Rozrząd silnika 3.0 SE/SEJ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako że silnik mam już z Omeżki wyjęty pragnę was podpytać czy warto ( zapewne warto) zajrzeć do napędu rozrządu. Co wymienić - jakie elementy - jakich producentów. Czy ktoś z was to robił?? Silnik ma 212 tyś przebiegu - chodzi świetnie - prawie zero wycieków. Jeżeli możecie mi podpowiedzieć, poradzić to będę wdzięczny. Co jest słabym elementem tego układu ?? Pozdro.
  
 
Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystko ma hulać tak jak należy to trzeba wymienić wszystko. 3 koła, 2 łańchy, 2 ślizgi, 2 napinacze, klin na wale. Małego napinacza nie dostaniesz więc jak jest zjechany, odratujsz go. Koszt części i uszczelek około 1600 zł bez napinacza małego.

Wersja nisko budżetowa łańcuchy i ślizgi.
Wersja bardzo nisko budżetowa ślizgi.
Do tego uszczelki - osłony wałków, klapki zaworów, miski, przedniej obudowy i czarny silkon.

Producenci?
Można dostać uszczelki ...może coś jeszcze choć nigdy nie szukałem.
Wszystko GM.
Bierz GM bo uszczelki podróbki ciekną...
Wszystko można zrobić bez dejmowania głowicy... będzie tylko problem z jednym z napinaczy ale wprawny mechanik da radę.

Ach do ustawienie rozrząd użyj tisa.
To tyle.
  
 
To widzę, że wesoło się robi.
Mit i wieczności łańcucha pada.
Muszę to wszystko przemysleć.
Dzięki PiotrS za podpowiedź.
  
 
Cytat:
2007-03-21 15:09:57, PiotrS pisze:
...do ustawienie rozrząd użyj tisa. To tyle.



to takie to jest skomplikowane i trudne technicznie, że Tis pomoże?
  
 
Wiem Mega że Ty byś to zrobił z zamkniętymi oczami więc może napisz co i jak trzeba ustawić. Ja zwykle korzystam z pomocy książek tis, instrukcji serwisowej. Nie jestem tak dobry w te klocki jak Ty.
Czekamy.