jakie tulejki? walek lezy w samym bloku oryginalnie.
jesli miales juz miejsce na walek tulejowane to wtedy tam jest wstawiona tuleja. cena za taka operacje to ok 50zl za jedna strone. A jesli walek ciezko Ci wchodzi to oddaj do przeszlifowania pewnie za 10zl Ci to zrobia tylko niech pomierza dziury w bloku zeby cisnienia nie gubil. pamietaj tylko potem ze ten walek to tylko do twojego silnika pasuje.
  
 
Sorry, zapomnialem dodac ze chodzi o 903ccm, moj blad. Ale problem ten sam, nie wchodzi w srodkowa tulejke.
  
 
Także dorzuce sie do temtu, jak przebiega taka operacja ?? czy trzeba wycigaćcał blok, czy tylko miske odkręcić ?? i oczywiscie sam wałek?? I takie małę pytanko, czy mozna obszlifowac wałek tzn przetoczyć, chciałęm wymienić wałęk ale okazało sie że przeciwwaga na wale obijałą o wałek...
  
 
Cytat:
Sorry, zapomnialem dodac ze chodzi o 903ccm, moj blad. Ale problem ten sam, nie wchodzi w srodkowa tulejke.


hmmm wg mnie to należało by zmieżyć średnicę czopa i otworu ale raczej wałek jest po prostu krzywy.


Cytat:
Także dorzuce sie do temtu, jak przebiega taka operacja ?? czy trzeba wycigaćcał blok, czy tylko miske odkręcić ?? i oczywiscie sam wałek??


tzn chodzi ci o tulejkę ?? jeśli tak to należy wyciągnąć blok
Cytat:
I takie małę pytanko, czy mozna obszlifowac wałek tzn przetoczyć, chciałęm wymienić wałęk ale okazało sie że przeciwwaga na wale obijałą o wałek...


Można tylko zależy od tego ile trzeba go stoczyć. Jaki to wałek, podróbka ?? i jaki wał (BIS) ??
  
 
wałęj jest seryjny, wałto samo, ale jakims cudem sie spotkały, teraz tesowałem maluszka i niestety na dobre to nei wyszło swieci sie olej po rozgrzaniu silnika... co tu robić ?? wydizerac silnik ?? czy wałek nad wymiar ??
  
 
Cytat:
teraz tesowałem maluszka

z silnikiem w którym wał uderza w wałek
to ja mu się nie dziwię że świeci się kontrolka. NIGDY NIE WOLNO zapalać silnika który nie kręci się swobodnie ręką. Musisz wyciągnąć wałek a najlepiej cały silnik zdjąć miskę i sprawdzić dlaczego uderza. czy wałek jest wogule nie przetoczony czy za mała jest długość przetoczonego fragmentu czy ma za dużą średnicę (zmierz ją i podaj). Obawiam się że zapalenie silnika mogło spowodować jakieś gorsze uszkodzenia dlatego należy go bezwzględnie rozebrać i wszustko posprawdzać łącznie z tym czy wał i wałek są proste oraz czy nie pękł bloki czy nie zatarły się panewki
Jeśli olej świeci z powodu luzu na czopie wałka rozrządu to najlepiej tulejować otwór w bloku i przeszlifować wałek na wymiar.
  
 
Podepne sie pod temat.
Mam pytanko jak jest mocowany walek rorzadu w 126p bo ni cholery nie chce mi wyjsc. Rozebralem rozrzad zdjelem kola rorzadu, wyjelem aparat i szklanki oraz odkrecilem papke paliwa wycagnelem jej popychacz. Walek wysowa sie z bloku na jakies 10-20 mm ale dalej ni cholry nie chce o co chodzi?
  
 
Spróbuj przekręcić wał korbowy, nieraz przeciwwaga się tak ustawi, że zębatka napędzająca aparat zapłonowy zahacza o przeciwwagę wału.
  
 
W sumie moze to i to .. nawet nie wzielem tego pod uwage eh
Dzieki jutro sie pomecze..
  
 
dodkrć miske olejową i sie wszystko wyjaśni